If you can dream it, you can do it!

Maine with the family

Hallo allemaal hier ben ik weer met weer een spannend weekje van cliffjumping tot peddelboarding tot rots klimmen. Ben je benieuwd lees dan vooral verder. Voor degene die het nog niet wisten ben ik afgelopen zaterdag vertrokken naar Maine met mijn hostfamily en ben gisteravond weer thuis aangekomen.

Op zaterdag 30 Juli rond 3uur ben ik samen met bren en mijn hostparents vertrokken. Alexandra en Jack waren al met een andere auto vertrokken samen met de zus van mijn hostdad. Het was een rit van maar liefst 9 uur maar ik had de hele achterbank voor mezelf dus geen probleem voor mij. Vooral veel naar muziek geluisterd en gechilt in de auto. Rond 10pm kwamen we aan bij een van de bekendste lobster places in Amerika. Het was een klein weg restaurantje en verkoopt schijnbaar de beste lobster van Amerika. We zijn dan ook gestopt en ik heb voor het eerst in mijn leven Lobster gegeten. Of ik het de beste vind geen idee, maar het was niet vies. De place is called Red’s. (Een fact rond lunchtime staan er vaak rijen van maar liefst 100 mensen). Na deze korte stop zijn we doorgereden en kwamen rond 11pm aan. We hadden een heel groot huis waar we met 2 gezinnen sliepen. Dus mijn hostfam en het gezin van de zus van mijn hostdad. De reden waarom we naar Maine gingen is omdat de vader van mijn hostdad daar woont met zijn stiefmoeder. Na een lange reis gingen we lekker allemaal slapen.

Op zondag hebben we eerst heerlijk ontbeten en zijn daarna op pad gegaan. We kwamen uit bij een ski gebied. Wat natuurlijk nu niet als ski gebied gebruikt wordt. Er is een meer en er waren verschillende activiteiten die we konden doen. We zijn begonnen op het meer want het weer was heerlijk. Samen met Alexandra ben ik in een kano gestapt en zijn we naar de overkant geroeid. Daar aangekomen zijn we geswitch naar Peddelboards. Ontzettend leuk, ik had dit nog nooit gedaan dus het was spannend of ik er in ging vallen. Maar ik kwam droog aan de overkant. Ik was niet lang droog want niet veel later ben ik samen met alex het meer in gesprongen. Lekker plantjes overal! Mmmmm. Nadat iedereen uitgespeeld was hadden we de groep in 2 gesplitst. De ene helft ging winkelen en de andere helft included me gingen naar een meer om lekker te zwemmen. Het was een ontzettend mooi meer met een vlot in het midden. Nadat de jongens moe waren zijn we heerlijk naar huis gegaan en hebben we wat bordspelletjes gedaan. Dit is ook hoe we de avond door brachten. Met als afsluiter een heerlijk kampvuur.

Op maandag zijn we heerlijk naar het strand geweest en hebben we vooral gechilt en beetje uitgerust niet heel veel bijzonders. Dinsdag was daar in tegen heel actief en heel vroeg opstaan. We gingen namelijk met de boot naar een eiland genaamd Vinalhaven. We moesten al heel vroeg met de auto in de rij staan om met de auto op de boot te kunnen. Na een ontzettend mooie bootreis met hele mooie natuur aangekomen op het eiland. We zijn gelijk doorgereden naar de waterplas waar de middag zouden doorbrengen. Een korte uitleg over die waterplas. Vroeger werd er veel steen uit dat gedeelte naar verschillende staten gebracht om bv. Monumenten te bouwen en daardoor zijn er op verschillende plekken op Vinalhaven van deze kleine natuurlijke plasjes. Het is heel schoon water zonder visjes/ plantjes etc. En we konden er cliffjumpen. JEEJ. Ik was ook een van de eerste die van die berg af was! Ontzettend leuk! Heerlijk heel de middag doorgebracht in het water en we hadden zelfs een competitie gedaan met zwembanden. Jongens tegen de meisjes. Van de ene kant naar de andere kant. Meisjes hadden natuurlijk gewonnen! Hierna gingen we weer met de boot terug naar een plaatsje genaamd Rockport waar we zijn wezen eten bij een restaurant aan het water! Hierna was iedereen lekker moe en zijn we bij thuiskomst heerlijk naar bed gegaan.

Op woensdag was het weer 2 groepen de ene groep ging naar een outletmall en de andere ging naar opa en oma. Ik bleef thuis want ik heb het geld wel maar ik wilde dit besparen voor mijn trip to the west. Slim haha! Ik heb de ochtend heerlijk doorgebracht in de tuin en in de middag ben ik met de jongens en de opa en oma naar The dock geweest een soort van vlot midden op zee. JEEEEZ THE WATER WAS COLD! We hadden van die banden maar toen ik er in wilde gaan zitten viel die om! Ooops toen lag ik in het water. Niet erg want toen kon ik alle jongens er in duwen! Hihi! In de avond zijn we wezen uit eten en hebben we een heerlijk ijsje gegeten. Zo was donderdag en vrijdag ook lekker aan het water. We hebben wat bordspelletjes gedaan en badminton tournament gehouden. Op vrijdagavond ben ik samen met alle kinderen naar de bioscoop geweest. 5kids and me in de auto op de naar de bioscoop gelukkig in 1x daar aangekomen. We zijn naar de film ‘Suïcide Squad’ geweest. Leuke film!

Op zaterdag moesten we om 10am uit het huis zijn en we zouden daarna nog even naar the lighthouse gaan aan het water. Hierna zou onze tocht naar huis weer van start gaan! The lighthouse is een traditie waar de familie elk jaar familie foto’s maakt! Op deze plek is ook een film opgenomen weet zo even niet meer welke. Helaas was het een beetje bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken. Hierna begon de tocht naar huis en ben ik gisteravond rond 9pm weer thuis aangekomen. En omdat er aankomende week een drukke week aankomt dacht ik vandaag is het perfecte moment voor een nieuwe blog!

Ik heb ontzettend genoten van dit weekje Maine, weer een nieuwe staat en nieuwe omgeving. De natuur is prachtig en ik zou zo terug gaan! Al de kids zijn deze week op kamp en slapen daar ook dus het wordt een weekje zonder de kids. Morgen ben ik jarig! Jeej.. Ga vast wel iets doen met vriendinnen en de zus van mijn hostdad is nog hier dus ik ben niet alleen! En dan dinsdag komt mijn verjaardagscadeau aan. Iris komt namelijk weer richting de states voor een vakantie! Onwijs veel zin in maar dat is weer een verhaal voor een andere blog! Bedankt voor het lezen en tot heel snel!

Xoxoxo

Mo

Reacties

Reacties

anja

Was weer een heel avondtuur.
We zien dat iedereen heeft genoten,
Nog even en dan gaat jouw avonduur beginnen.

Iris

Mo!!
Je verjaardagscadeau is haar koffertje aan het pakken (dit keer niet zoveel!!). See you in like...... 24 hours? LOVE IT. Heb je zo gemist!! Million kisses xxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active