If you can dream it, you can do it!

Halloween

Het is nog geen week geleden maar hier ben ik alweer met een nieuwe blog! Dit keer Halloween, dit is een van zo’n dagen waar je al jaren naar uitkijkt om eens mee te maken. In Nederland vieren ze Halloween natuurlijk wel maar je hoort altijd ooh in Amerika is het really over the top! En ik kan je vertellen it’s true and I love it! Er zijn weken van te voren al Halloween decoraties overal. Net zoals bij mij thuis.

Wat mijn hostkids mij vertelde is dat het een traditie is om in de week voor Halloween te gaan boooen. Dit wil zeggen dat je een zakje met snoep vult en daar op zet you’ve been bood! Vervolgens ga je naar een huis van je vriendje of je vriendinnetje en dan bel je aan, zet je het zakje snoep voor de deur en ren je weg. Dit moet je natuurlijk wel in het donker doen. Maar ik heet monique en ik ben een klein kind dus ik wilde dit natuurlijk ook doen. Ik ging samen met Jack op pad en heb wat huizen gebood. Erg leuk kan ik je vertellen! Dus als je volgend jaar gebood word it’s not me.

Op donderdag 29-10 had ik een clustermeeting met alle aupairs bij ons in de buurt en het thema was Halloween. Ofcourse. Het was een erg gezellige meeting met veel candy, pizza and foto’s. En dan komt vrijdag de dag voor Halloween. De elementary school van Brendan organiseerde een Halloween parade waar ik ben wezen kijken. Het voelde echt alsof ik naar de carnavalsoptocht van de basisschool aan het kijken was. Erg leuk. Vrijdagavond the night before halloween alle duivels gaan de straat op en bekogelen alle huizen met wc-papier. Erg grappig ons huis was ook onder handen genomen en zat letterlijk helemaal onder het wc-papier. Dit is dus blijkbaar ook een traditie. Wat heb ik gelachen zeg, ik was natuurlijk hartstikke verbaasd want ik had dit nog nooit zo gezien.

En dan HALLOWEEN. Ik kwam me bed uit, heb me opgemaakt en aangekleed, en ben samen met Irene pumpkins gaan kopen. Na een erg lange zoektocht naar een pumpkincarve setje uiteindelijk gevonden en nu konden we ze eindelijk gaan maken. Na het uithollen van de pumpkins konden we eindelijk beginnen met het carven. Ik vond het erg leuk om te doen en al zeg ik het zelf voor een eerste keer is het echt goed gelukt! Foto’s volgen.

Na het pumpkin carven ben ik samen met de hostkids van Irene en Irene gaan trick en treaten. Wauw wat is dit fantastisch leuk zeg. Aanbellen TRICK AND TREAAAT. *snoepje* THANKYOU op naar het volgende huis. Ik heb dit ook nog gedaan met Jack samen met Irene en Iris. Als een stel kleine kinderen gingen we langs alle deuren en we gingen zeker niet zonder lege mandjes naar huis!

Nadat we trick and treat gedaan hadden zijn Irene, Iris en ik op de trein gestapt naar New York. Er was namelijk een Halloween Parade georganiseerd. Het lachen, gieren brullen begon al in de trein. We zaten namelijk naast een erg gezellige vriendengroep die keiharde muziek aan hadden staan en zeker al een glaasje of 4 teveel op hadden. Erg gezellig dus. Toen kwam er ineens een jongen in een engelen costume aangelopen en de jongen die lang Iris zat vond het wel leuk om deze jongen een mep op zijn kont te geven. Hierna komt er een vrouw aangelopen in een cheetah jas. Weer dezelfde jongen spreekt die vrouw aan en zegt ‘Girl get your cheetah on’. Dit kon de vrouw niet waarderen denk ik zo, maar liep toch verstandig door. Je kan begrijpen dat wij natuurlijk plat lagen van het lachen. En ik zie nu ook ik probeer het zo leuk mogelijk te typen maar het is weer z’n moment waar je bij moet zijn geweest. Na de hilarische treinreis aangekomen in New York op naar de parade. Ik had natuurlijk weer veelste hoge verwachtingen van die optocht want hij viel toch wel een beetje tegen. Maar desondanks erg leuke avond gehad, kan ook niet anders als je met Iris en Irene gaat.

Na de parade zijn we opzoek gegaan naar een lekker eettentje, uiteindelijk is het de tiktok diner geworden bij het hotel waar ik orientation heb gehad. Hebben we een lekkere hamburger met friet gegeten! Monique heet geen Monique als er weer eens iets moet gebeuren. Mo gaat naar de wc maar was vergeten dat ze een staart aan haar kont had zitten. Je raad het al ik ben gaan plassen maar die staart hing in de wc. Dus je hoort mij keihard op de wc naar Irene schreeuwen ‘Irene mijn staart zit in de wc’. Erg hilarisch natuurlijk. Uiteindelijk toch maar besloten om mijn mooie staart weg te gooien.

Ik kan zeggen dat mijn eerste Halloween experience erg goed geslaagd is, ik heb een erg leuke dag gehad en ik kan er met veel plezier op terug kijken. Daarnaast kan ik weer wat dingen van mijn bucketlist aftekenen.

Nu Halloween is geweest gaan we op naar thanksgiving en kerst, en ik ga over 3 weken al naar DC. Dus tot een volgend verhaal!

Xxxxxxxxx

Monique

Better to see something once, than to hear about it a thousand times.

Reacties

Reacties

Iris

hahaha Mo met die staart, ik lach nog steeds! Get your staart on!

anja

Och Moontje ,zoiets is alleen voor jouw bestemd.
Ik hoor het hier al gieren enschreeuwen.
Echt Moontje. Maar kei leuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active