If you can dream it, you can do it!

Bezoek uit Nederland

Hier ben ik weer, en ik kan jullie vertellen dat dit een ontzettend lange blog gaat worden. Ik heb zoveel meegemaakt de afgelopen 2 weken dat het zeker een blog waard is! Ik heb inmiddels de foto’s al op facebook staan en ik kan er maar niet al te vaak naar terug kijken! Veel lees plezier en ik zie de berichtjes graag verschijnen!

Ik begin zoals altijd maar weer bij het begin, op zaterdag 23 April ben ik samen met Bernadette naar New York geweest, met dit keer als eindbestemming de Botanic Garden in Brooklyn. Eerst zag het eruit alsof het weer niet echt mee zat en dat het bewolkt zou blijven maar niets was minder waar, we kregen zon, waar ik ontzettend blij mee was want dan worden je foto’s nou eenmaal 10x mooier! Botanic Garden is een tuin met allemaal bomen, planten en bloemen. Nu het lente is, is natuurlijk alles in bloei en de Botanic Garden in Brooklyn staat vooral bekend om zijn prachtige Blossom Trees, en het is werkelijk waar beautiful! Overal Roze en bloemetjes, LOVE IT! Na een hele lange tijd rondgelopen en lekker gezeten te hebben zijn we doorgegaan naar Brooklyn Bridge Park, daar ook heerlijk genoten van het uitzicht en het prachtige weer! Het was een top dag!

Zondag 24 April, de dag dat ik wakker werd met een mailtje van interexchange met de mededeling dat ik vandaag precies 8 maanden in de states was en ik een beslissing moet gaan maken of ik naar huis ga, of ik wil blijven. Later meer over dit onderwerp! Waar ik eigenlijk mee wilde starten is KINGSDAYYY! I know to early! Maar vandaag stond ik op met de gedachten ik krijg bitterballen, kaas en stroopwafels! JAMMMIE! Ik was uitgenodigd door Paulien om Kingsday in New york te vieren. Hoe leuk, een Nederlandse feestdag vieren in New York! Ik heb de dag doorgebracht met 3 mede Dutchies en we hebben een ontzettend leuke tijd gehad. Lekker wijntjes gedronken en Nederlandse muziek meegezongen en natuurlijk genoten van al dat Nederlands lekkers! Ontzettend geslaagde dag met als afsluiter een heerlijke pizza in downtown Westfield.

En dan komen we eigenlijk bij het allerleukste van deze blog, het bezoek uit Nederland waar ik eigenlijk al het hele jaar naar uitkeek! Mijn hostfamily had het hele huis schoongemaakt en de logeerkamer was spik en span! Op woensdag 27 April was het dan eindelijk zover om 11 uur verliet ik het huis samen met mijn hostdad om mijn ouders op te halen op het vliegveld! Na aangekomen te zijn op het vliegveld ontzettend lang gewacht en na een driekwartier was het dan eindelijk zover, na 8 maanden of ook wel 247 dagen zag ik eindelijk mijn papa en mama weer! Het voelde eigenlijk gelijk weer als thuis! Deze dag niet erg veel gedaan, lekker diner met de familie gehad en heerlijk gechilt! Op donderdag heb ik mijn ouders een typical werkdag laten zien, dus in de ochtend heerlijk naar target en andere winkels, daarna naar starbucks geweest en een rondje downtown westfield. Daarna heerlijk geluncht bij Turningpoint! Hierna begon het, kids gehaald op school en wat er komt kijken bij een werkdag! In de avond zijn we ook nog even bij de school van Brendan wezen kijken want er was een open avond! Ook vandaag was het vroeg bedtijd want vrijdag moesten we alweer vroeg op want we gingen vandaag naar Philadelphia!

Vrijdag

Nadat we afgezet waren op het station kon het avontuur beginnen, gelukkig ben ik al een paar keer vaker naar Philly geweest en wist ik de weg! In Philadelphia zijn we begonnen bij de City Hall, daarna doorgelopen naar de Liberty Bell en Independence hall vanuit daar naar de Magic Garden, waar ik de vorige keren niet naar binnen ben geweest ben ik deze keer wel naar binnen geweest, ontzettend leuk om te zien en mama haalde er heel wat inspiratie weg voor thuis!! Na de Magic Garden zijn we terug gelopen en naar de Rocky Steps geweest, een hele wandel. Daarna was het alweer tijd om naar het station te gaan en de trein richting huis te nemen! Het was een lange maar ontzettend leuke dag!

Zaterdag

Zaterdag was de dag waar papa toch wel echt het meest naar uitkeek, NEW YORK! The city that never sleeps! Na al die foto’s en praatjes van mij mochten mijn ouders dan eindelijk zelf de stad ontdekken! En met mij als tourguide is het natuurlijk helemaal toppie! Na aangekomen te zijn op Penn Station zijn we gelijk doorgelopen naar het Empire Statebuilding, waar we ook omhoog zijn gegaan en het uitzicht blijft me elke keer weer verbazen! Zo ontzettend mooi en zo ontzettend bijzonder en zo leuk om dit met mijn ouders te kunnen delen! Ik weet zeker dat we er alle 3 ontzettend van hebben genoten! Ik zou er heel de dag rondjes kunnen blijven lopen maar ik wilde ze natuurlijk nog meer laten zien als alleen het Empire statebuilding. En we mogen allemaal trots zijn want we hebben alles gedaan met de voetenwagen! Van het empire statebuilding zijn we doorgelopen naar Rockefeller center en daarna Central Park, waar we een veel maar dan ook veelste dure smoothie hebben gedronken. Maar liefst 9 Dollar! Maar hij was wel lekker. Natuurlijk zijn we ook langs het beroemde Plaza Hotel gelopen waar onder andere Home Alone is opgenomen. Na heerlijk gechilt te hebben in Central Park zijn we doorgelopen op 7th Avenue om vervolgens op Times Square uit te komen, inbetween kwamen ook nog even gezellig langs de Public Libary! Op Times Square zijn we heerlijk op de rode trappen gaan zitten en hebben we genoten van alle drukte en alle mensen! Het is en blijft een bijzondere plek, maar ook een plek waar ik niet graag kom omdat het altijd onwijs druk is! Nou omdat het best wel een eindje lopen is besloten om met de subway richting het World Trade Center te gaan, voor mij niks bijzonders maar voor mijn ouders weer een hele ervaring, vooral omdat we maar al te goed herinneren wat papa ooit deed in Amsterdam! Maar wees niet bang dit keer hadden we hem aan een lijntje zodat die niet weg kon lopen! Nee grapje alles ging goed! Na een subway ride van ongeveer 15 minuutjes kwamen we aan bij de bestemming, the World trade center. Elke keer maar dan ook elke keer blijft het me verbazen en kippenvel geven! Het is een heel raar gevoel om hier te zijn en ik denk dat papa en mama dit ook vonden! Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het geeft gewoon een apart gevoel. Hierna zijn we doorgelopen naar de Brooklyn Bridge en daarna besloten om de subway terug te nemen naar Times Square waar we heerlijk genoten hebben van een Pizza en papa van zijn 2 Corona’s die maar liefst 20 dollar kosten! Hierna besloten dat de dag toch zo goed als voorbij was en heerlijk de trein terug naar huis genomen! Met pijn in de voeten het bed ingedoken om zondag een beetje te mogen uitslapen!

Zondag

We stonden vandaag op en er was regen, regen en nog meer regen. Helaas zou het weer ook niet veel beter worden maar we gaan er wel het beste van maken. We zijn de dag begonnen met een heerlijke Amerikaanse Bagel, vers van de bakker. Daarna besloten om eerst naar downtown Westfield te gaan om naar een soort van markt te gaan. Elk jaar word er rond de lente en zomer in Westfield verschillende markten georganiseerd, dus ditmaal ook en het was genoemd Spring Fling, helaas bracht het weer niet veel goeds met zich mee en zijn we er snel een keer overheen gelopen. Hierna heerlijk een geluncht bij een koffietentje in Westfield en daarna de trein naar New York genomen. Helaas was het weer daar ook niet veel beter, dus besloten niet meer naar de statue of Liberty te gaan maar lekker souvenirtjes te gaan shoppen. Maar dat was niet de reden waarom ik eigenlijk naar New York was gekomen want er stond namelijk iets speciaals op het programma waar ik toch wel al een hele tijd naar uitkeek, we zouden namelijk met onze cluster naar een Broadway show gaan en ik had hier mijn ouders ook voor uitgenodigd! En wat was het gaaf! We zijn naar de show : School Of Rock geweest en ik vind het een echte aanrader, ontzettend leuk. Voor degene die geïnteresseerd zijn er is ook een film van die ik nu onwijs graag wil zien! De musical was om half 9 afgelopen en we moesten onze trein halen van 9.07pm dus het was flink haasten, we moesten van 50 street naar 34 street dus dat is best een eindje, gelukkig waren we al snel het theater uit, op times square nog even snel een foto geschoten en toen met volle vaart naar het station, but we made it! We hadden de trein van 9.07 en waren om 10.00 weer terug in Westfield! Hierna lekker ons bedje ingekropen en toen was het alweer gauw Maandag.

Maandag

De tijd vliegt, het is alweer maandag. Maandag betekent voor mij altijd vroeg opstaan want ik draai de ochtendploeg, ik rijdt op maandagochtend altijd de kids naar school, dus om 7uur ging me wekkertje alweer. Nadat ik mijn korte dienstje had gedraaid, was het tijd voor shoppen! We gingen namelijk naar de outletmall dicht bij mij in de buurt! I love this mall! Ik denk dat papa en mama zich verbaasde over de size van de mall maar ook de winkels en we zijn natuurlijk niet met lege handen naar huis gegaan! Mama, Papa bedankt voor de schoenen! De middag heb ik gewoon weer gewerkt en ook de avond. Ik had papa beloofd om nog een ijsje te gaan eten, maar ik was heel slim en zei dat iets te hard dus Brendan had dit gehoord en wilde ook graag mee! Dus na het eten zijn we met zijn alle een lekker ijsje gaan eten bij ColdStone. Mmmm jammie!

Dinsdag

Dinsdag was ook weer een lekkere typische dinsdag, in de ochtend zijn we naar een paar winkels geweest onder andere de 1 dollar winkel, waar alles 1 dollar is! Ideaal haha! Ook zijn we nog even langs Carlo's Bakery gegaan voor een lekkere cupcak want dat moet natuurlijk als je in Amerika bent! En heb ik gewoon gewerkt, in de avond zijn we met de hele familie naar Brendan zijn concert op school geweest. Wat voor mijn ouders natuurlijk een hele ervaring was omdat ze dit nog nooit hadden meegemaakt! Brendan bespeelt sinds 2jaar de trompet en samen met zijn bandleden oefent die op school en moeten ze ook optreden en vandaag was z’n optreden. Lekker Amerikaans!

Woensdag

Woensdag ofwel de laatste halve dag alweer, helaas. De tijd vliegt. Vandaag nog heerlijk koffie gedronken downtown en daarna was het helaas alweer tijd om de koffers te pakken en richting het vliegveld te gaan. En ik mag met trots zeggen dat ik zelf heen en terug ben gereden van Westfield naar JFK en terug. Zonder problemen! Gelukkig!

Ik heb een ontzettend leuke week gehad zoals jullie ook wel kunnen lezen, ik vind het jammer dat ze weer moesten gaan want ik had ze graag nog veel meer laten zien! Ik vond het heel fijn dat ze er waren en dat ze een deel van mijn experience hebben mogen meemaken! Het voelde alsof ik thuis was, maar ik ben niet thuis. Dus dat wil ook wel veel zeggen. En wat ook fijn is voor mijn ouders dat ze mijn hostfamily hebben kunnen ontmoeten. Ik kan nog uren door praten maar dat gaan we maar niet doen anders word de blog wel heel lang! Als je nog iets meer wil weten over wat ik heb gedaan met mijn ouders, stuur me een berichtje want dit is lange na niet alles wat we hebben meegemaakt!

En dan tot slot wil ik nog even terug komen op het feit dat ik hier nu 8 maanden ben en ik nu een beslissing moet gaan maken of ik wil verlengen of naar huis ga. Ik heb hier natuurlijk wel al veel langer over na moeten denken en het was geen makkelijke beslissing, ik heb het hier onwijs naar mijn zin, the most perfect hostfamily die me graag ziet blijven. Wat wel een goed teken is. Vriendinnen van me weten ook dat ik echt letterlijk elke week van gedachten ben veranderd, zal ik dan toch nog 6 maanden blijven, zal ik 1 jaar blijven, zal ik naar huis gaan. Wil ik nog een jaar in westfield wonen, wat wil ik doen als ik terug ben. Etc.etc. Na lang denken en denken heb ik besloten om naar huis te komen. Als ik terug kijk op de dingen die ik heb mogen meemaken in deze afgelopen maanden, de dingen die ik geleerd heb in deze afgelopen maanden, hoe ik gegroeid ben in deze afgelopen maanden. Ik zou ze voor geen goud willen ruilen want ik heb echt een toptijd gehad! Maar ik zie mezelf niet nog 1 Jaar in westfield wonen, en dan hoor ik je denken kun je dan niet matchen met een nieuwe familie, maar dat wil ik niet. Ik denk dat het alleen maar kan tegen vallen na wat ik hier heb meegemaakt! En dat is niet eerlijk tegenover de familie waar ik dan eventueel terecht zou komen! Het voelt goed dat ik eindelijk de beslissing heb gemaakt, mijn hostfamilie is inmiddels ook op de hoogte, ik ga volgende week nog even een gesprekje aan met ze hoe de laatste paar maanden eruit gaan zien. En dan ga ik ook een ticket naar Nederland boeken! Ik weet dus nu nog niet wanneer ik naar huis ga komen want ik ga natuurlijk wel nog reizen na mijn jaar! Hoe en wat ik daarvoor gepland heb bewaar ik voor een andere blog! Voor nu ga ik de blog afsluiten en lekker naar bedje toe want het was een lange dag!

Tot snel

Xoxoxo

Mo

Reacties

Reacties

Joop en Mien

O wat leuk om je ouders weer terug te zien na zo'n lange tijd. Die zullen het ook wel leuk vinden. Geniet er maar van de komende tijd samen. Groetjes Joop en Mien.

Iris

Moooo! Super leuke blog weer. Zo'n leuke foto's met je ouders. Ik was Turningpoint alweer helemaal vergeten.. Zo lekker! xxxxxx

Hans v Erp

heb weer met veel plezier je avonturen zitten lezen. Leuk dat jouw vader en moeder ook een indruk hebben gekregen hoe jij daar woont en werkt. Volgens mij hebben ze het onwijs naar hun zin gehad. Kijk weer uit naar je volgende belevenissen. Gr Hans

anja

Was een super leuke week. We hebben veel gezien en van alles genoten, ondanks een regen buitje.Heel hartelijk ontvangen door de hostfamily. We hebben een super leuke week gehad met iedereen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active