If you can dream it, you can do it!

Lake Bled, Italy, Speciaal bezoek en hoeveel dagen nog?

Terug van weg geweest. Het heeft even geduurd maar na mijn blog zul je ook wel snappen dat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Maar ik heb gelukkig wel weer genoeg om te vertellen. Dus ga er maar voor zitten want er zijn wat leuke dingen die we moeten bespreken.

Laten we beginnen waar ik ben gebleven, op zaterdag 23 Maart hebben Elizabeth en ik een ticket gekocht naar Lake Bled, een van de grootste en mooiste meren van Slovenië. Aan het weer lag het zeker niet want dat was prachtig. Heerlijk zonnetje, temperaturen rond de 24 graden hier hoor je mij niet over klagen. Na een busreis van anderhalf uur waren we aangekomen en hebben we eerst even wat geluncht. Een simpele tosti, want echt lunch kennen ze hier niet. Daarna zijn we gaan lopen, met als doel dat we het meer rond gingen, wat maar half gelukt is haha. Halverwege zijn we heerlijk op een dock gaan zitten, een hele fotoshoot gehouden en daarna lekker van de zon genoten. Toen we het daar zat waren zijn we verhuisd naar het terras waar we heerlijk genoten van een biertje. Lake bled was mooi, maar ik vond het eenmaal wel genoeg.

Het weekend ging helaas weer veel te snel voorbij en voor we het wisten was het woensdag 27 maart, de grote dag voor alle kinderen en de dans docent bij ons op school. De kinderen hadden al maanden aan een choreografie gewerkt en vandaag was dan ook de dag dat ze die eindelijk mochten opvoeren voor familie. De uitvoering werd gehouden in een echt theater. De kinderen moesten tussen 8 en 9 aanwezig zijn op de venue, waarna ze instructies kregen. De dag was lang en heftig. Huilende, schreeuwende en vervelende kinderen van 8 tot 8. Halleluja. Maar wat een ervaring niet alleen voor mij maar ook voor de kinderen. Wat hadden ze er plezier in en na al dat harde werken was dit het zeker waard.

En toen waren er nog 2 dagen over voordat onze vakantie zou beginnen, op vrijdag hadden de kinderen een halve dag dus dit betekende dat we ze met alle plezier om 12 uur de school uit lieten lopen. Om 2uur mochten Elies en ik ook de deur uit en waren we op weg naar ons eigen avontuurtje, want wij hadden namelijk eigenlijk heel onverwachts een road tripje door Italië gepland. We zijn om 5uur vertrokken vanuit Ljubljana om rond de klok van 8 aan te komen in Venetië, waar we een privé boot naar het eiland kregen aangeboden. Dit slaan we natuurlijk niet af. Aangekomen bij ons hostel voor de avond begon het avontuur pas echt. Na het inchecken gingen wij natuurlijk onze leuke hostel kamer bekijken waar we met maar liefst 18 personen zouden liggen, ik zeg zouden liggen alle bedden in die kamer waren bezet. Dus wij weer naar beneden en laat ik nou zeggen dat we de beste nacht en de beste kamer hadden van deze hele trip. We hadden namelijk een behoorlijke upgrade gekregen van een 18 persoons kamer naar een 12 persoons kamer met een privé badkamer. Laat ik dan ook maar gelijk vertellen dat we die 12 persoons kamer voor ons tweeën hadden. Heerlijk. Na een lange dag zijn we dan ook vrijwel direct gaan slapen want de wekker zou al weer vroeg gaan om het mooie Venetië te gaan bekijken. En wat is Venetië mooi zeg, we zijn begonnen bij het San Marco plein, waar we gelijk op een paar honderd soldaten stuiten, wat natuurlijk geen probleem oplevert! Haha. Waarvoor ze daar waren geen idee. Na deze hele happening gingen we verder, en we hebben heerlijk gedwaald door Venetië, door alle verschillende straatjes en steegjes. Heerlijk. Hier en daar ook nog een fotootje gemaakt. Heerlijk geluncht aan het water en nog een heerlijk Italiaans ijsje gegeten op een van de aanliggende eilandjes van Venetië genaamd Murano. Het eiland waar alle glasblazers hun winkeltjes hebben. Na een dag genoten te hebben van de zon en de leuke straatjes was het alweer tijd om de koffers te halen en de volgende flixbus te nemen.

De bus naar Bologna, Bologna is een van de steden die door vele mensen onderschat wordt maar wat hebben wij hier genoten. We zijn met een bouwlift naar het mooiste uitzicht van Bologna geweest, we hebben veel gelopen en veel gezien. Voor de lief hebbers van Italië is dit zeker een aanrader. Na Bologna was het tijd om ook weer door te reizen en dit maal namen we de bus naar Florence.

Florence wat een beauty! We kwamen later in de avond aan op het station, en liepen met ons koffertje de stad in. De sfeer in de stad is geweldig! In de avond voelt de stad alsof je recht in de middeleeuwen bent beland. Eerst gingen we opzoek naar ons hotel voor de nacht en wat een belevenis weer. We kwamen uit in deze buitenring die de stad omringd. Toen we het eindelijk gevonden hadden moesten we aanbellen en ging er plots een hele grote ijzeren deur automatisch open. Als je naar binnen liep kwam je op een binnen plaats uit, helaas hadden ze in de middeleeuwen ook nog geen liften dus moesten we met koffers en al enkele trappen op naar boven. Het was een bijzondere ervaring om een gebouw te slapen wat al zovelen jaren oud is. We hadden ons nog even opgefrist en zijn toen weer terug gegaan naar de stad om vervolgens ieder een halve fles wijn leeg te drinken. We lagen dan ook wat later op bed als normaal. De volgende dag zijn we heerlijk de stad gaan verkennen en hebben we genoten van het onwijs mooie weer. Florence is ook weer echt een aanrader.

Van Florence gingen we naar Rome. Rome begon al een beetje raar. Iedereen van onze school had al gezegd van let please op je spullen in verband met zakkenrollers. Maar we kwamen pas laat op de avond aan op een hele creepy achteraf gelegen parkeerplaats dat grenst aan het trein station. Na te hebben uitgevogeld waar we heen moesten gingen we op pad. Ik moet wel eerlijk bekennen de sfeer in de stad is zoveel anders als de steden die we tot nu toe hebben bezocht. Aangekomen in ons hotel was het dan ook gelijk slapen en naar bed. Ook in Rome hebben we natuurlijk de meest bekende plekken bezocht, we hadden hiervoor wel een Hop-On bus genomen in verband met de afstanden tussen de verschillende toeristische attracties. Ik vond Rome de minst leuke plek die we hebben bezocht in deze afgelopen dagen. Het was leuk om eens gezien te hebben maar ik had er op de een of andere manier wat anders van verwacht.

In Rome hadden we pas om 23.15 in de avond de bus terug. En wat een hell. We hadden de nachtbus van Rome naar Trieste. Dit was maar liefst een reis van 9uur. We kwamen om 9uur aan in Trieste en moesten ons hier zien te vermaken tot 13.00. We hebben dit doorgebracht bij een en dezelfde koffie tent. Van koffie tot nog meer koffie en ja nog meer koffie, toen toch maar over naar een gezonde juice en toen was het eindelijk weer tijd om naar de bus te gaan voor het laatste stukje van Trieste naar Ljubljana. Back Home na een lange reis zijn we eerst onze kleding gaan wassen. De avond was erg rustig we lagen namelijk al om 8uur in bed. Wat een goed idee leek maar het niet was want we waren beide rond de klok van 4 uur al wakker.

Donderdag 4 April was het toen alweer inmiddels. Deze dag was ook wel weer erg speciaal want mijn ouders kwamen me opzoeken. Om ze te verassen ben ik om 7uur in de ochtend met de bus naar het vliegveld gegaan. Waar zei om half 9 zouden landen. Verassing geslaagd want ze hadden het natuurlijk niet verwacht. Samen met mijn ouders de bus terug genomen en ze naar het hotel gebracht waar ze hun nachten zouden doorbrengen. Op de eerste dag heb ik ze mee op sleeptouw genomen en hebben we de stad van onder tot boven bekeken.

Op vrijdag was het weer helaas niet wat we gepland hadden en zijn we een dagje naar de grotten geweest. Wat een ervaring was dit zeg! De Postojna Cave wordt het genoemd. We werden met een treintje 2.5 km de grotten in gebracht waarna we 1,5 km omhoog moesten lopen. Ondertussen kwamen we al veel moois tegen. De cave is al miljoenen jaren oud en werd tijdens de tweede wereld oorlog gebruikt als olie opslag. Wil je meer weten vraag het, of neem even een kijkje op de website.

Op zaterdag zijn we naar het grootste winkelcentrum in Ljubljana geweest en we hebben daar lekker rond gelopen. Het weer was helaas nog niet echt veel beter maar helaas valt daar niks aan te veranderen. In de middag zijn we lekker van terras naar terras gegaan wat natuurlijk ook niet verkeerd is. En zondag was dan alweer de laatste halve dag. In de ochtend heb ik bij mijn ouders in het hotel ontbeten en na het ontbijt zijn we naar Tivoli park gelopen waar we een flinke wandeling hebben gemaakt. Toen was het alweer tijd om gedag te zeggen.

De laatste weekjes van stage zijn helaas alweer aangebroken. Ik heb de afgelopen weken echt heel veel mogen leren en mijn mentor teacher is ook echt een toppertje. Ik teach nu vooral veel reken lessen, phonics en PSHE lessons. Vanaf aankomende maandag heb ik maar liefst bijna alle lessen van de week. Dit gaat pittig worden maar ook wel heel leuk om deze verantwoording te hebben.

Vandaag heb ik mijn les gefilmd voor mijn docent in Nederland. Om mij te beoordelen. De les ging echt heel erg goed, al zeg ik het zelf. De kinderen deden onwijs hun best, wat ze normaal ook doen maar vandaag extra goed. Deze week en vorige week waren twee vermoeiende weken en ik ben dan ook maar al te blij dat vandaag het weekend is begonnen. Lekker uitrusten en weer opladen voor een nieuwe week.

Het zijn nog maar 20 dagen en dan ben ik alweer op Nederlandse bodem te vinden. De tijd gaat snel.

Als je zover bent gekomen heb je toch wel onwijs veel gelezen! Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn avonturen! Tot snel


Veel liefs,

Mo


Great things never come from comfort zones!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active