If you can dream it, you can do it!

Niagara Falls

Hier zijn we weer, iets sneller dat normaal maar anders gaat mijn volgende blog zo lang worden. Hoe en waarom daar zal je later meer over horen!

Allereerst ik hoop dat iedereen leuke paasdagen heeft gehad? Ik ga vanavond mijn 3epaasdag vieren. Een leuk nieuwtje om te weten hier wordt alleen maar 1e paasdag gevierd. Maar back to the beginning. Op goede vrijdag waren de kids natuurlijk vrij, dus ik had ze de hele dag! Wat niet erg is want het was mooi weer en ze hadden allemaal plannen gemaakt. Bren had vriendjes over en Jack ging naar een vriendje toe! En toen was alleen Alexandra nog over, die had niks gepland en was eigenlijk van plan om heel de dag niks te doen, maar daar kwam al gauw verandering in. We kwamen op het idee om in de sunroom, alle zonnen op te hangen. Jaja je leest het goed mo moest aan de slag met hamer en spijker. Nou dat opzich was het probleem niet, paar keer op me duim geslagen wat Alexandra natuurlijk hilarisch vond. Het resultaat is erg leuk geworden. Hierna de boys geroepen voor een lekkere simpele lunch. Gezellig met zijn alle aan tafel. Gezellig kletsen en ze wilde graag wat Nederlands leren. Er komen natuurlijk de meest hilarische woorden uit hun mond maar wel leuk dat ze interesse tonen. Nadat iedereen weer thuis was, had me hostmom lekkere pizza besteld. Njaa ik vind de gewone dk oetker pizza nog steeds de lekkerste. Me hostmom was beetje worried dat we te weinig pizza hadden, nou die large pizza past wel 5x in een dk oetker pizza. Dus ik vertelde dan ook dat ik thuis die pizza nog deel. Na het eten ben ik nog even lekker met Bernadette de starbucks ingedoken om ons weekend te plannen.

Afgelopen weekend heb ik weer een hele leuke trip gemaakt, vele van jullie zullen het wel al op facebook of Instagram voorbij hebben zien komen. Maar voor de mensen onder ons zonder social media ik ben naar de Niagara Falls geweest. Deze watervallen liggen upstate New York en in Canada. Dus ik kan melden dat ik niet alleen in de U.S ben geweest maar ook naar Canada! Dus ik ben dan ook weer een stempel rijker in mijn paspoort! Het avontuur begon op zaterdagochtend 7.45, Bernadette en ik hadden samen een auto gehuurd en die zijn we om 8uur gaan ophalen in Westfield. Het eerste gedeelte van de trip heb ik gereden en het 2e gedeelte Bernadette. De reis naar niagara falls was ongeveer 7uurtjes dus een flinke roadtrip. Veel verschillende delen van New York en Pennsylvania gezien. Heel veel mooie natuur tegen gekomen en typische amerikaanse stadjes. Ik ben bezig met een sfeerimpressie video, dus die zal een deze dagen ook nog online komen dan kun je zien wat ik bedoel. Rond half 4 kwamen we aan bij ons hostel, snel ingecheckt en gelijk op pad gegaan, we hadden besloten om naar de Canadian side te gaan zodat we daar ook de lichtjes in de avond konden bewonderen. Uiteindelijk hebben we eerst een deel US side bekeken en zijn daarna via de Rainbow Bridge naar Canada gelopen. Bij de border kregen we natuurlijk allemaal vragen maar ik werd gelukkig toegelaten tot Canada. Wauw wat een uitzicht, wat zijn de Niagara Falls prachtig. Het geluid wat er vanaf komt is zo rustgevend. Nadat we een hele wandeling hadden gemaakt langs de Niagara River zijn we opzoek gegaan naar een lekker eettentje, intussen denk je dat je in Las Vegas loopt want overal zijn lichtjes, casino’s en clubs. Na het eten zijn we nog even souvenirtjes gaan halen en heb ik canadese dollars gescoord! Is echt net speelgoedgeld. Vooral de muntjes. Toen was het donker en tijd voor de lichtshow op de Niagara Falls. Wauuw, al kun je het op foto’s goed zien je moet er zijn geweest om een goed beeld te krijgen. Prachtig. Inmiddels was het alweer 9uur en tijd om terug te lopen naar de US side. Dit was een geslaagde dag, kon niet wachten wat zondag ons nog te brengen had! In de ochtend gratis ontbijtje gescoord in het hostel. American pancakes bahbah, maarja het was gratis! Haha en toen was het alweer tijd om op pad te gaan. We zouden vandaag de New York side gaan bewonderen. En ik hoorde van iedereen altijd nee je moet echt naar de canadian side maar naar mijn mening vind ik de New York side nog mooier, je kunt zo dichtbij komen, je kunt het water aanraken als je wilt. Hierna was het alweer tijd om ons richting huis te gaan vervoeren. Omdat ik nog wat dingen had opgezocht die we konden doen op de way back zijn we dat gaan doen. Allereerst zijn we naar Glen State Park geweest, erg mooi en op de weg er naar toe kwamen we terecht op Route 14 en deze had me een prachtig meer met helder blauw water! Al met al een ontzettend geslaagd weekend. Erg genoten en zeker de moeite waard als je ooit in de USA bent. En voor alle aupairs onder ons als je de kans krijgt zeker gaan!

En dan zijn we eigenlijk alweer bij gister, gister waren de kids ook nog een dagje vrij dit omdat ze nog niet alle snowdays gebruikt hebben en ze hier wel recht op hebben. Gister was het weer wat minder dus we hebben het vooral binnenshuis doorgebracht. Maar verveeld hebben we ons absoluut niet, langs ons zijn ze bezig met het huis slopen en het was erg leuk om dit te bekijken. Een rustige maar leuke dag! En dan zijn we bij vandaag, hier zit ik met mijn lekkere yoghurt ontbijtje in het zonnetje deze blog te schrijven. Ik ben alweer bijna aan het eind maar er zijn nog wat leuke dingen die ik met jullie wil delen. Ik denk dat het vorige week was, ja vast wel ben ik door mijn hostfamily gevraagd of ik met ze mee op vakantie wil in springbreak, en natuurlijk heb ik volmondig ja gezegd. MOO GAAT NAAR FLORIDA!!!! In anderhalve week ga ik samen met mijn hostfamily lekker 17uur autorijden. Maar de exciting thing is dat we gaan stoppen in verschillende staten en we gaan naar een van de mooiste stranden van Amerika! Ik heb er onwijs veel zin in! Na springbreak is het nog maar 2 weekjes en dan komen mijn Papa en Mama na 8maandjes! JAAAAA! En daarna plakken we er ook nog een tripje naar Montreal aan vast en eind mei staat mijn trip naar Chicago gepland! Inmiddels zijn de vliegtickets daar ook van binnen en vlieg ik op vrijdagavond en kom terug op maandagavond! Dus de komende tijd kunnen jullie weer flink wat lezen over mijn avonturen hier! Ik hou het voor deze dinsdag ochtend weer voorgezien! Tot snel en bedankt voor het lezen!

Xoxo

Mo

The earth has music for those who listen!

Joop en Mien Schaeffer

Het is weer een heel leuk verhaal Monique.

Groetjes Joop en Mien

Carla

Meisje, meisje, wat een ervaringen! Super dat je er zo van geniet! Liefs Carla

Miran

Yeaaah Chicago, here we come!!