If you can dream it, you can do it!

3 maanden

81 dagen in de states, wat vliegt de tijd voorbij zeg. Maandag ben ik alweer 3maanden hier en nog maar 9 maanden te gaan. Ze zeggen toch altijd ‘times flies when you having fun’, nou ik kan zeker zeggen dat dit waar is. Ik zit denk ik nog steeds in mijn honeymoonstage want ik geniet nog steeds met volle teugen van dit waanzinnige avontuur. Ik heb nog geen een seconde spijt dat ik ben gegaan. Ik heb leuke mensen om me heen en heb een 2e familie. Wat wil je nog meer?

Ik weet wat nog meer, ja ik zal beginnen met het vertellen van mijn weer talloze avonturen waar ik uren over kan spreken maar als het er op aankomt ik niks weet te vertellen. En het toch niet zo grappig klinkt op papier als wanneer je het mee maakt. Maar laten we maar weer beginnen bij het begin en dan zien we wel weer waar ik eindig.

De week na Halloween was een korte week want de kids hadden donderdag en vrijdag vrij. Vraag me niet waarom want dat ben ik stiekem alweer vergeten, maar de dagen bestonden uit goallie spelen en basketbal spelletjes doen. Maar nu komt het ik heb er echt een trauma aan overgehouden. Ik was samen met Bren en een vriendje aan het basketballen zegt Bren, Mo kijk eens achter je, staat daar een FREAKING DEEEER! Ik schrok me natuurlijk de pleuris, ik begin keihard te gillen en dat deer verschiet zich ook en rent gelukkig weg. Bren lag op de grond van het lachen natuurlijk en ik kon er uiteindelijk ook wel om lachen. Maar omdat ik overdag moest werken was ik in de avond lekker op tijd klaar, zo ook op vrijdagavond waar ik normaal tot 8/9 werk was ik nu al om 6 klaar. Heerlijk, natuurlijk kan ik dit niet laten schieten dus ik ben samen met Iris heerlijk een hapje wezen eten bij de Italiaan. Zo gezegd zo gedaan zeggen we dan maar, het was hartstikke druk maar er was gelukkig nog een plekje voor 2. Iris bestelde een voorgerecht en deze kregen we behoorlijk snel. Daarna was het wachten, wij dachten gewoon het is druk het zal zo wel komen, maar het duurde wel erg lang. Ik zei tegen Iris ‘let op, ze komen zeker dadelijk onze rekening brengen terwijl wij nog niet gegeten hebben’. En wat denk je 2 minuten later ligt de rekening bij ons op de tafel. Hilarisch natuurlijk, not-.- Hahaha. Wij vertellen dat we nog niet gegeten hadden, en nog geen 2 minuten later stond ons eten voor ons neus! Maar nu komt het spannendste van heel de avond. Ik zou bij Iris film gaan kijken maar ik was met mijn fiets downtown gegaan. Dus Iris zegt tegen mij fiets naar huis dan pik ik je daar op. Omdat Mo nog steeds een gevaar op de weg is bleef Iris heel leuk langs me rijden (ppsssst heee meisje), op een gegeven moment moest Iris doorrijden en ze zou stoppen bij mijn huis. Als ik richting mijn huis fiets moet ik een berg af dus ik kom altijd met een behoorlijke snelheid de oprit opgereden met de fiets, voordat ik de oprit op wil fietsen roept Iris ineens MOOOO NIET DOEN ER STAAT EEN DEER. En ik kijk op de oprit staat daar een freaking DEEER, AGAIN. Dat die beesten effe lekker in het bos blijven. Nou MO SCARED FOR LIFE, al helemaal na die aanvaarding in de middag. Iris wat moet ik nu doen, ik ga echt niet de oprit op met dat deer daar. Nou Iris met de auto de oprit oprijden, blijft gewoon staan. Iris ga nou iets verder, ja daag mo dadelijk valt die mijn auto aan, hoe hilarisch. (ik schrijf dit nu met een glimlach op mijn gezicht) Nou eindelijk beest de oprit af, mo kan haar fiets weg zetten.

Op zaterdag was het weer vroeg op want we gingen winkelen! JAAAA, ILOVESHOPPING. Maar dat wisten jullie al. Goed geslaagd en voor lunch heerlijk bij de cheesecakefactory gegeten. En ofcourse mijn goddelijke broodje kip gegeten. ‘heaven’. Na het shoppen wisten we eigenlijk niet zo goed wat we wilden gaan doen, dus zijn we een beetje gaan rond rijden in Westfield met de auto, en wauw wat staat er een hoop mooie huizen hier zeg. EN GROOT! Daarna besloten we na een kasteel te rijden wat Iris graag wilde zien. Wat het nu precies is weet ik ook niet maar ik denk dat het een soort van rusthuis is, voor ouderen gelovige mensen. Na hier de toerist te hebben uitgehangen zijn we doorgereden naar een deserted village. Dit is een verlaten dorpje waar ‘geesten’ zijn. Het dorpje ligt in een bos. Het was leuk om gezien te hebben en het was leuk om even lekker door het bos te wandelen.

Op zondag had ik mijn 2e class voor DC, dus het was weer vroeg op staan voor mij. Class was echt boring en ik was blij dat het 4 uur was, want we hadden namelijk besloten om gezellig te gaan schaatsen in de stad. Samen met Manon, Iris en Irene ben ik gaan schaatsen in Bryan Park. Het was erg leuk. Ik was in het begin wel een beetje bang om te vallen, maar na paar minuten kwam ik toch wel weer in the feeling en applausje voor mezelf ben geen een keer gevallen. Na het schaatsen zijn we naar een soort van Belgisch/ Frans eettentje gegaan want ik had gehoord dat je daar frikadellen en bitterballen kon eten. Helaas waren de frikadellen uitverkocht en de bitterballen waren toch niet de bitterballen die we gewend zijn, maar eej dat mag de pret natuurlijk niet drukken. En onder het genot van een heerlijk Rosé biertje een ontzettend geslaagd diner gehad.

Dat was het weekend dan alweer het is zo jammer dat die weekenden zo snel gaan.

Deze week was ik alleen samen met mijn hostmom want mijn hostdad moest voor werk van maandag tot vrijdag naar Tennessee. De hele week is erg vlot verlopen, de kids deden zonder zeuren of vechten hun huiswerk. Samen met mijn hostmom alles goed gecoördineerd want met al die activiteiten wil je nog wel eens iets vergeten maar het ging allemaal goed. Het is net als of ik mijn competenties van school aan het aantonen ben Q Plannen en organiseren kan ik zeker aantonen na deze week haha. Op woensdag had ik lekkere lasagne gemaakt voor iedereen. En wonder boven wonder ze vonden het lekker. De jongens hebben zelfs 2 keer opgeschept. Ik zat echt met een open mond te kijken. WAUW. En dan komen we alweer aan bij vandaag/ vrijdag. Mijn hostdad is inmiddels terug en vertelde jaloers makende verhalen over Nashville. Nu wil ik daar zoiezo heen. Dus die komt er op mijn wishlist bij te staan. Verder kreeg ik de complimenten van mijn hostmom dat ze erg blij was met mijn hulp deze week. Altijd fijn om te horen toch.

Ook heb ik deze week dankzij Irene een fantastisch nieuwe winkel gevonden. Het is een beetje action alleen alles is 5 Dollar of below. Dit is vanaf nu mijn all time favourite store.

Aankomend weekend staat alweer mijn laaste class op de planning, en zal ik volgend weekend naar DC vertrekken. Heel erg veel zin in natuurlijk. Verder zijn de plannen voor thanksgiving al bekend en ik ben erg excited. Alles wat ik tot nu toe heb gehoord is hoe het er films aan toe gaat. *tromgeroffel* ik ga een turkey maken! JAAAA ik lach me stuk. Maar hoe gaaf en daarnaast ga ik of naar een basketball game, of footballgame met mijn hostfamily. En de dag na thanksgiving (black Friday) gaan we met de hele familie een kerstboom halen. Maar dan ook letterlijk halen, we moeten de kerstboom zelf zagen en dan gaat die boven op de auto mee naar huis! Ik kan letterlijk niet wachten om dat te gaan meemaken. Ik wil eigenlijk heel graag gaan blackfriday shoppen maar dit klinkt toch wel een stuk leuker en ik kan beter mijn geld sparen voor al die tripjes die ik nog wil gaan doen.

Nu zijn jullie weer volledig op de hoogte van mijn interessante leven hier in the USA. En is het ook wel duidelijk dat ik voorlopig nog niet klaar ben hier. Tot volgende week want dan zal ik vast wel weer een fantastisch verhaal te vertellen hebben over dat ik een selfie met Obama heb genomen.

Oh mochten jullie het leuk vinden ik ontvang graag kaartjes, mijn kamer is zo leeg.

Tot snel weer!

Xxxxxxxxxxxxx

Monique

Don’t call it a dream, call it a plan

Reacties

Reacties

Deer

Moehahaha *runs around on the driveway*

Carla

Is weer smullen...... Liefs

Joop en Mien

Het is weer een heel smeuig en spannend verhaal. Heel leuk.

Groetjes Joop en Mien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active