If you can dream it, you can do it!

Change of plans

Even een kleine update, om alle mensen thuis op de hoogte te brengen. Ik heb inmiddels Hong Kong voor precies een week verlaten. Dit helaas door de escalerende situatie die gaande is in Hong Kong. Het begon allemaal de woensdag voor ik naar de Philipijnen zou vertrekken, of beter gezegd de onrust was al begonnen op Maandag. Er hing geen prettige sfeer meer op campus en als je dan in de ochtend wakker word met verschillende filmpjes van incidenten die zijn gebeurd word het ongemak nog steeds wat groter. Gelukkig konden we er wel goed over praten met alle andere exchange studenten, en werden er dan ook verschillende meningen gedeeld. Begin die week waren ook onze lectures gecanceld door de situatie, met het idee dat wij die donderdag toch naar het vliegveld gingen, gingen we er eigenlijk wel vanuit dat alles wel goed zou komen. De week vorderde maar de situatie verergerde, de onrust nam toe. Winkels waren leeg, kantine was eerder gesloten. De woensdag middag voor vertrek had ik geen fijn gevoel, ik wilde eigenlijk niet meer blijven. De lectures voor de hele week waren gecanceld en er gebeurde alleen maar negatieve dingen. Elies was aan het bellen met haar ouders en ik ben naar haar toe gestapt en had gezegd ik ga mijn spullen pakken, ik boek een koffer bij en ik kom niet meer terug naar Hong Kong. Het voelde wel als een opluchting, het constant achter je kijken, het nieuws checken en dan vooral het niet van campus kunnen maar het vooral geen controle hebben over je eigen veiligheid maakt je moe. Na dit te hebben besloten is de bal gaan rollen. Ouders en uni's op de hoogte stellen. Inpakken, waar begin je? Gelukkig is het allemaal goed gekomen en hebben wij midden in de nacht de taxi genomen naar het vliegveld. Dit met de rede dat er overal roadblocks zouden staan.

Ik kan je vertellen we zijn goed en wel aangekomen in de Philipijnen en wat een bijzonder land! We hebben er al 1 week op zitten en nog 1 te gaan! En dan is het toch echt tijd om gedag te zeggen tegen het warme weer en terug te komen naar ons kikkerlandje.

De verhalen over de Philipijnen houden jullie zeker tegoed! Het is helaas anders gelopen als we gedacht hadden maar desonniettemin heb ik een heel mooi avontuur mogen meemaken, veel nieuwe mensen leren kennen en ik kijk er met een grote glimlach op terug! Dit was het dan voor nu, maar als ik volgende week thuis ben dan komt er snel genoeg een nieuwe blog over mijn laatste paar leuke dingen in Hong Kong.

Tot snel!

Veel liefs,

Mo

If you can dream it you can do it!

Reacties

Reacties

Manon

Geniet van je laatste weekje daar en we gaan snel weer een keertje bijkletsen als je terug bent!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active