If you can dream it, you can do it!

Snowstorm Jonas

Ik leef nog! Zoals vele van jullie wel op het nieuws hebben kunnen zien is er vorig weekend een grote sneeuwstorm over Amerika getrokken en zo ook over New Jersey. Ik kan je vertellen dat ik in mijn leven nog nooit zoveel sneeuw heb gezien als vorig weekend.

Het begon allemaal met inslaan van eten en drinken, want Amerika zal niet Amerika zijn als de bevolking niet denkt dat ze tijdens deze sneeuwstorm zonder eten komen te zitten. Ik kan je vertellen letterlijk alle schappen in de supermarkt waren leeg. CRAZY! Op vrijdagavond 9.00 pm precies begon het te sneeuwen, ik moest op dat moment nog naar huis rijden vanaf een basketballgame! Veilig thuis aangekomen gauw mijn bedje ingekropen en de volgende ochtend werd ik wakker met een witte achtergrond! Er was die nacht al zoveel sneeuw gevallen dat je al tot en met je enkels in het sneeuw stond. En de storm was still going strong. Als ik ergens een hekel aan heb is het sneeuw, ik zou regen over sneeuw verkiezen zoals vele van jullie wel weten. Sneeuw verpest al je plannen zoals als mijn plannen voor het weekend. We konden niks, als binnen zitten en deprimerend naar buiten staren. Om me dag toch iets leukers te maken had Irene besloten om richting mij te komen lopen en we zouden achter bij mij op de golfcourse gaan sleeën. Na het sleeën heerlijk warme chocomel gedronken en daarna een filmpje gekeken op netflix. In de avond heb ik samen met mijn hostkids nog gezellig wat spelletjes gedaan. Oke ik geef toe het was wel gaaf zoveel sneeuw, op sommige plekken stond ik tot op me heupen in de sneeuw. Op zondag scheen heerlijk het zonnetje en had ik besloten om samen met Irene naar downtown te lopen. Er lag nog veel sneeuw op de wegen en stoep maar het lopen in het zonnetje in de sneeuw was heerlijk. Heerlijk met nog 2 andere meiden een chocolademelk gaan drinken in een cafeetje. Op maandag hadden de kids een snowday gekregen en dit betekent dat alle scholen voor die dag gesloten zouden blijven. Ik besloot om samen met de kids te gaan sleeën op een grote berg ergens in Westfield. Hop de auto in en op naar deze hill. Heerlijk een paar uurtjes gegleden en daarna moe en voldaan weer terug naar huis gegaan. De meeste activiteiten van de kids gingen in de avond gewoon door omdat de meeste wegen al wel schoongemaakt waren. Dus er was niet zo heel veel probleem met het rijden. Het was alleen de kleinere wijken waar nog veel sneeuw op de wegen lag.

Gelukkig ging de week snel voorbij, en is er alweer veel van de sneeuw gesmolten. Er ligt nog steeds een hele hoop maar het wordt minder, ik heb zelfs gehoord dat volgende week 15 graden gaat worden. Vind ik natuurlijk helemaal niet erg. Ik moet ook wel zeggen dat het ook niet echt heel koud is, vaak in Nederland vond ik het wel koud maar hier is het eigenlijk nooit echt heel koud. Het blijft soms wel eens heel de dag op de 0 graden maar op een of andere manier vind ik dat niet koud hier haha! Wordt ook nog steeds voor gek verklaart want ik ga nog steeds overal op de fiets naar toe. En ik mag gewoon de auto mee, maar ik vind het helemaal niet erg om te fietsen. En scheelt mij weer geld voor gas, ook al is die hier erg goedkoop.

Aangekomen bij dit weekend. Dit weekend kon ik eindelijk doen wat ik eigenlijk vorig weekend wilde gaan doen, namelijk naar het National History Museum in New York. Later meer hierover want ik ben vrijdagavond voor het eerst wezen bowlen. Hier in Amerika dan! En ik kan met trots zeggen dat ik heb gebowld zonder kinderrekjes en ik ben 2keer 2e geworden. JEEEJ. We waren met 6 andere meiden en het was erg gezellig. Op zaterdag ben ik samen met Irene en Bernadette naar New York gegaan, erg leuk natuurlijk. Dit weekend had 2 kanten want het is Irene haar laatste weekend en dat moesten we natuurlijk wel even goed afsluiten, en hoe kun je dat beter doen als naar het National History museum te gaan. Het was erg leuk en ik heb veel dingen gezien. Het museum was totaal anders als die in London dus het was erg leuk om die verschillen te zien. Na het museum zijn we Central Park ingelopen en heerlijk genoten van de prachtige uitzichten. De dag hebben we afgesloten bij Fiammie een Italiaans restaurant in Westfield! He IRIS! Hahahah.

Vandaag was de dag dat ik na 5 maanden afscheid moest nemen van Irene, wat ga ik haar missen zeg. Ze was mijn eerste vriendinnetje hier in Westfield. Ik heb ontzettend mooie herinneringen en we gaan elkaar zeker weer zien in Nederland als we allebei weer terug zijn. Ik denk dat dit wel een van de minst leuke dingen is. Doei zeggen, met de gedachten van wanneer zie je die persoon weer, maar als het echt vriendinnen van je zijn geworden weet je ook dat je ze ooit weer gaat zien!

Verder ga ik deze week op voor mijn rijbewijs, wat ik eigenlijk al 3 maanden eerder moest doen maar ik veel te lang heb uitgesteld. Ik zal een theorietest moeten maken, die trouwens letterlijk nergens over gaat. Zoek maar eens op New Jersey Driverslicense test. De vragen die je krijgt gaan niet eens over het verkeer. En het hangt van de persoon af bij het DMV of ik een drivingstest moet doen, want ik mis wat op mijn internationale rijbewijs. Laten we hopen dat ik geluk heb, maar dat zal wel niet. Dus ik hoop met de volgende blog te kunnen melden dat ik eindelijk dat pasje in handen heb.

Er staan ook weer wat tripjes op de planning. Papa en mama komen alweer over 87 daagjes, daarnaast staat er ook een trip naar Montreal gepland voor 6mei. En ben ik een reisje naar Baltimore en de Niagra Falls aan het plannen. Dus very exciting. Met nieuws ga ik ook de blog afsluiten en zie ik jullie bij mijn volgende blog en die zal in het teken staan van mijn 6 maanden in de states!! CRAZYYYYY.

xoxoxoxo

Mo

Strangers think I am quiet, my friends think I am out - going, my best friends know that I am completely insane!

Reacties

Reacties

anja

Nog effe wachten ,en dan zijn we er.
we kijken er naar uit.

Mariëtte Smits

Tjeetje Monique, wat maak jij zo veel mee. Leuk.
Prachtig om al die verhalen te lezen.
Nog veel plezier daar en groetjes uit Ravenstein.

Fiamma Lover

Hahaha Mo! eindelijk weer naar Fiamma, hopelijk werd je niet scheef aangekeken na die tip van de vorige keer!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active