If you can dream it, you can do it!

Oktoberfest - First Class- Boston

Ik ben mijn blog de vorige keer geëindigd met dat mijn hostparents een Oktoberfest hadden georganiseerd. Dit was erg gezellig samen met Iris en Irene hebben we alle gasten voorzien van eten. Bradwursten, hotdogs en pretzels. Ik ben zo blij dat ik deze meiden heb leren kennen wat hebben we er weer een top avond van gemaakt ondanks de kou, en mijn hostparents waren erg blij met onze hulp en dat heb ik nog niet vaak genoeg gehoord! Dus toppie.

Op 18 Oktober had ik ook mijn eerste class. Het was dus weer vroeg op want we moesten de trein van 7.51 halen in Westfield. Ohjaa voor degene die het niet weten ik doe de classes samen met Manon en Iris. Na een trein en metro reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Harlem (newyork). Natuurlijk eerst langs de Starbucks voor de nodige cafeïne, en op naar school. Eerst door de security check, ze hebben de reden verteld maar die ben ik eerlijk gezegd al weer vergeten. Helaas moest Iris ons verlaten want zei zat in een ander klaslokaal. Kom je het lokaal binnen gelopen staan daar van die echte Amerikaanse tafeltjes. Stoel aan de tafel vast. In het eerste uur moest ik er wel even aan wennen hoor haha want ik kan dus totaal niet stil zitten maar als je wilt gaan verzitten neem je natuurlijk alles mee. Een ander nadeel is dat het rechtshandige tafeltjes waren en zal ik eens linkshandig zijn. Maar ondanks dat het niet hele praktische tafels zijn is het wel typisch amerikaans dus leuk om mee te maken. Monique zal geen monique heten als er tijdens de class weer iets fout moet gaan. Samen met Manon waren we ingedeeld in groepjes, wij zaten met een frans en Italiaans meisje in een groepje. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat fransen en Italianen totaal geen engels kunnen. Wat ik erg frustrerend vind want hoe kun je dan normaal je job doen. Maar goed dat terzijde , we hadden de opdracht om 3 monumenten uit te zoeken van DC. Maar de italiaanse snapte het niet en ging het nog eens vragen en die kwam terug dat we ook nog andere dingen moesten uitwerken. Dus wij de taken verdeeld en alles gemaakt en op een poster geplakt, komen we er dus tijdens de presentaties achter dat wij echt veel maar dan ook veelste veel werk hadden gedaan omdat die italiaan het dus verkeerd had begrepen. Manon en ik lagen dan ook echt dubbel van het lachen dit moet ons weer overkomen, en wij hadden dus ook nog eens de andere dingen uitgezocht dus wij wisten niks over het onderwerp wat die andere hadden uitgezocht. Dus wij vol goede moed die presentatie gegeven, ik heb maar wat staan voorlezen waar het uiteindelijk over ging ‘geen idee’.

Na de class hadden Manon, Iris en ik besloten om te gaan dineren bij Ellen’s stardust dinner op broadway. Wat hebben we gelachen zeg. Het is echt zo’n typisch Amerikaanse diner. Wat je dus ook op tv ziet. Er wordt gezongen terwijl jij aan het eten bent. Ook word er door de host van de avond vragen gesteld en wij heten natuurlijk Manon, Iris en Monique en verdienen natuurlijk een plek in de spotlights want wij hadden namelijk iets te vieren. Manon en ik zijn 2 maanden in de states en Iris inmiddels ook alweer 1 maand. Dus dat heeft ze met trots omgeroepen. Onze moment of fame! Al met al weer een ontzettend leuk weekend gehad.

Zoals de titel al zegt boston. Ooh Boston, ooh Boston. Wat een fantastisch weekend heb ik gehad zeg. En wat is Boston een ontzettend mooie stad. Het is zo anders als New York. Op zaterdag ochtend heeeeeel vroeg liep mijn wekker af. (om precies te zijn 5uur). We hadden afgesproken om, om 6uur bij Irene te zijn en vanaf daar hebben we de taxi genomen naar Newark, om daar vervolgens op de path te stappen en bij het worldtrade center uit te komen. Vanaf daar nog eens met de taxi naar de opstapplaats van de bus. Maar we zaten om 8uur in de bus on our way to BOSTON. Busreis duurde 5 uurtjes, maar de dag begon al met een hoop gezelligheid. Na aangekomen te zijn in Boston, gingen we opzoek naar ons hostel. Het is maar goed dat we Irene mee hebben want ik denk als Manon, Iris en ik kaart moeten gaan lezen dat we aan de andere kant van de stad gaan uitkomen. Ons hostel gevonden en ingecheckt. Snel onze kamer checken. En daar lagen we alweer dubbel van het lachen op de grond. De kamer was goed hoor maar het interieur en bedden waren erg oud. Maar eej de bedden veerde goed! (Anke als je dit leest, remember?) Nadat we weer een beetje bijgekomen waren van onze lachkik moesten we natuurlijk onze familie deze kamer ook even laten zien, lang leven wifi. Hierna toch echt opgefrist en de deur uitgegaan. OP NAAR DE PRIMARK. Hahaha ben je in boston voor het weekend en wat gaan wij doen winkelen. Maar he kan je vertellen dat ik goed geslaagd ben. (dit is by the way de enigste primark in Amerika). Na het winkelen zijn we onze goed gevulde tassen weer terug gaan brengen naar het hostel en het was inmiddels alweer 5uur dus tijd voor diner. Makkelijker gezegd als gedaan wij terug gelopen naar de stad. Opzoek naar een pizza/ pasta tent. Nergens een te bekennen natuurlijk. Komen we een schattig cafe/diner tegen. Lopen we binnen vragen ze 21 jaar en ouder. Yes en no. Irene en ik zijn both overage and Manon en iris zijn underage. Dus als we daar wilde eten moesten we zeker 30 minuten wachten. Dan maar op naar een ander restaurantje. Uiteindelijk iets gevonden hebben we eerlijk genoten van een hamburger en erg lekkere friet! Hierna was het toch wel weer tijd om terug te gaan naar het hostel, het was al laat en we wilde ook weer vroeg op staan de volgende dag. In het hostel nog even heerlijk gerelaxt in de lobby. En de schommelstoelen! En daarna heerlijk gaan slapen.

Dag 2 bestond uit wandelen, foto’s maken en het prachtige Boston bezichtigen. De wekker stond om 7uur en om 8uur waren we de deur uit. Op naar Harvard university. Wat mogen mensen van geluk spreken als ze hier terecht komen om te studeren. Wat een prachtige campus. Ik heb natuurlijk mijn aanmeldingsformulieren ingeleverd en nu is het afwachten. Als ik daar wil gaan studeren dan zal ik eerst flink geld moeten gaan verdienen haha. Helaas. Hierna zijn we doorgegaan naar Boston Common en public garden. Dit zijn 2 mooie parken waar ze de geschiedenis van Boston naar voren laten komen. Er staan verschillende beelden met mensen door het park heen. Wat iris natuurlijk perfecte tindies vind. We hebben veel geschiedenis gezien, gebouwen, beelden. Hierna zijn we lekker gaan lunchen bij Panera Bread. Jamjam. Daarna zijn we doorgelopen naar Boston Market waar verschillende kraampjes in een gebouw staan, van souvenirtjes tot aan een hal vol met verschillend eten. Toen we het gebouw uitgelopen kwamen zijn we doorgelopen naar de haven en daar even rond gekeken. Hierna was de dag alweer bijna voorbij en tijd voor ons om terug te gaan naar het hostel om onze spullen te gaan halen en op de bus naar huis te stappen. Om over de terug reis te spreken. Jeetje wat was ik geïrriteerd haha, tijdens het begin had de buschauffeur aangegeven dat we met respect met elkaar moesten omgaan en dat er zacht gepraat mocht worden. Zolang andere mensen er maar geen last van hadden. Nou prima. Komt er nog geen 10 minuten nadat we zijn aangereden een vrouw naar ons toe. Ja kan het wat stiller ik hoor jullie helemaal vooraan, de buschauffeur is al geïrriteerd en we willen niet dat hij nog bozer word. Maar het mooiste was Manon en ik hadden niet eens wat gezegd. Wij zaten foto’s te kijken. Ik dacht echt van aaaarghh. Waarom zou je niet mogen praten, dan moet je maar in een privé bus gaan huren. Na een vlotte reis aangekomen in New York. Wij snel een taxi gepakt naar de path. Met snel bedoel ik sloom. We zaten bij een chinees in de taxi, hij was half aan het slapen had ik het idee en was tijdens het rijden zijn geld aan het tellen. Maar het ergste nog hij reed slooooom. Was blij dat ik daar uit was. Uiteindelijk was ik gisteravond om half 12 thuis en kan ik nu terug kijken naar een mega fantastisch weekend met alleen maar lachen, gieren en brullen. Wat heb ik een fantastische tijd gehad. Bedankt meiden en op naar ons volgende avontuur!!!!!

Weer bedankt voor het lezen en tot snel weer want halloween is coming! JEEEJ.

xxxxxxxx

Monique

You say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Reacties

Reacties

Iris (& Ed)

Ik heb alleen maar moeten lachen toen in dit las! Geweldig weekend gehad, on to the next One! Xxx

Carla

Heerlijk om met deze verhalen de dag te beginnen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active