If you can dream it, you can do it!

Party a la Montreal

Hallo allemaal, jullie zullen wel denken alweer een verhaal alsof de vorige nog niet lang genoeg was maar ik wil jullie graag vertellen over mijn weekend in Montreal. Ik ben namelijk afgelopen weekend niet in the states geweest maar in Canada!

Als jullie het nog kunnen herrineren heb ik 3 zaterdagen op school gezeten en afgelopen weekend hebben we al de geleerde theorie in praktijk gezien.Mijn avontuur begonop vrijdag, om 6.25 am zatik al in de trein onderweg naar new york city om daar vervolgens over te stappen naar de bus. Na maar liefst 10uurtjes rijden waren we dan eindelijk aangekomen in Montreal.Hup tassen op de hotelkamer, opfrissen en de stad verkennen! Erg leuk,samen met Bernadette en onze roommate bleu(from thailand), leuk detail ze was eerder een aupair in Nederland dus ze kon ook een paar woorden nederlands! Super leuk!Maar we gingen dus op zoek naar een leuke bar/ restaurant om een hapje te eten. We kwamen uiteindelijk uit bij de ‘Peel Pub’waar we heerlijk gegeten hebben. En we hebben Poutine geprobeerd, dit is een typisch gerecht van Montreal. En het was nog lekker ook, het smaakte een beetje naar frietjes met stoofvlees. Na het eten besloten om in de pub te blijven om nog even heerlijk te genieten van een cocktail! Fact drinking age in canada is 18.Op een gegeven moment besloot bleu te gaan, maar Bernadette en ik wilde blijven dus we dronken nog lekker een cocktail. Inmiddels was het al bijna 11uur dus we besloten terug te gaan naar het hotel. Netjes de rekening betaalt, komt de serveerster aan (met een attitude) heb je me wel een tip gegeven. Ik zeg excuse me,and no. She was like yeah it is normal to give tip. Ik zo nou punt 1 nu je loopt de bedelen naar je tip krijg je niks meer, ik vind het niet netjes dat je met deze manier je klanten aanspreekt en ten tweede ik ben niet in de usa dus het is niet verplicht. Nou ze werd me een partij kwaad! Ik zeg zo ik kan hier een hele lange discussie over houden maar daar heb ik geen zin in, ik vond je service niet ok en na deze attitude al helemaal niet meer! En toen ben ik de bar uitgelopen. Maar tegen ons was gezegd , je hoeft niet te tippen in Canada dus ja typische Nederlander geeft dan geen tip! Maar hoe zei mij behandelde was echt belachelijk. Maar wel weer iets meegemaakt. Na dezetoch wel hilarischeervaring terug naar het hotel gegaan en heerlijk gaan slapen.

Hoe heerlijk is het wakker worden met het idee dat de zon schijnt, juist ja good!Zaterdag was de dag van de sightseeing, we zijn begonnen met een ontbijtje van de franse bakker. Heerlijke verse crossaintjammie. En omdat ik meeging met een georganiseerde reis gingen we overal met de bus naartoe.We begonnnen bijMont-Royal, de grootste berg van Montreal waar we een prachtig uitzicht hadden op de stad,om vervolgens door te rijden naar het Olympic stadium. Na hier een hele fotoshoot te hebben gehouden zijn weonderweglangsde Biosphere gereden,en kwamenwe een cruiseship tegen uit Veendamen die lag aangemeerd in de haven.Ook langs de formule 1 cross baan gekomen en het eilandje gezien waar het montreal casino is gevestigd.Daarna kwamen we uit aan de andere kant van de rivier waar we een mooi uitizcht hadden van de skyline.Hierna zijn we richting Old Montreal geredenen zijn we deNotre dame wezen bewonderen in dit basiliek isCeline dion getrouwd.Het is een prachtig gebouw maar als je er wil trouwen moet heel de kerk vol zitten.Hierna was de tour officieel af, en heb ik mijn credits binnen voor mijn visa. We zijn met de bus terug gebracht naar het hotel.Samen met Bernadette en Christina besloten om te gaan lunchen en de winkels te verkennen!Na wat rond struinen en natuurlijk kopen zijn we terug gegaan naar het hotel om ons zelf klaar te maken voor de avond uit. Montreal is een stad met vele universiteiten en vele clubs dus dat kwam ons maar al te goed uit. Lekker opgetut en klaargemaakt. Lekker wezen uiteten en daarna begon de pret. We gingen met een hele groep meiden wat pre drinken in een hotelkamer, we speelde de game taboo en we deden never have I ever.Het was erg gezellig,toen was het eindelijk tijd om te gaan, we waren niet de enigste die hadden bedacht om the predrinken in de hotelkamer er was me een partij lawaai, geschreeuw wel leuk, iets minder leuk voor de andere gasten. Snel de trap naar beneden genomenen op naar de metro.In de metro maakte we ook weer wat mee, een vriendinnetje was op tijd maar ze heeft een hele bos krullen en ze zat met haar haarvast tussen de deur! Nou hilariasch natuurlijk, we lagen bijna op de grond van het lachen.Nadat we aan waren gekomen wilde we naar de club lopen, natuurlijk google maps en meiden gaat verkeerd en liepen we de verkeerde kant op. Na lang lopen en terug lopen eindelijk maar gewoon de eerste de beste club ingegaan en nog voor niks ook! Entree was 20dollar,maar meiden en promoter dus dat was snel gefixt! Ik vond de club zichzelf niet echt fantastisch maar we hebben wel een leuke avond gehad!Met de taxi weer terug naar het hotel gegaan en we lagen rond 4uur lekker in ons bedje.

En dan gaat 8.30 je alarm om helaas het leuke weekend weer te moeten afsuitenmet een busreis van 10uur. Eerst nog even een heerlijk ontbijtje gescoord en een koffie en hop de bus in. De busreis opzich viel mee tot dat we halverwege centralpark new york stil kwamen te staan, bus kapot.Hadden wij even geluk dat er nog een andere bus achter ons reed waamee we tot aan penn station konden liften!Dit was niet het enigste probleem dat we met de bus hadden op de heenweg moesten we van bus switchen omdat er een object op de raam was gekomen en er een crack was ontstaan! Gelukkig zijn we heelhuidsthuis aangekomen en was ik blij in me bedje te liggen!

Ik heb echt een toptijd gehad in Montreal, Canada.The states zijn vriendelijk misschien te vriendelijk maar Montreal gaf me een feeling of home. Lekker relax, down to earth, go with the flow mood.En ik heb me frans opgekrikt uhuh!Nu komen er 2 normale weekjes aan, lekker rustig, voor de weekenden niks geks gepland. Maar eind meiga ik eindelijk naar Chicago, the windy city and I am excited!

Oooh en wat ik ook eindelijk kan vertellen is dat ik mijn eerste deel van mijn travelmonth gepland heben ik heb er zoveel zin in! Omdat je eigenlijk tijdens je reis niet echt op andere kunt bouwen want er kan altijd wat gebeuren stond ik er eigenlijk alleen voor en niet dat ik dat erg vind maar om nou een deel van de US met mezelf te gaan bekijken zag ik niet zo zitten. Vooral omdat iedereen eigenlijk wel weet dat ik een erg gezelschap person ben, altijd kletsen etc. En toen kwam ik door een vriendinnetje op de website van AupairAdventures dit is een travelorganisatie die special is opgericht voor jonge enthousiaste mensen die van reizen houden en eigenlijk een klein beetje speciaal voor AuPairs. Nu zie je het al aankomen ik heb deze tour geboekt en zal op 27 Augustus vertrekken in San fransisco en dit is ook weer mijn eindbestemming. Ik zal 15 dagen gaan rondtrekken in een van met een hoop meiden. En om jullie een idee te geven zal ik hieronder een link plaatsen met de tour beschrijving. AND I AM REALLY EXCITED!

Wat ik hierna ga doen hangt maar net af of ik nog geld over heb, maar ik denk dat ik na deze ontzettend gave tour platzak ben en lekker terug naar huis zal komen maar daar heb ik helaas nog geen nieuws over!

Seee you all soon again!

Xoxoxo

Mo

ooh en ik vind het leuk om reacties te krijgen, dan weet ik ook wie wel en niet mijn blog leest, of mijn blog uberhoudt wordt gelezen! Thankyouu :)

YouONLY live once, but IF you do IT right, once is Enough!

Miran

Duuhhhh k lees je blogs hoor!
Counting down voor Chicago!! :D

monique

superr meid gaaf geniet ervan .....