If you can dream it, you can do it!

Adventures in the city!

Ik ben sneller terug als verwacht want ik kon jullie natuurlijk niet laten wachten op de echte avonturen! Inmiddels ben ik alweer 11 dagen van huis en intussen ben ik natuurlijk de stad gaan verkennen.

Laten dan ook beginnen bij het begin op dinsdag 20 Augustus hadden we besloten om dan eindelijk naar Hong Kong centrum te gaan want we hadden wel genoeg groen gezien voor even. We hebben natuurlijk gevraagd aan de office of het veilig was om de stad in te gaan maar het is vooral het weekend waar we moeten op passen. Dus wij lekker een paar metrootjes gepakt en zijn uiteindelijk in ‘Central Hong Kong’ terecht gekomen dit is het nieuwste gedeelte van Hong Kong met heel veel kantoorpanden. Even voor jullie dit is Hong Kong Island dus we zaten niet meer op het vaste land. Vanuit Central zijn we gaan lopen naar de haven (Victoria Harbour). Hier had je mooi uitzicht op de gebouwen aan het vaste land, en hier kun je dan ook een boot nemen naar het vaste land. We zijn ook echt een stelletje bij elkaar we wilden heel graag naar de stad maar we hebben dit dan ook wel heel letterlijk genomen en hadden ook echt totaal geen idee waar we heen moesten/ wilden. Besloten om eerst in de mall bij de Macdonalds te gaan eten! Lekker cultureel wel. Al ik had wel een sprite met jelly balletjes. Na de lunch besloten om richting een tempel te gaan lopen, ondertussen was het berg op berg af, trapjes op trapjes af. De stad zelf doet me op een of andere manier ook veel denken aan New York, de vele lichtjes, auto’s en mensen die op straat lopen alleen dan staat alles in het cantonees en is het nog groter als New York. Het geeft toch wel een gevoel van thuis zijn. Het deed me gewoon denken aan hoe fijn ik het altijd vond om in New York rond te lopen. Maar terug naar waar ik gebleven was we waren onderweg naar een tempel maar hebben ondertussen wat stops gemaakt langs marktjes en winkeltjes. Onderweg naar de tempel kwamen we over hollywood road dit is een bekende straat in Hong Kong, het staat vooral bekend om zijn antiek en kunst. De tempel Man Mo staat midden tussen de grote gebouwen dit vond ik wel bijzonder. In de tempel waren ze flink aan het verbouwen maar het was leuk om gezien te hebben. Hierna wisten we niet zo goed wat we moesten gaan doen en hadden het idee gekregen om naar een rooftopbar te gaan, onderweg naar de rooftopbar hebben we heel wat winkeltjes gehad om even lekker in te snuffelen. Bij de rooftop aangekomen hebben we foto’s genomen en zijn later beneden naar happy hour gegaan waar we genoten van een lekker hapje en drankje. (vooral het drankje) De straat waar deze bar was is ook wel bekend als Lan Kwai Fong (LKF) dit is een straat met verschillende barretjes en discotheken. Hier gaan we zeker nog eens heen om het nachtleven te verkennen maar wel als het protesteren minder gaat worden. Na onze drankjes hebben we rustig maar zeker onze weg terug naar huis gemaakt en hebben we een onwijs leuke 1e dag gehad en dat gaat ook zeker niet de laatste zijn.

Op donderdag 22 Augustus ben ik samen met Elies naar Sha Tin geweest dit is een winkelcentrum hier in de buurt. We hadden die dag geen lessen en vonden het wel leuk om iets te gaan doen. En wat is nou beter dan een beetje door de winkels struinen. Voor lunch hebben we dan wel weer wat leuks gedaan. We wilden graag sushi eten en waar kun je dat nou beter als in Hong Kong. Al vond ik de sushi in dit restaurant een beetje tegenvallen. Het enige leuke aan het restaurant was dat alles werd gebracht met een treintje. Je kon je eten bestellen online op een app en dan werd dat doorgestuurd naar de keuken en dan werd het treintje gestuurd zodra het eten klaar was. Later op de middag hebben we ook nog Caroline en Isa gemeet en wel in Tai Po Market, een echt Hong Kongs buurtje met een lokale markt waar je verse producten kunt kopen. We hebben hier even rondgewandeld en zijn opzoek gegaan naar een restaurantje. Het eten hier was helaas niet zo heel lekker. Maar desondanks hebben we er wel het beste van gemaakt.

Op vrijdag 23 Augustus gingen we samen met de buddy van Caroline naar Mong Kok een gedeelte/ wijk in Hong Kong. En wat onwijs leuk, dit is ook hoe ik mij Hong Kong had voorgesteld. We hebben lekker door de stad gestruind en zijn uiteindelijk beland op AlieExpress heaven ofwel the ladiesmarket. Heel leuk om te zien wat wij in Nederland zouden bestellen op de app dat je het zo kon kopen in al de winkeltjes en marktkraampjes. Later op de middag hadden we besloten om naar de harbour te gaan om daar te genieten van het uitzicht en om een hapje te gaan eten. We wilden eigenlijk bij de cheesecakefactory gaan eten maar de wachttijd was helaas iets te lang, dus deze bewaren we nog voor een volgende keer. We zijn uiteindelijk bij een Italiaan beland waar we heerlijk pasta en pizza hebben gegeten. Na het eten was het plan om naar Star Ferry Pier in Tsim Sha Tsui te gaan. Onderweg zijn we enkele groepen met protesters tegen gekomen maar dit was erg peaceful en ook niets om bang voor te zijn. Aangekomen bij de pier was het uitzicht natuurlijk fenomenaal. Heerlijk genoten tot sluitingstijd.

En dan aangekomen bij gister ofwel 24 augustus, een heerlijk dagje naar het strand geweest waar we heel simpel genoten hebben van zon, zee en strand. Wel een grappig ding om te vertellen is hoe schaamteloos chinezen/ hong kongers boeren laten. We zaten in de taxi onderweg naar het strand en die taxi chauffeur laat me toch onbeschaamd een paar boeren. Wij konden natuurlijk onze lach niet inhouden en proesten het natuurlijk dan ook uit.

Dit was het dan alweer voor deze keer, aankomende week is de officiële start van introductieweek en zullen er ook meer exchange students aankomen. Ik ben benieuwd wat naar wat er allemaal nog mag gaan komen.

Tot snel

Veel liefs,