If you can dream it, you can do it!

2 Maanden in the USA!

We zullen de blog eens beginnen met het feit dat ik geen hurricane heb gezien. He wat jammer nou. Helaas ging de storm aan onze neus voorbij, maar dat betekent wel dat ik jullie nog steeds kan mede delen dat het hier erg mooi weer is. Het zonnetje schijnt vaak nog, wat erg mooie plaatjes oplevert vooral met de herfst die toch wel in aantocht is. Zo nu en dan hebben we wat regen gehad de afgelopen weken maar je hoort mij niet klagen hoor.

Maar hier zijn we weer hoor, 2 weken verder en ik heb weer een paar spannende verhalen te vertellen. Inmiddels staat de teller alweer op 2 maanden, en ik kan jullie met trots vertellen dat ik nog steeds niet naar huis wil! En om eerlijk te zijn is het hier meer lachen dan huilen, dus het woord heimwee is nog niet voorgekomen in mijn woordenboek. Het is misschien raar om te lezen en ik vind het ook heel lastig om te uiten in woorden maar voor nu heb ik echt mijn plekje gevonden. En dan vragen mensen mis je dan niet de kleine dingen, ja tuurlijk mis ik de kleine dingen zoals het Nederlandse eten (groente, vlees en aardappels), en wat ik ook erg mis is het normale brood maar dat zijn maar dingen en weet je ik kan leren leven zonder. En tuurlijk denk ik aan mijn familie en vrienden, zolang zei het leuk hebben heb ik het ook leuk! Maar om die kleine dingen te verzachten kreeg ik vorige week een heel leuk pakket van thuis opgestuurd en wat was dit een leuke binnen komer. Ik wist natuurlijk dat er een pakketje onderweg was maar wanneer die zou komen was nog maar de vraag. Ik had de kinderen van school gehaald en mijn hostdad zegt Mo er is post voor je. En daar stond mijn doos. Het walhala uit de hemel, het perfecte geschenk. De stroopwafels waren al voordat ik stroopwafel kon zeggen de doos uit. Ik kan nog steeds elke dag genieten van mijn dropjes, pepernoten en soepjes. Dus mochten jullie iets deze kant op willen sturen alles is welkom! En ik zal ook proberen om iets terug te sturen. (mocht je mijn adres willen stuur me een privéberichtje).

Op 3 oktober ben ik met 3 andere au pairs gezellig wezen winkelen in een mall bij ons in de buurt, was erg gezellig en zeker geslaagd. We zijn in de middag wezen lunchen bij de Cheesecake factory en wauw mijn lunch was wauw. Geen woorden voor die kip was wauw. Ik hoor jullie denken cheesecake factory en dan een broodje kip, ja ik had meer zin in een echte lunch dus next time neem ik een stukje cheesecake. En ze konden het niet laten om mij te pesten met mijn faalactie tijdens mijn bijna ontmoeten met ED. Dus Iris heeft heel gezellig en leuk een liedje gemaakt over mij die zeker de hitparade gaat halen.

Pfoe horen jullie mijn hersens niet kraken jeetje ik moet echt zo goed nadenken over wat ik allemaal heb gedaan, ik had me nog wel zo voorgenomen een dagboek bij te houden maar dat is nog niet gelukt. Is toch wel een goed idee gewoon kort op schrijven als ik een leuke dag heb gehad.

Maar om jullie verder op de hoogte te brengen ik geef me geld uit aan Starbucks, Starbucks en Starbucks. Ohjaa en 5guys of Starbucks. Tja dat is mijn leven in mijn vrije uurtjes doordeweeks de Starbucks. En wauw wat had mijn hostmom gelijk ze zei de eerste dag dat ik aankwam Starbucks wordt je 2e thuis en ik nog wel beweren nee joh, dat is echt niet ik lust geen koffie. Maar waar hang ik elke dag voordat ik moet beginnen met werken ja de Starbucks. Oke elke dag is overdreven maar wel bijna elke dag. Maar ja neem het me niet kwalijk, ik moet wel een sociaal leven blijven houden. Mijn 2e verslaving is schoenen, ik had 6 paar schoenen van huis meegenomen en daar zijn inmiddels al 2 paar bij gekomen. Ik kan er ook niks aan doen dat amerikanen schoenen zo goedkoop maken.

Maar een troost ik ben mijn lifesavings begonnen, ik heb een hele leuke vaas op me kamer met een roze strikje eromheen en daar gaat al mijn klein geld in. Want mijn portemonnee stroomt anders over met al dat kleine muntgeld. Dus al de 1, 5 en 10 centjes gaan in die vaas met daarnaast al mijn gevonden geld! En over 1 jaar breng ik het geld naar de bank en dan zie ik van zelf wat ik er van gebakken heb.

Tussen al mijn leuke activiteiten door haal en breng ik de kids nog overal naartoe, en zijn het voorbeeldige kinderen die mij hartstikke leuk vinden en andersom ook. Nee dit is een grapje ik heb echt schatjes van kinderen. B. noemt me heel leuk altijd ‘nerd & ugly’ want dat is grappig. Oke eigen schuld omdat ik erin mee ga. En J. heeft het voor elkaar dat hij geen kerst cadeau meer krijgt alleen een doos met een olifanten tekening erin. En met a. gaat het allemaal goed. Oke dit is zo’ n beetje mijn leven heftig zeg. Dit is een kort samengevatte versie van mij en de kinderen. Ik ben zo blij dat het klikt want ik zou niet weten wat ik gedaan had als het niet zou klikken. Ik denk dat, dat je ergste nachtmerrie zou zijn. Naast dat het met de kinderen goed klikt is het tussen mij en mijn hostparents ook alles prima. Van de week hebben we de afgelopen paar weken even geëvalueerd en ze waren erg blij met me. Kreeg echt grote complimenten dus dat is natuurlijk erg leuk om te horen.

Op zondag 11 oktober ben ik samen met Iris naar New York geweest, de meeste zullen wel denken alweer, ja alweer. En nog steeds heb ik niet alles van mijn lijstje kunnen afstrepen. Maar wat heb ik weer een fantastische dag gehad. En dit keer ging het probleem loos, niet verdwaald, geen verkeerde metro’s. Ik ben trots. We zijn eerst naar 9/11 memorial geweest, wat ik nog steeds erg indrukwekkend vind. En waar ik me dan aan erger is dat mensen selfie’s gaan maken bij het monument. Come on, 2015 nee dit kan niet. Dit doe je niet. Dat je een foto maakt van het monument begrijpelijk maar een lachende selfie nee, nee en nee. Vanuit daar zijn we gaan lopen naar de Brooklyn Bridge waar we een leuke fotoshoot hebben gehouden. Vanuit daar zijn we met de metro naar de Highline gegaan waar we rustig van het uitzicht hebben genoten, en waarschijnlijk hebben wij die flink verstoord met ons gelach, en vanuit daar zijn we naar het oude vertrouwde time square gegaan. Loop je richting time square ligt daar een zwerver en raad eens wat die te koop heeft staan een ‘gloednieuwe step’ voor maar liefst 30 dollar kon je hem kopen. Waar is de garantie als je hem terug wilt brengen, zit geen bonnetje bij. En zo maak je wat mee hier. Al met al een top dag gehad. Maar wat was ik kapot zeg we hadden zoveel gelopen en komt jack aan, mo we gaan morgen naar skyzone. Ik zo wat is skyzone, een indoortrampoline paradijs je gaat zeker toch wel mee springen. Ja zeker maar ik ga nu eerst slapen haha.

Dus ja je leest het op maandag 12 oktober ben ik samen met jack, brendan en 3 vrienden naar skyzone geweest. De dag begon al goed, zoals ik nog niet verteld had mijn telefoon is half gecrasht waardoor mijn navigatie niet werkt en ik dus nergens kom als ik de weg niet weet. Gelukkig had 1 van de jongens een goede navigatie dus wij op weg naar skyzone. En wauw wat een speelparadijs. Zo een wil ik ook wel in mijn achtertuin. Je moet het maar eens googelen. Tijd van me leven gehad daar.

Het dan zijn we alweer beland bij dit weekend, ik heb vanochtend een paar gezellige skype sessies gehad! Erg gezellig. En vanavond staat er een party op het programma. Mijn hostfamily heeft een oktoberfest georganiseerd dus de afgelopen week bestond vooral uit schoonmaken en het huis party ready maken. Vanavond ga ik samen met Irene een andere aupair helpen op het feest ben erg benieuwd. Daarnaast heb ik morgen ook mijn eerste class, ben erg benieuwd wat het gaat worden.

Wist je dat…

- Wist je dat je in de 1 dollar winkel een wiet test kunt kopen voor maar liefst 1 dollar?

- Wist je dat mijn hele huis versiert is voor Halloween?

- Wist je dat de politie in nyc, hele schattige kleine auto’tjes rijden?

- Wist je dat Time Square, op foto’s groter lijkt dan dat het in werkelijkheid is?

- Wist je dat ik 75 cent betaal voor 3 minuten autostofzuigen?

- Wist je dat ik ja ik 3 minuten voor lul sta bij de auto car wash omdat ik de minivan moet stofzuigen? Nee oke dan weet je het nu.

- Wist je dat ik de minivan voltank voor nog geen $30 dollar?

- Wist je dat ik zelf niet hoef te tanken maar dit voor me gedaan wordt?

- Wist je dat ik voor het eerst door een drive tru bankautomaat ben gereden?

In mijn volgende blog zal ik jullie natuurlijk vertellen over mijn trip naar boston en hoe mijn 1e class is gegaan. Voor nu zeg ik weer goodbye.

Als iemand lekkere recepten weet voor een bloemkool of prei schotel let me know!!!

xxxxxxxxx

Monique

The scariest thing about distance is you don't know whether they'll miss you or forget about you

Reacties

Reacties

Lissa

Ik ben zo trots op jou!! X

opa

Monique het was gezellig om met je te babbelen
Groetjes en geniet er van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active