If you can dream it, you can do it!

Happy New Year!

Philadephia and New years eve

Op maandag 28-12-2015 ging ik samen met Irene naar Philadelphia, na een busreis van 1uur en 30 minuutjes waren we op de plek van bestemming. Het was vandaag wat kouder maar we waren hier gelukkig op gekleed. We hadden van te voren een route van bestemming gemaakt zodat we wisten waar we overal naartoe wilden. We zijn begonnen bij de ‘liberty bell’, de liberty bell staat symbool voor de vrijheid in Amerika. Voordat we bell mochten gaan bewonderen moesten we eerst door een security check, tas af en jassen uit. Ofcourse ging bij mij de beeper af en moest ik extra gecontroleerd worden. Gelukkig had ik geen wapens mee dus was het allemaal geen probleem. Na de fotoshoot met de liberty bell zijn we doorgelopen naar de Independence Hall, waar we ook weer door de security check moesten, dit keer zonder problemen. Eigenlijk wilde we graag the hall waar de independence was getekend bezoeken maar helaas moest je daar kaarten voor hebben en die waren al op. Niet getreurd we konden wel The East Wing orientation room and the first floor of Independence Hall in om daar een kijkje te nemen. En bij de 2e kregen we zelfs een rondleiding. Was erg leuk om te zien. Na hier alles te hebben bekeken zijn we doorgelopen naar een souvenirshop, waar ik natuurlijk weer alles moest aanraken. Ik zag een Jo-Jo liggen dus natuurlijk moest ik dat even uitproberen, ik was al even met de Jo-Jo aan het spelen toen ik erachter kwam dat er een bordje hing met ‘Buy Jo-Jo first before playing wit it’. Tjaaa haha gauw terug gelegd. Na de souvenir winkel zijn we doorgelopen naar de magic garden. Voordat je bij de magic garden aankomt zie je al verschillende straatjes met allemaal kunst op de muur in de vorm van allemaal steentjes. Wauw erg mooi. Voor de magic garden vroegen ze entree dus dat hebben we niet gedaan, we hebben het wel van de buitenkant bekeken. Het is kunst van allemaal oude voorwerpen zoals wijnflessen, oude onderdelen van een fiets, er stond zelfs een wc pot. Na deze bezichtiging hebben we een flinke wandeling gemaakt want we wilde graag naar de Rocky Steps. De tocht er naartoe was erg leuk. Irene en ik deden een soort van wedstrijdje. Er hingen allemaal vlaggen van landen over de hele wereld. We moesten raden welke vlag bij welk land hoorde. Was toch lastiger als we dachten haha. Maar erg leuk. Uiteindelijk aangekomen bij de Rocky Steps hebben we een race naar boven gehouden. I WON yeeeeeey haha. Op de terug weg kwamen we ook de Nederlandse vlag tegen waar ik nog even een fotoshoot mee heb gehouden.

Hierna wilde we gaan vragen aan de busmaatschappij of we een bus eerder terug naar New York konden nemen omdat we alles gezien hadden wat we wilde zien. Dit kon, we hadden nog ruim anderhalf uur over om de volgende bus te halen. Dus zijn we even de Market ingedoken. Dit is een overdekte hall met allemaal verschillende kraampjes. Ze verkopen er vooral veel producten die buitenlandse afkomst hebben. Natuurlijk even opzoek gegaan naar Nederlandse producten. En ja hoor de eerste beste snoepwinkel/ kraampje die we binnen lopen heeft Nederlandse snoepjes. Ik nam mee naar huis een zak engelse drop en een doosje met rode dropveters! Jammie. Daarnaast ook moesten we ook nog een hapje eten. Ik had chicken besteld, dit was de meest gore kip ever. Ik heb gewoon me eten laten staan zo vies vond ik het. Maar nu komt het, we wilde graag met de bus van 6uur mee. Maar we mochten mee onder een voorwaarde als er nog plekken over waren in de bus. In het begin leek het erop dat we gewoon mee konden maar later werd de kans steeds kleiner. Er waren wat problemen met andere reizigers en de bus die ons naar New York zou brengen had vertraging. Op een gegeven moment werd er dus een rij gevormd buiten. Irene en ik zijn gewoon in de rij gaan staan want we wilde niet nog 1 uur moeten wachten. Maar we mochten mee, terwijl er buiten nog mensen stonden te wachten. Dus Irene en ik zaten al, zul je zien moeten we dadelijk als nog de bus verlaten. Pas toen de bus ging rijden kon ik rustig gaan zitten en me jas uittrekken. Ik heb weer een topdagje gehad en ik kan weer een stad van mijn lijstje afstrepen!!!

De dagen erna heb ik niet zoveel gedaan, ik heb afgesproken met een german au pair, en heb veel tijd doorgebracht bij Irene. Toen was het alweer de laatste dag van het jaar. Times flies when you’re having fun. First of all 31 December betekent dat mijn zusje jarig is en ze is alweer 19 jaar geworden!

HAPPY BIRTHDAY GIRLLL. HOPE YOU HAD A GOOD ONE. Ik zou vandaag naar New York gaan met Irene om de welbekende ball drop te zien op times square. Ik kan je vertellen it is a once in a lifetime experience, but never ever that I am going to do this again. Maar ik kan het wel van mijn bucketlist afschrijven.

De dag begon met het inslaan van eten en drinken, om 12.23 namen we de trein naar New York. Om half 2 kwamen we aan en zijn direct doorgelopen naar Times Square. Van 45 St werden we doorgestuurd naar 49 st. We dachten ohno we zijn al te laat maar niets was minder waard, we zijn gewoon helemaal naar voren gelopen en in de rij gaan staan. OEPS. Uiteindelijk hadden we een plekje langs de rode trappen. We hadden goed uitzicht op de balldrop. Nou en toen kon het wachten beginnen. In totaal 10uur buiten gestaan in de kou. Wel optredens kunnen bewonderen van Demi Lovato, Jessie J, Wiz Khalifah, Carrie Underwood en nog wat andere artiesten. Om 6uur mijn tijd was het dan eindelijk 12uur in Nederland en dat moesten wij natuurlijk ook even vieren dus wij heel vrolijk HAPPY NEW YEAR. We waren vrolijk voor even want wij moesten nog steeds 6uur wachten. Wat ging de tijd sloooom. Maar we MADE IT. We hebben het nieuwe jaar gehaald en we hebben 10 uur gewacht voor 1 moment van 2 minuten! Maar hoe cool is dat ik kan zeggen dat ik new years eve heb doorgebracht op times square in een van de bekenste city’s over heel de wereld.

Als ik terug mag blikken op 2015 kan ik erg trots zijn op de dingen die ik heb bereikt. Ik heb mijn opleiding gehaald en mag mij officieel een verpleegkundige noemen. Ik heb afscheid moeten nemen van mijn familie en vrienden in Nederland om mijn droom achterna te gaan. Ik heb daardoor ook weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt van over heel de wereld. Ik ben uit mijn comfort zone gestapt en heb gedaan waar ik al jaren van droomde. En nog steeds geniet ik elke dag van de dingen die ik mee mag maken dat ik een part mag uitmaken van een familie, dat ik dingen mag zien van de wereld die niet voor iedereen voor het oprapen liggen. Een ding is zeker ik ben TROTS op ieder die ik dit jaar heb moeten achterlaten maar ook die ik dit jaar heb leren kennen.

Nu zitten we al weer een aantal uur in 2016 en ik weet dat 2016 net z’n speciaal jaar gaat worden als hoe ik 2015 heb afgesloten. 2016 jaar wordt het jaar dat ik probeer nog meer te genieten van de dagen die ik hier heb, en nog meer probeer te reizen. 2016 wordt ook het jaar dat ik mijn ouders kan laten zien waar ik 1 jaar heb gewoond. 2016 wordt ook het jaar dat ik weer een stap ga zetten op Nederlandse bodem. 2016 wordt het jaar dat ik ga nadenken over wat ik wil in de toekomst. 2016 wordt een jaar met nieuwe vriendschappen en vrienden terug zien. Kom maar op 2016 ik ben er klaar voor!!

Voor nu de beste wensen en geniet van wat 2016 ieder gaat brengen!!!

Xoxoxoxo

Mo

I was never going to go, If I waited for someone to come with me!

Reacties

Reacties

Hans v Erp

Monique, voor jou ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en blijf maar berichten sturen, ik lees ze met veel plezier. Fijn dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt. Kan bijna niet wachten tot je volgende belevenissen. Gr Hans

Carla

Buurmeisje, de allerbeste wensen coor 2016! En ook ik be hartstikke trots op ie! Super wat je allemaal mee mag maken in jouw jonge leventje...... Liefs Carla

anja

Wij zijn zo TROTS op jouw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active