If you can dream it, you can do it!

Mo sinterklaas came, there are presents!

Wat een geluk heb ik toch, sinterklaas is ook dit jaar mij niet vergeten. De adres wijziging is toch goed door gekomen. En stiekem ben ik natuurlijk ook heel braaf geweest. Dus ik ben tijdens het schrijven van mijn blog heerlijk aan het snoepen van mijn chocoladeletters en pepernoten. Allereerst wil ik iedereen die een bijdrage aan mijn doos heeft gedaan ontzettend bedanken! Ben er weer erg blij mee en alle foto’s/ kaartjes en brieven hangen, liggen op mijn kamer.

Waar zullen we toch weer beginnen, ik moet weer even goed nadenken. Intussen facebook en instagram openen om te kijken wat ik daar geupdate heb zodat ik denk van Ohjaa. Het leven gaat hier gewoon door en eigenlijk gebeurt er in de doordeweekse dagen niet echt veel bijzonders. Ik sta op ga naar starbucks, ga werken en ik ga weer naar bed. Maar er zijn wel nog wat dingen gebeurt die ik graag aan jullie wil vertellen.

Laat ik beginnen bij the sad part, mijn gekke vriendinnetje Iris is back home! L L Helaas werkte het niet met haar familie en na 3 maanden van proberen, heeft ze er toch een einde aan moeten maken. Maar ben wel super trots op haar, ik zou het niet gekund hebben. Ik ben zo blij dat ik haar heb leren kennen, het lijkt alsof we al jaren vriendinnen zijn dus ik weet ook wel zeker dat ik haar in Nederland weer ga zien. IRIS BE PROUD OF YOURSELF! and 8oktober gaan wij naar Justin Bieber hahahahahaha. Om de sad part nog een beetje op te vrolijken mocht Iris haar laatste weekend bij mij in huis doorbrengen. Logeerpartijtje JEEEJ. Van jawel vrijdagavond tot maandagmiddag!

Op vrijdagavond hebben we samen met mijn hostkids de big ass christmas tree opgezet en versiert. En ik kan je vertellen dat hij erg mooi is geworden. Een prachtstuk. Omdat Iris nog graag een dagje naar New York wilde ben ik samen met haar zaterdag naar New York gegaan. We hebben eerst de ferry naar staten island genomen om de vrouw te begroeten en daarna zijn we down Town Manhattan gegaan. Het plan van Iris was om nog een keer de Photo Booth van forever21 in te duiken, en natuurlijk zit die winkel midden op timesquare. Inmiddels heb ik echt een hekel aan times square en alle mensen ontwikkelt. Iedereen loopt voor je voeten (no fun-.-) but dat terzijde ik ging natuurlijk mee voor Iris. Me happy face opgezet en we hebben ons tussen de toeristen gemengd. Na onze mooie fotoshoot doorgelopen naar fifth Ave om de beroemde Rockefeller Christmas Tree te bekijken. Overal waar je loopt zijn lampjes, kerstdecoraties. Heerlijk om door deze straat te lopen. I love the Christmas feeling in New York. Na onze toeristische route zijn we doorgelopen naar de trein om in Westfield the meeten met Irene. Samen een hapje gegeten en daarna hadden we een Birthday Party. FINALLY alcohol again haha. Samen met wat meiden zijn we naar de local kroeg geweest in Westfield waar we de hele avond lekker wat drankjes hebben gedronken en ontzettend hebben gelachen. Na een lange fiets tocht (kuch Iris), en een ontsnapping aan the police later lagen we dan eindelijk om half 2 in ons bedje!

Op zondag hadden we een clustermeeting, met alle au pairs zijn we gaan zingen voor de eldery people. Ik vond het erg leuk dat we dit gingen doen, ik voelde me helemaal thuis daar in het bejaardenhuis. Haha, het is vooral leuk om te zien wat de verschillen zijn met hier en Nederland. Het bejaardenhuis waar wij gingen zingen was een private home. Dus mensen met veel geld kunnen daar wonen. Maar zoals de meesten van jullie denk ik ook wel weten is dat de meeste Amerikanen een slechte/ geen Insurance hebben. En dat kon je duidelijk zien, de rolstoelen waar de mensen inzaten waren erg oud, hulpmiddelen waren oud, boden nauwelijks steun. En dan klagen wij Nederlanders dat de zorg achter uit gaat maar wij mogen van geluk spreken dat we met de nieuwste materialen mogen werken. De mensen waren erg blij, en omdat wij (au pairs) natuurlijk van verschillende landen komen hebben we ook nog een kerstliedje gezongen in onze eigen taal. Na de cluster ben ik samen met Iris terug naar mijn huis gegaan om haar koffers in te pakken. Nadat alles gepakt was zijn we lekker gaan uiteten bij Olive Garden, en het toetje hebben we genuttigd bij FroYo. Op maandag moest ik natuurlijk gewoon werken dus deed Iris vrolijk mee, vooral het afleiden van huiswerk is ze erg goed in en melk knoeien over huiswerk. Om 4pm kwam haar taxi, afscheid nemen van Iris sucks…Iris ik hoop echt dat je het laatste weekend hebt kunnen genieten van mijn familie en dat je, je avontuur toch goed hebt kunnen afsluiten en tot in Nederland of wie weet in the states.

Over sinterklaas zoals jullie al eerder konden lezen is sinterklaas langs geweest, wel iets later dan gepland maar hij was me niet vergeten. Ik had mijn hostkids verteld over het sinterklaas verhaal en uitgelegd wat hij dan precies komt doen. In het begin wilde de jongste er niks van weten en dacht mo wat ben jij toch weer aan het vertellen, maar naar mate sinterklaas dichterbij kwam werd hij toch wel enthousiast. Ik had ze verteld dat ze hun schoen mochten zetten van vrijdag op zaterdag, in de hoop dat mijn pakket zaterdag zou aankomen, helaas was dit niet het geval dus had ik wel nog een backup plan. Ik had chocolade muntjes gekocht en iris een brief laten schrijven. Dus de kadootjes hielden ze te goed. Nu kreeg ik maandag mijn pakket binnen dus ik heb stiekem al de kadootjes bij de open haard gelegd. Bren kwam thuis van basketbal en stond de schreeuwen onder aan de trap, mooo sinterklaas came, there are presents, alex sinterklaas came. Bren was like didn’t you see it. Jack was ook nieuwsgierig geworden dus die kwam ook kijken en die dacht ook van wooow how did he do that. Ik moest natuurlijk kei hard lachen maar ze vonden het super leuk!

Dit was het eigenlijk alweer zo’n beetje, nog eventjes en dan is het alweer kerst en daar heb ik onwijs veel zin in. Inmiddels ook al een countdown begonnen voor mijn ouders die komen over 139 dagen alweer. Time flies.

Tot snel

Xxxxxxxxxxx

Mo

A smile is the shortest distance between people!

Reacties

Reacties

anja

gelukkig dat de sint ook aan jouw en de kids had gedacht.
wat is dat toch een goede man die sinterklaas.
ja we kijken uit naar de dag dat we bij jullie zijn .
we moeten nog effe geduld hebben.

Joop en Mien

Hoi Monique, weer een boeiend en leuk verhaal van een tevreden persoon als wij dat zo lezen. Gelukkig maar voor je.

Wij wensen jouw een gelukkig Kerstfeest en een heel gelukkig en gezond 2016.
Groetjes Joop en Mien.

L'Cole aka Iris

Moooooootjeeeee schatteke,

Nog heel erg bedankt dat je me onderdak hebt geboden (en een warme maaltijd) hahaha. Ik hoop dat je nog een super leuke tijd hebt en hopelijk kan ik je nog een keertje opzoeken - mits ik een baan krijg en geld heb lol.
Je bent een super vriendin! We Skypen snel
Groetjes aan de kids en ouders!
XOXO

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active