If you can dream it, you can do it!

Facts about Amerika

Nederland VS Amerika

Zoals beloofd een blog met de verschillen die ik tot nu toe heb opgemerkt hier in Amerika, het kan zijn dat ik het al ooit heb benoemd in een andere blog maar omdat Anke deze nooit leest bij deze opnieuw.

Mode wat is dat??? Dat vraag ik me af voor een gemiddelde Amerikaan, de meeste Amerikanen gaan hier de deur uit met hun sportkleding aan, yogapants, trainingspakkie (heb die van Roy donders alleen nog niet voorbij zien komen). Mannen dragen vaak een veelste grote spijkerbroek. Ik kan ook wel vaak zeggen dat ik me nogal overdressed voel en dan draag ik maar een spijkerbroek met een shirtje en een jasje. Ik merk aan mezelf dat ik al sneller kies voor een spijkerbroek met een sweatshirt just because it is easier. En waar ik me dan nog het meest aan erger is dat ze een yoga/legging pants dragen met een onderbroek eronder, en natuurlijk zie je die onderbroek dwars en dubbel. Het is toch verschrikkelijk. Het zal ook nog lang duren voordat je mij in een legging over straat ziet lopen.

Van kleding over naar de schoolspirit, wat is dat leuk zeg. Ik vind het heel erg leuk dat mijn kids zo betrokken zijn met de school. Ik vind het schoolsysteem van Amerika niet helemaal correct maar de kids worden wel veel meer gemotiveerd voor dingen. Er zijn veel naschoolse clubjes waar de kids zich voor kunnen inzetten, ze hebben sinds 4th grade als ik het goed heb muziek les waar ze een instrument kiezen en dit blijven bespelen tot aan 8th grade. Daarnaast worden er door die verschillende clubjes weer activiteiten georganiseerd waar je aan kunt deelnemen. Om deze clubjes instant te kunnen houden wordt er daar in tegen word er wel vaak een donatie van de ouders gevraagd. Dit kan zijn doormiddel van een bakesale op school, pas geleden had jack een actie om zoveel mogelijk chocolade te verkopen en het geld wat er wordt opgehaald gaat naar het clubje. Maar als ik erover nadenk, volgens mij worden de scholen hier niet vergoed door de overheid, dus daarom wordt er zoveel geld ingezameld. Er zal vast wel een reden achter zitten. Zo brengen de leerlingen aan het begin van het schooljaar wcpapier, desinfecterende doekjes, tissues mee naar school. Ook moet er vanaf first grade gezorgd worden voor hun eigen school supplies. En ik kan je vertellen die zijn niet goedkoop.

Een ander groot verschil met Nederland is dat Amerikanen hard gedreven mensen zijn die willen werken en geld willen verdienen. Hoe meer uren ze kunnen maken hoe beter. En hoe hoger op de ladder hoe meer proud ze hebben. Daarnaast is een Amerikaan erg trots op zijn land en wil dit ook laten zien, daardoor weten ze ook niet veel van de rest van de wereld. Ik vind het belangrijk om te werken maar om je gezin daardoor op nummer 2 te zetten nee. Een ander verschil is dat Amerikanen te vriendelijk zijn. Wij Nederlanders zijn recht door zee, als iets ons niet zint zeggen we dat. Hier wordt vaak erg lang om het probleem heen gedraaid, en er wordt maar weer een happy face opgezet. ‘Hiii how are you today? *fakesmile*.

And yes what they say about Amerika BIGGER IS BETTER is true.

Even wat leuke funfacts.

  • De parkeerplaatsen zijn even groot als in Nederland. Al zou je zeggen dat ze groter moeten zijn i.v.m. grotere auto’s.
  • Een liter fles cola is goedkoper als een klein flesje water.
  • Wanneer je boodschappen doet wordt het allemaal voor je ingepakt. (dat ga ik zeker missen)
  • Gas is so much cheaper en in Westfield wordt er voor je getankt dus je hoeft de auto niet eens uit. Hoe handig.
  • Amerikanen zijn erg geĂ¯nteresseerd ik wordt vaak aangesproken omdat ik een ander accent heb.
  • De outletstores are AMAZING, haha sale op sale. Ik hou ervan.
  • I love target, walgreens en de andere winkels die letterlijk alles verkopen.
  • Amerikanen denken dat Europe een land is.
  • Ohh is the Netherlands not germany?
  • Do you smoke weed?
  • Wist je dat boodschappen doen hier erg duur is.
  • COUPONING WAUWWWW ILOVEIT

Er zijn dingen hier in Amerika wat ik erg handig vind, maar er zijn ook dingen die ik wat minder leuk vind en daardoor waardeer je meer waar jezelf bent opgegroeid. Ik ben in deze korte tijd Nederland veel meer gaan waarderen maar zal ook bepaalde dingen gaan missen die ze hier wel hebben en thuis niet.

Ik weet niet of er nog een blog gaat komen voordat het kerst is dus bij deze ook gelijk,

MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!!!!!

xoxoxoxoxoxo

MOO

Reacties

Reacties

anja

Leuk Monique om de verschillen te zien.

Carla

Mooi dat je het zo intens beleeft! Wat kom jij met een prachtig gevulde rugzak terug!!!

Liefs Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active