If you can dream it, you can do it!

Skiing, beach and Ellis Island!

Hier zijn we weer, met weer een paar interessante verhaaltjes. Ik heb de afgelopen weken niet stil gezeten en ik heb weer heel wat nieuws gedaan, ik kan je vertellen dat ik een paar blauwe plekken rijker ben. Maar laten we weer beginnen bij het begin. De doordeweekse activiteiten zijn weer normaal en de kids gaan weer naar school, alles valt weer op zijn plek dus laten we gelijk doorgaan naar de weekenden.

Op zondag 3 Januari ben ik samen met Ireentje naar het strand geweest, we wilde eens een keer iets anders doen als naar New York dus besloten we om naar Long Branch te rijden, dit is het dichtbij zijnde strand en is ongeveer 50min. rijden. Naast het prachtige weer, hebben we heerlijk rond gelopen en zijn we lekker uitgewaaid. Intussen wat foto’s genomen en naar schelpen gezocht. Met resultaat want ik kwam met 3 mooie schelpen thuis die ik nu als handige sieraden bakjes gebruik.

Nadat ik oud en nieuw heb gevierd op Times Square, wat ik nooit, maar dan ook nooit meer ga doen ben ik op zaterdag 9 Januari terug naar New York gegaan samen met Irene. We wilde allebei graag naar Ellis Island en omdat het Irene haar paar laatste weekjes zijn is het natuurlijk extra leuk om iets te doen wat we beide nog niet gedaan hadden. We hadden online tickets geboekt en zouden om 11.00 met de ferry naar het eiland gaan. Het ticket wat we hadden gekocht was voor 2 eilanden. We gingen eerst naar het eiland waar het welbekende ‘beeld’ van New York staat. De statue of liberty. Het was leuk om van dichtbij te zien maar hier kwamen we natuurlijk niet voor. Snel wat foto’s gemaakt en gauw door gelopen, om de volgende boot naar Ellis Island te nemen. Aangekomen op Ellis Island. Laat ik beginnen met het vertellen wat Ellis Island voor een eiland is. Vroeger heel lang geleden kwamen er heel veel immigranten naar New York omdat ze dachten dat het leven hier beter was, maar omdat de bevolking niet al de immigranten aan land wilde dachten ze aan een eiland. En zodra ze op het eiland goed gekeurd zijn, zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen. Dit is het ongeveer in het kort. We hebben een hele rondleiding gehad op het eiland inclusief tourguide. Het was erg interessant om te zien hoe mensen in die tijd leefde, en hoe het er in die tijd aan toe ging. Verschillende vragen die toen gesteld werden aan de immigranten worden nog steeds gesteld aan mensen die willen wonen in Amerika, of net zoals ik een visa nodig hebben. Na de tour zijn we ook nog zelf gaan rondlopen op het eiland. We kwamen volgens mij om 3.30 weer aan op het vaste land. We besloten om heel Broadway af te lopen, om terug te gaan naar Penn Station. Het is een hele wandel maar je ziet de stad van rustig naar heel druk omtoveren in just a couple of blocks. We zijn ondertussen nog even wat winkeltjes ingedoken zonder resultaat. Om de dag af te sluiten moesten we natuurlijk weer haasten voor de trein, as always. Maar wonder boven wonder halen we altijd onze trein. Weer terug in Westfield hadden we besloten om lekker een hapje te gaan eten in onze lokale kroeg. Kan je vertellen dat ze lekkere hamburgers hebben daar! Op zondag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen en ben daarna downtown gegaan om even lekker rond te lopen, beetje snuffelen in de winkeltjes. Samen met Irene weer een hapje gaan eten, dit keer bij een ander restaurant, waar ik liever niet nog eens ga eten haha!

En dan zijn we alweer aangekomen bij dit weekend. Dit weekend was wel erg bijzonder. Mijn host Family had mij namelijk meegevraagd om te gaan skiën. En zoals vele van jullie weten had ik voor dit weekend nog nooit op de latten gestaan. Ik vond het erg leuk dat ze me mee vroegen en kon natuurlijk geen nee zeggen. Ik mocht van alles lenen, ski kleren, helm noem maar op. Op zaterdagmiddag zijn we vertrokken, het was een rit van ong. 4uurtjes. Een lange zit, maar voor Amerikaanse begrippen maar kort. Toen we aankwamen was het dan ook al donker dus ik kon weinig van het uitzicht zien. Voor de nieuwsgierige onder ons, google het. Lake George in de state New York. Mijn hostfamily had een leuk huisje gehuurd voor het weekend, zaterdagavond was erg relaxed en hebben we spelletjes gedaan in het huisje. Zondag was de dag, dat mo de latten zou onderbinden en haar been zou breken. Nee bij wijze van spreken. Zondag ochtend was al vroeg op want we zouden om 8uur aanrijden. We moesten ong. 30 minuutjes rijden en kwamen uit bij Gore Mountain. Dit is waar we onze dag zouden doorbrengen. Samen met mijn hostdad mijn ski’s gehuurd en mijn les geregeld. Nadat ik al mijn spullen had, kon het beginnen, omdat mijn les pas later op de dag gepland stond ben ik eerst zelf gaan oefenen. In het begin was het allemaal beetje raar, en voelde ik me niet echt thuis op die latten maar na paar keer op en neer schuifelen durfde ik toch al een klein bergje af. Inmiddels was het tijd voor mijn les, ik had er erg veel zin in, ik heb altijd al willen skiën maar het is er nooit van gekomen. Ik had les met nog 2 andere mensen dus het groepje was klein, wat natuurlijk erg fijn is. We kregen van de instructeur de belangrijkste basistips aangeleerd, zoals houding. Ik had het al aardig snel onder de knie dus we mochten door naar het 2e gedeelte, lekker crossen van een miniberg. Verliep allemaal soepel, kreeg veel complimenten en er werd zelfs gevraagd of ik echt niet eerder op skies had gestaan. Nadat ik dit goed onder de knie had mocht ik door naar het 3e en laatste gedeelte voor vandaag, dit was weer een iets grotere berg. En dit ging ook probleemloos, en kreeg daarom ook toestemming om zonder instructeur van een grotere berg af te gaan. Waar ik natuurlijk geen nee tegen zei. Ik moest natuurlijk wel even een goede impressie achterlaten bij mijn hostkids dus na de lunch ging ik mee de grote berg af. Verliep allemaal goed, maar ik merkte wel dat ik vrij snel ging, niet dat dat erg was want ik had mijn skies goed onder controle en kon op tijd stoppen. Na nog een korte pauze besloten we om de als ik het goed zeg de blauwe route te nemen, hierbij moesten we met een stoeltjeslift, in eerste instantie zei ik nee maar mijn alexandra ging alleen als ik ook ging. Nja ik kan het proberen. Het ging al mis bij het afstappen, ik gleed de berg af maar viel, en mijn hostdad keek naar mij en ging toen ook onderuit. Natuurlijk moesten we kei hard lachen. Nou daar ging ik van de blauwe piste na me 1e dag skiën, auwww. Mijn kont doet er nog steeds pijn van. En ik heb het laatste gedeelte niet geskied maar gegleden hahahha! Maar ik ben van de berg af geweest. Na dit avontuur had ik het wel gezien voor de dag, mijn schenen deden zeer van de schoenen en ik had koude tenen. Dus lekker mijn andere schoenen aangetrokken. En wat blijkt mijn thermo ondergoed heeft dubbel gezeten onder mijn sok en is daardoor gaan wrijven heeft een aantal niet z’n leuke blaren achter gelaten. Dat verklaarde dus ook de pijn op mijn been. Na lekker even gerelaxed te hebben door naar het VUURWERK. Jeeeej eindelijk toch mijn vuurwerk. Was erg mooie vuurwerkshow, maar ook kouuuud. Na de show heerlijk de warme auto in en op naar huis. En laten ze in dat huisje nou net een bad hebben! YESS finally na 5maanden weer eens een bad, heerlijk.

Dan komen we alweer aan op Maandag, maandag was een vrije dag voor mijn kids en hostparents. De reden hiervan is omdat het Martin Luther King dag is. Ook wel blue Monday genoemd. Vandaag ook weer de skies ondergebonden en nog eens een lesje genomen. Ik had betaald voor een groepsles maar kreeg uiteindelijk een prive les want ik was de enigste. Ideaal. Samen met mijn instructeur gewerkt aan mijn snelheid, en hoe ik dit beter onder controle houdt. Les was erg leerzaam en de instructeur was onder de indruk. Ook kreeg ik complimenten van mijn hostfamily ze waren erg onder de indruk wat ik in 2 dagen heb bereikt. Maar omdat ik dus die blaren van de vorige dag had, was het erg pijnlijk om lang te skiën dus na mijn les ben ik er dan ook mee gestopt. En zat het weekend er ook alweer op. Na een lange terug reis, weer terug in Westfield.

Ik ben erg blij dat ze mij hebben meegenomen want dit is zeker een ‘once in a lifetime experience’. En wie weet in de toekomst komt het van pas en zie je mij van de zwarte piste komen!

Zoals je ziet weer genoeg meegemaakt. Tussendoor drink ik heel wat starbucks met andere aupairs en kom ik regelmatig in target. Ik vermaak me wel! De aankomende weken staat er ook weer genoeg op de planning maar dat is weer een verhaal voor een andere keer!

xoxoxoxo

Mo

Impossible only means that you haven’t found the solution yet.

Reacties

Reacties

anja

Weer een mooie belevenis.
Wat zul je gelachen hebben.

Iris

Meid laat die zwarte piste maar zitten! Je weet wat met prins Friso is gebeurd!!

Miss you!!! (&Starbucks en vooral Target omg)
Xxxxxx

J.SCHAEFFER@PLANET.NL

Hoi Monique,
Een heel leuk lang verhaal weer. Geniet er maar van het is zo weer tijd om naar huis te komen. Gaat erg snel.

Groetjes Joop en Mien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active