If you can dream it, you can do it!

Chicago 'The Windy City'.

Chicago ‘The windy City!’

Hallo allemaal, zoals je al aan de titel zal zien gaat vandaag de blog over mijn avontuur in Chicago. Chicago is op het moment zeker een van mijn favoriete steden die ik heb bezocht het afgelopen jaar. Heb het onwijs naar mijn zin gehad. In het algemeen gaat alles prima met me, ik geniet met volle teugen want het einde begint helaas toch echt in zicht te komen. Mijn countdown app geeft nu aan nog 83 dagen ofwel ik ben hier nu 283 dagen. In deze aankomende tijd staat er natuurlijk weer genoeg op de planning dus er zullen nog zeker een paar blogjes aankomen. Laten we beginnen bij Chicago.

Op vrijdag 27-5 begon mijn avontuur naar Chicago. Ik had eerst heel de dag mijn kiddo’s en nadat mijn hostfamilie was vertrokken voor hun geplande campingtrip was ik nog alleen over met mijn jongste kiddo Brendan. Ik hoor jullie al denken ja Bren had een baseballtournament (die hij overigens heeft gewonnen) en zou het weekend doorbrengen bij een vriendje. Nadat ik hem om 4.45 had gedropt ben ik snel weer terug naar huis gereden en heb ik zelf een Uber naar het vliegveld genomen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen binnen letterlijk 15minuten door de douane gegaan. Wel heel fijn en daarna was het wachten op mijn vlucht. Ik vloog om 8uur richting Chicago en ik was daar binnen no time, helaas moesten we wel 45 minuten wachten totdat we het vliegtuig uitkonden want we konden niet bij de gate. Vond ik overigens niet erg want ik moest namelijk nog 2uur doorbrengen op het vliegveld om op Miranda te wachten. Die 2uur duurde lang, ik ben eerst helemaal van mijn aankomsthal naar Miranda haar aankomsthal gelopen en dat was me zeker ver. Van het ene uiterste naar het andere uiterste! Maar gaf me wel wat te doen. Na het lange wachten was het heel leuk om Miranda weer te zien. Het gekke is dat we elkaar nog maar 2keer eerder in Nederland hebben ontmoet en het wel een strak plan vonden om elkaar te meeten in Chicago. Maar gelukkig kunnen we het heel goed met elkaar vinden en hebben we echt heel veel gelachen!Op naar het hostel, finally het was inmiddels ook al 12uur geweest, bij het hostel aangekomen hadden we erg veel honger dus besloten om nog even op pad te gaan voor wat eten. Uiteindelijk bij een 7/11 store beland en met chips en water weer naar buiten gekomen! Heerlijk wat gesnoept en lekker gaan slapen want we hadden er allebei een lange drukke dag opzitten.

En dan wordt je wakker in Chicago, hoe heerlijk is dat. Na onszelf klaargemaakt te hebben voor de dag hadden we het ontbijt gemist dus zijn we opzoek gegaan naar een lekker cafe/ restaurantje om wat te eten. Dit algauw gevonden en hebben echt heerlijk ontbeten! Intussen flink bijgekletst. Het is zo leuk Miranda woont in Los Angeles dus zei woont echt letterlijk aan de andere kant van de USA en we hebben allebei een heel verschillende manier van leven! Ook leuk om die verschillen te horen. Nou na het ontbijt/lunch begon onze dag, we hadden op een map onze route een beetje bekeken en zijn begonnen bij het Lincoln Park, dit is een park maar heeft ook een hele lange route langs Lake Michigan, en een mooi uitzicht op de skyline van Chicago. Uiteindelijk zijn we belandt bij een beachhouse waar we een heerlijke cocktail hebben genomen en hebben genoten van muziek en het zonnetje! Hierna hadden we weer genoeg energie om verder te lopen, uiteindelijk kwamen we terecht op Lake Shore dr. Dit is eigenlijk ook gewoon een route langs Lake Michigan. Met als eindbestemming Navy Pier. Hier hebben we heerlijk rond gelopen en genoten van het uitzicht. Daarnaast hebben we de winkeltjes bekeken die ze er hadden en zijn we in het reuzenrad geweest om het uitzicht van boven te bekijken. Na een heerlijke McDonalds diner zijn we de welkgekende popcorn van Chicago gaan halen en hebben we nog een rondje gelopen over de pier, daarna was het tijd voor vuurwerk. We zijn precies op het goede moment gekomen want het seizoen werd vandaag officieel geopend. Na het vuurwerk zijn we weer richting hostel gegaan en zijn we heerlijk gaan slapen!

Zondag was het vroeg dag want vandaag was het tijd om de binnenkant van Chicago eens te gaan verkennen want ja gister hadden we eigenlijk alleen de outside gehad. We zijn de dag begonnen met een goed ontbijt in ons hostel! Vervolgens een tocht door Chicago gehad want we waren opzoek naar de metro. Metro gevonden op naar downtown. Op naar de toren waar Chicago toch wel om bekend staat. The Willis Tower of ook wel Skydeck tower. Na buiten in een lange line te hebben gestaan was het binnen niet veel beter. De wachtrij voor tickets was al meer als 2en half uur. Na lang beslissen uiteindelijk een fastpass gekocht want we hadden in de middag namelijk een tour gepland staan waar we al betaald voor hadden. Nou die fastpass was het zeker waard en wat een uitzicht, we hadden prachtig weer dus de foto’s zijn ook weer heel mooi geworden. En waar deze toren vooral bekend op staat is het bakje van glas die vast zit aan de toren dus je hangt letterlijk uit het gebouw. Maar wauw dat geeft het complete plaatje erg gaaf. In plaats van lang wachten waren we dan ook weer snel genoeg uit het gebouw en konden we verder met onze tocht. Op naar de wel bekende bean. De bean die je in elke film ziet! Onderweg even lunch gescoord bij de subway en die heerlijk in het park opgegeten, daarna doorgelopen naar het Millenium Park. Het blijft toch elke keer weer bijzonder als je dingen ziet die je eigenlijk alleen op tv of in films ziet. Na hier een hele fotoshoot te hebben gehouden was het tijd voor ons om richting de plek te lopen waar onze tour zou starten. Tamtamtam, we gingen namelijk een ‘Maffia tour’ doen. Chicago staat ook wel bekend als Maffia stad en het leek ons heel leuk om hier iets meer over te weten. De tour nam ons mee naar verschillende plekken waar mensen zijn vermoord en vertelde ook de achtergrond. Erg interessant. Na de tour zagen we een ‘Cheesecakefactory’ en toen was de beslissing snel gemaakt we gaan daar eten. Maar wat hadden we een slechte service, we kregen allereerst een rauwe hamburger voorgeschoteld en nadat we het hadden terug gestuurd was de ober niet zo heel vriendelijk. Maar al met al de burger smaakte de 2e keer wel beter! Dus als echte nederlander heb ik het restaurant verlaten zonder tip! OEPS. Hierna was het tijd voor onze 2e toren die we op zouden gegaan, genaamd ‘John Hancock Observatory’. Daar aangekomen online tickets gekocht want anders kon je geen tickets kopen. Heel lang in de rij gestaan, wel leuke gesprekken gevoerd met Amerikanen die ook in de rij stonden. Heel leuk dat ze interesse tonen. Na ik maak geen grapje zeker 2en half uur wachten konden we eindelijk de toren op. Het uitzicht maakte het natuurlijk wel weer goed. Maar toen moesten we weer wachten om naar beneden te komen, gelukkig waren we net op tijd in de rij gaan staan want anders hadden we nog langer moeten wachten maar jeetje wat duurde het lang. Toen we eindelijk beneden waren hebben we een lyft besteld en zijn lekker terug gegaan naar ons hostel!

En toen was het alweer maandag, de tijd vliegt zo snel als je plezier hebt. Vandaag was mijn laatste halve dag in Chicago want ik moest rond 4uur weer op het vliegveld zijn. We hebben spullen ingepakt, ontbeten en uitgecheckt. Met de metro die we dit keer sneller gevonden hadden zijn we terug gegaan naar Navy Pier om daar wat leuke souvenirtjes te scoren. Zeker gelukt! Daarna besloten om lekker aan het strand te gaan liggen of eerder gezegd we zijn op de betonnen vloer gaan liggen aan het water en hebben heerlijk genoten van het mooie weer. De dag vloog en voor je het weet was het ook weer tijd om een taxi te nemen naar het vliegveld. Eenmaal op het vliegveld had ik het geluk dat mijn bagage op drugs getest moest worden, nou daarna had mijn vlucht 40 minuten vertraging en met nog meer geluk moest ik mijn bagage inchecken omdat er geen plaats meer voor was in het vliegtuig. Daarnaast had ik nog het allerlaatste plaatsje in het vliegveld met geweldig uitzicht uhh nee, de motor! Maar we zijn weer heelhuids geland en was om 11pm ook weer lekker thuis.

Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad, en Miranda bedankt voor dit top weekend! En we zien elkaar snel in Nederland weer! Voor vandaag hou ik het weer voor gezien, ik ga heerlijk genieten van de zon! Tot snel bij een nieuw avontuur.

Xoxoxoxo

Mo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active