If you can dream it, you can do it!

Christmas in the USA

Christmas in the USA

You better watch out, you better not cry, better not pout. I’m telling you why, Santa Claus is coming to town. He’s making a list, and checking it twice. He’s gonna find out, who’s naugthy or nice. Santa Claus is coming to town. That’s what my hostparents told my hostchildren. They even got a video from Santa with a personal message. Wow Christmas in the USA is big.

We hebben de kerst ook weer overleefd, heerlijk gegeten en lekker voor de tv gehangen met de oude film klassiekers. Dat is een samenvatting van mijn kerst en veel maar dan ook veel presents.

Laten we beginnen bij het feit dat na Halloween gelijk al de kerstverlichting uit de kast word getrokken en alles helemaal in kerstsfeer wordt gebracht. Vind dit persoonlijk erg leuk en gezellig vooral al die leuke lichtjes. Winkels worden omgetoverd tot een groot kerst paradijs en ieder merk heeft wel een speciale kerst editie. Ook school gaat mee in deze kerstparade en ben daarom de afgelopen 2 weken naar verschillende school concerten geweest. Er worden dan optredens gegeven door onder meer het choir (Koor) en de schoolband/ fanfare wat je het ook wil noemen. Ik vond het erg leuk, mijn host kids deden zelf ook mee. Alexandra zong mee met het 8th grade choir. Jack speelt cello en trad samen met de 6th grade band op. En wauw op deze leeftijd al zo goed een instrument te kunnen bespelen vind ik erg knap. Ook ben ik bij Brendan wezen kijken hij zit in 5th grade en trad op met het choir en bespeeld de trumpet. Ze hebben alle 3 meer talent met muziek als ik. In Nederland heb je altijd de laatste vrijdag voor kerst al vakantie, dat is hier niet het geval de kids zijn gewoon naar school geweest tot woensdag! JEEJ.

Donderdag, Kerstavond.

Overdag heerlijk geluierd en niet veel bijzonders gedaan, al met al moest ik me om 12uur in de middag al klaar gaan maken voor diner. We zouden namelijk met heel de familie rond 4/ half 5 gaan uit eten. Gezellig, dus iedereen nette kleding, de jongens in pak. Ik had voor de gelegenheid maar mijn hakken uit de kast getrokken maar dat ging natuurlijk weer gigantisch mis. We liepen het restaurant binnen maar de vloer was glad, tja wat doet Mo, die slipt gelukkig kon ik me evenwicht nog goed houden en ben niet gevallen. Een troost ik was niet de enigste haha. Wat me hier wel opvalt, of in iedere geval wat mijn hostfamily altijd doet tijdens speciale gelegenheden. Er wordt een toost uitgebracht, er wordt even stil gestaan bij het feit dat we het zo goed hebben en dat we echt niet mogen klagen. Ik vind dit wel een mooi iets, vooral ook omdat de kinderen nog wel eens kunnen klagen. Na de toost was het natuurlijk aanvallen geblazen. Ik had een heerlijke kip met ik denk de meest lekkere spinazie ever. Wat dan het diner weer verpest is dat zodra je eten op is, je bord van tafel wordt getrokken. Letterlijk. Je hebt je laatste hap genomen en dan staan ze er om je bord op te halen. ANNOYING!!! Niet doen niet doen niet doen. Het ziet er zo ongezellig uit als iemand anders nog aan het eten is. En als dan eindelijk de laatste persoon klaar is met eten, wordt gelijk die rekening onder je neus gesmeten. Even nababbelen zit er hier niet in. Maar het is kerst we strijken het voor deze keer maar over het hart. Na het eten zijn we thuis even gaan uitbuiken maar dit was maar van korte duur, want er stond een kerkdienst op het programma.

Lees het even goed, Monique is naar de kerk geweest. Jaja Mo wil een typische Amerikaanse kerst meemaken dus daar hoort ook naar de kerk gaan bij. Mijn hostfamily is christelijk, en gaan eens in de zoveel tijd naar de kerk. Daarnaast gaan mijn hostkids ook naar CCD (godsdienst). Nou de mis op zich niks mis mee, vond de afwisseling van muziek en praten goed. Werden leuke kinderliedjes gezongen, die ook makkelijk mee te zingen waren, en het leuke was ik gooide er telkens wat Nederlandse zinnen tussendoor. Iedereen natuurlijk kijken. Na de kerk was het tijd om lekker het dessert te gaan nuttigen bij de opa en oma ( de vader en moeder van mijn hostmom). Daar lekker warme chocolademelk met slagroom gedronken en nog even nagebabbeld. Rond 10 uur heerlijk richting huis, iedereen had het wel een beetje gehad, maar het was nog niet klaar. De stockings moesten nog opgehangen worden en de koekjes en melk voor Santa moesten nog klaargemaakt worden. Molly de hond had al gauw door dat er een hapje klaar stond voor Santa en het was al op voordat we Molly konden zeggen. Hilarisch natuurlijk. Mo we are gonna wake you up around 7 okay? No it’s not okay, but yeah fine.

Christmas day

7.00 staan er 3 schreeuwende kinderen in me kamer, op mijn bed te springen. MOOO SANTA CAME. Yes ofcourse santa came, but why this early??? Veel tijd had ik niet om mijn bed uit te komen want ik werd er letterlijk uitgegooid. Maar voor het goede doel, ik kwam naar beneden en WAAUW de hele woonkamer stond vol met cadeau’s. CRAZY. Kids over enthousiast, na het uitpakken was ik toch wel blij om te zien dat het spel dat ik had gekocht gelijk in gebruik werd genomen. Uit al de cadeau’s die er waren, was dat toch wel een toppertje! (het was justdance 2016) Tussen al die cadeau’s zaten er ook nog wat kleine dingen voor mij tussen, erg leuk. Heb een hele leuke Westfield Mok gekregen die ik zeker mee naar huis ga nemen als herinnering. En nog wat andere leuke en handige dingen.

Na het uitpakken was het tijd voor het kerstontbijt, speciaal voor het ontbijt kwamen de ouders en zus van mijn hostmom over. Erg gezellig. Ook heb ik weer een nieuw liedje geleerd. We hadden allemaal een verschillend bord, met een nummer en een tekst. Dit bleek het liedje 12 days of Christmas. Ik zal een link plaatsen hieronder zodat je weet waar ik het over heb. Je begint bij nummer 1, nummer 1 zing zijn tekst en dan ga je over naar nummer 2, nummer 2 zingt en nummer 1 herhaalt zijn line. Dan is nummer 3 die zingt en nummer 2 en 1 herhaalt zijn zinnetje. Lekker duidelijk luister maar naar de youtube version. Maar het was hilarisch.

https://www.youtube.com/watch?v=oyEyMjdD2uk

Na het ontbijt hebben we lekker gechilt. Beneden in de kelder heerlijk gegamed, en spelletjes gedaan. Ik ben weer goed opgerekt want na 20 potjes twister begin je het toch wel te voelen haha. Ik word oud. Maar Bren was trots op me, hij zei zo mooi dat had ik niet verwacht mo, ben trots op je. Ik zeg ik kan nog wel iets. Na al dat gamen lekker op de bank gekropen met een kerstmis klassieker. Als diner hadden we ham uit de oven. Was erg lekker. En nu ben ik even lekker achter me laptop gekropen om dit verhaaltje voor jullie te schrijven. Morgen vieren jullie natuurlijk 2e kerstdag maar voor mij zit kerst er na vanavond alweer op. Om er toch nog een beetje bij te zijn morgen, ga ik skypen met mijn familie. Verder heb ik vakantie tot 3Januari, tot nu toe nog niet gek veel gepland staan. Maandag ga ik samen met Ireen naar Philadelphia, wat natuurlijk ook super leuk is. En ga denk ik nog wel naar New York. Over 6 daagjes zitten we ook alweer in 2016. Times flies het is zo crazy. Het jaar is letterlijk omgevlogen. En ik ben trots op de dingen die ik dit jaar bereikt heb! En ik ben erg excited what next year is gonna bring me! Misschien dat ik voor die tijd er nog een blogje in knal maar dat is voor jullie maar weer de vraag!

MERRY CHRISTMAS – HAPPY HOLIDAYS – HAPPY NEW YEAR

nu ga ik weer verder met het kijken van mijn serie op netflix, bedankt voor het lezen en zie jullie volgend jaar!!!

Xoxo

Mo

Be kind, WORK HARD, stay humble, SMILE OFTEN, keep honest, STAY LOYAL, travel when possible, NEVER STOP LEARNING, be thankful always AND LOVE!

Reacties

Reacties

anja

Wat zijn we blij dat je het zo goed naar je zin hebt...
van af hier HAPPY NEW YEAR ...
We zien je zo op skyp.

Hans v Erp

Nou Monique, weer voldoende dingen meegemaakt tijdens Halloween en Kerst. Nu op naar oudjaarsdag (wordt daar ook vuurwerk afgeschoten?).
Ik wil je van deze kant een spetterende jaarwisseling toewensen en voor het nieuwe jaar veel geluk en gezondheid. Keep up the good work!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active