If you can dream it, you can do it!

Springbreak!

New Jersey – Pennsylvania – Maryland – West Virginia – Virginia – Tennessee – Georgia – Alabama – North Carolina – South Carolina – FLORIDA! Ja hier een update, dit keer iets anders als normaal. Ik heb namelijk per dag een kort stukje geschreven. Enjoy!

Dag 1 vrijdag + zaterdag

Het avontuur begon op vrijdag, om precies te zijn vrijdag middag nadat ik de kinderen van school had gehaald. Om 3.45 exact zijn we vertrokken om maar liefst 18 uur te rijden. Het rijden op zich is me erg meegevallen, veel verschillende natuur gezien en natuurlijk veel Amerikaanse huizen. Een geluk in de minivan zit een tv schermpje ingebouwd dus we hebben een paar leuke films gekeken onderweg! In elke staat zijn we gestopt om een magneet en een postcard te scoren! Dit kost natuurlijk veel tijd dus ik was heel blij dat ze dit voor mij en Alex wilde doen. Na ongeveer 8 uurtjes waren we aangekomen bij ons hotel voor de nacht. Waan je nu bij een real American movie, hotel langs de snelweg, een gezin van 6 people en 1 hotelkamer! Ik waande me op dat moment in een echte film. Nou Jack sliep op de grond met een hoop dekens en kussens, mijn hostparents en Brendan sliepen in 1 bed en Alex en ik sliepen in een bed! Heerlijk toch lekker Amerikaans. We moesten ook weer vroeg opstaan ik denk dat het half 7 was toen we weer on the road waren. Het was me wel wakker worden hoor, denk je op te gaan naar de zon is het aan het sneeuwen… Met goede moed dus gaan rijden want wij gingen op naar de zon. Na ongeveer 10uurtjes en heel wat stops later kwamen we eindelijk aan op onze eindbestemming DESTIN FLORIDA.Wauw wat een bestemming, witte stranden, helder blauwe zee en zon. Perfect picture.Het was inmiddels al avond dus we zijn boodschappen gaan doen en hebben diner gehaald voor die avond. Het was voor ons allemaal vroeg bedtijd want we waren allemaal gaar van de lange autorit. Goodnight and see you guys tomorrow!

Dag 2 Zondag

Goedemorgen, heerlijk geslapen. Enigste minpuntje is dat ik in de nacht me bed nog heb moeten fixen. Elke keer als ik draai klapte het hoofdsteun van het bed tegen de muur, dat is natuurlijk niet echt fijn dus heb ik even het bed van de muur geschoven! Probleem opgelost. Snel even wat ontbeten want we wilde zo snel mogelijk op naar het zwembad! Na de ochtend te hebben besteed in het zwembad was het tijd voor een snelle lunch en hup de straat over en op naar het strand! Dit is letterlijk het mooiste strand wat ik in mijn leven heb gezien. Het is letterlijk wit zand en blauwe zee! Ik kan uren daar zitten, wat ik dan ook heb gedaan, lekker met me beentjes in het water en mensen kijken! Vandaag een heerlijk relaxte dag gehad, helaas waren mijn lippen verbrand. Dit is me trouwens nog nooit overkomen. Het ziet me eruit joh! Tegen de avond lekker even gedoucht en omgekleed want ze zouden naar een boardwalk gaan vanavond! Gezellig! Op de boardwalk waren verschillende activiteiten, verschillende eettentjes en een heleboel boten. Was gezellig maar we waren allemaal wel een beetje hongerig dus besloten om richting huis te gaan en een soort van kip met pasta in de oven te gooien! Hierna was het ook weer snel bed tijd, maar goed ook want morgen wordt een drukke dag! Slaaplekker!

Dag 3 Maandag

Hallo allemaal, leuk dat je nog steeds leest! Vandaag begonnen in het zwembad, heerlijk dit! Kon dat maar elke dag! Vandaag is een dag geworden met een nieuwe ervaring! Ik ging namelijk snorkelen en dolfijnen spotten. En wauw snorkelen was al iets wat al heel lang op mijn lijstje stond maar er eigenlijk nooit van gekomen is! Ik ging samen met mijn hostmom snorkelen en mijn kiddo’s gingen met mijn hostdad scuba diving doen, dit is dat je dieper naar beneden duikt, maar omdat ik nogal snel last heb van mijn oren wilde ik dit niet. Mijn hostmom en ik hebben in een deuk gelegen, allereerst ging ik iets de diep dus er kwam allemaal water in die snorkel dus ik kwam natuurlijk weer proestend omhoog, keihard lachen! Daarna gebeurd hetzelfde bij mijn hostmom! Hilarisch natuurlijk. Ik heb heel wat visjes mogen bewonderen, helaas was er geen mooi gekleurd koraal maar er komt een dag dat ik dat ook nog mag meemaken! Wat ik vooral zag was scholen met visjes en krabben. Daarnaast hadden we toegang tot kajaks dus dat heb ik ook nog gedaan samen met mijn hostmom, daarna zijn we gaan zonnen op de boot! Tijdens het varen zagen we ook nog een groep wilde dolfijnen, zo gaaf! Echt zo gaaf, I REALLY LOVE DOLPHINS! Rond 5uur waren we weer terug met de boot en hebben we nog een rondje gedaan op de boardwalk, waar de kids nog wat leuke activiteiten hebben gedaan. Thuis even een heerlijke douche genomen en toen zijn we gaan minigolfen, waar ik natuurlijk weer erg goed in ben! Niet dus haha, wat heb ik gelachen. Mijn eerste hit ging gelijk de baan af hahahaha. Ben natuurlijk ook laatste geëindigd. Maar het gaat om de plezier! Hierna zijn we gaan eten bij de mexicaan! Hierna was de dag dan ook over en ben ik heerlijk mijn bedje ingekropen!

Tot morgen!

Dag 4 Dinsdag

Goodmorning, hier ben ik weer fris en fruitig. Heerlijk een duik genomen in het zwembad en we zijn nog even naar het strand geweest vanochtend. Helaas dacht moeder natuur hier anders over en begon tranen met tuiten te huilen en is niet meer gestopt! En het is nog maar half 12 neeeee! Maar niet getreurd na een lange discussie zijn we eruit wat we gaan doen. We gaan heerlijk wat sight seeing doen. Op naar Pensacola, dit is een grote stad in Florida waar veel geschiedenis is van de oorlog! Allereerst hebben we een graffiti brug bezocht, die kwamen we onderweg tegen en die zag er wel erg leuk uit! Daarna zijn we doorgereden naar een militaire basis waar we naar Fort Barrancas zijn geweest. Was erg leuk om daar in rond te lopen, we hebben alle hoeken en kamers gezien! Vooral al de kamers mij kennende moet ik overal op aan en in! Haha Daarna zijn we nog naar het air force museum geweest waar veel pronk stukken staan vanuit de tweede wereld oorlog, en heb ik ook het een en ander geleerd over vliegen! En er liepen ook wel heel leuke militairen rond! *knipoog*, vanuit daar zijn we doorgereden naar de binnen stad waar we op een heerlijk local terrasje/ pleintje gegeten hebben. Er stonden een soort van caravans en in elke caravan was er ander soort eten! Erg leuk maar ook erg sfeervol! Vooral voor de zomer die er aan zit te komen. Daarna ging ik naar mijn first Baseball game ever! GO BLUE WAHOOS!!! Ik moet zeggen dat ik baseball een erg leuke sport vind, vooral ook omdat ik de regels begrijp haha! Dus erg genoten! En weer een ervaring rijker, na de game dook ik samen met mijn kiddo’s nog even de naast gelegen speeltuin in om wat energie kwijt te kunnen! Mijn hostmom zegt dan ook altijd weer ja jij bent mijn 4e kind! I am sorry that I still like the playground! Daarna begon de rit naar huis, nu ik me bedenk before we naar de baseball game gingen heb ik ook nog gekart, ofcourse heb ik het weer eens verloren! Maar was erg leuk! En dit was het weer voor vandaag, erg leuke en vooral interessante dag gehad!

Sleepwell!

Dag 5 Woensdag

Rain, rain rain rain rain rain rain rain rain en rain. Daar ben je dan in Florida en het regent, helaas niks over te zeggen en we moeten maar het beste maken van wat er is. Lekker rustig ontbeten en omgekleed, besloten om naar de boardwalk te gaan want daar had je een aantal binnen activiteiten. We zijn onder andere in een mirror maze geweest, ontzettend lachen. Brendan en Jack waren een team en Alex en ik waren een team! RARA wie heeft er gewonnen? Jaaa ikkke. Haha eigenlijk wij! We hadden de weg snel gevonden, terwijl jack en bren er veel moeite mee hadden! Daarna zijn we naar een 3d movie schietspel geweest. Hilarisch, je zat in een stoel en je hebt z’n pistool in je hand en een 3d bril op. We zaten op het wilde westen en moesten op badboys schieten! Nou ofcourse werkte mijn pistool niet dus had ik again verloren. Dit keer deed dat ding het echt niet goed. Maar wat was het leuk, schreeuwen en lachen! Leuk leuk. Hierna zijn we gezellig wat gaan drinken en hebben we wat te snacken genomen! Een heerlijke vulcano nacho’s. JAMMMIE! De namiddag rustig aan gedaan mijn boek gelezen en wat youtube gekeken, daarnaast ook nog wat spelletjes gedaan. Voor de avond hadden mijn hostparents een film gehuurd en er stond heerlijke lasagne in de oven. We hebben trouwens de film Pixels gekeken, meest slechte movie ever! Ik had de film ook al eens vaker gezien dus was minder leuk, viel haast in slaap haha! Dus op tijd mijn bedje opgezocht!

Dag 6 en 7 Donderdag, vrijdag

We hebben besloten om vandaag te vertrekken, de regen gaat aanhouden tot zaterdag en daar hebben we natuurlijk geen zin in. Koffers ingepakt en gaan met die banaan! We hebben eerst nog een stop gemaakt in een arcade/ gamehall waar je die spelletjes hebt waar je van die tickets kunt winnen. Kind in een speeltuin super leuk dus! Brendan had zoveel geluk hij draaide aan het rat van fortuin en won 5000 tickets, en ik kan je vertellen dat duurde heeeeel lang voordat die allemaal geprint waren! In the end had ik een score van maar liefst 57 tickets waar ik 3 lollies en 3 gummetjes van heb gehaald! Hahah. Daarna begon de lange tocht naar huis! Vandaag weer 2 nieuwe staats aan getikt maar liefst South and North Carolina. Na ongeveer ik denk 8uurtjes rijden zijn we gestopt bij waffles house daar hebben we diner gegeten! Happy me ze hebben heinz mayonaise! YAAY. Hierna zijn we doorgereden naar ons hotel voor de nacht. Dezelfde indeling en hetzelfde film moment! In de nacht kregen we even de schrik van ons leven, er waren buiten wat mensen erg luid aan het praten en het was al 3uur ofzo, mijn hostmom had er genoeg van en wilde de deur open maken maar mijn hostdad had de lock er op gedaan! Dus die deur klapt kei hard tegen dat slot aan. Ik wist niet hoe snel ik overeind in bed kon zitten haha! Nou next morning allemaal lachen om wat er gebeurd was vannacht. Heerlijk een ontbijtje gegeten en hop in de auto! Zoals de heenweg zijn we in elke staat gestopt en hebben alex en ik nog wat missende postcards gescoord! We kwamen rond 11.30 in de avond terug thuis aan, gelijk ons bedje in want we waren allemaal moe!

Dit was het dan mijn avonturen in Florida, ik heb een onwijs leuke tijd gehad. Ontzettend mooie dingen gezien en mogen doen! Als ik de tijd en geld heb zou ik graag terug gaan en dan heel keywest willen zien! Florida is zoals ze zeggen state of sunshine! Dat florida kan shinen heeft het wel bewezen! Bedankt voor het lezen en tot een volgende erg leuke blog, die al vast en zeker in het teken staan van mijn hoog erend bezoek!

Xoxoxoxo

Mo

There is no need to have it all, just make the best of what you have!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active