If you can dream it, you can do it!

Living the life!

Hier ben ik weer met een nieuwe update, ik hoop dat jullie het leuk vinden om weer een van mijn avonturen hier te lezen. Om even iedereen weer op te hoogte te brengen alles gaat nog steeds goed met mij. Ik leef nog steeds me droom en ik heb the best job ever.

De afgelopen 2 weken zijn dan ook weer voorbij gevlogen. Het is zo gek maar de tijd gaat zo snel, dit is ook wel een goed teken want dat wil nog steeds zeggen dat ik het onwijs naar me zin heb. In de afgelopen 2 weken is er weer genoeg gebeurd om een leuke blog van te schrijven. Het blijft me trouwens verbazen dat ik het nog steeds zo goed volhoud, een blog schrijven, misschien komt het ook wel omdat ik het leuk vindt om iedereen thuis op de hoogte te houden. En zo vergeet ik zelf ook niet wat ik allemaal heb meegemaakt want ik moet echt terug denken wat ik welke dag gedaan heb.

Ik heb eindelijk de wonderschone vrouw van New York mogen bewonderen, op zaterdag26-9 ben ik samen met manon (andere aupair) de tourist gaan uithangen in eigen land! Wat heb ik een fantastische dag gehad, alles ging mis maar wat een top dag. Het plan was om van de statue of liberty naar de Brooklyn Bridge te gaan en daarna terug de stad in. Laten we zeggen dat het eerste is gelukt en dat ik de Brooklyn Bridge van ver af gezien heb en dat de rest geschiedenis is haha. Om een lang verhaal kort te maken metro’s zijn hell. Maar om de pret niet te drukken zijn we maar naar Central park gegaan om heerlijk te genieten van een festival waar we geen kaartjes voor hadden. Na eindeloos rond te hebben gelopen in Central park, zien we een uitgang met allemaal bussen/tourbussen. Tjaa een festival en tourbussen dat kan dus maar 1 ding betekenen. Dus Mo en Manon gaan er op af. Manon zie je dat, zie je dat daar staat Ed Sheeran! OMG ik zal en moet nu een foto hebben, maar mo moet de straat nog oversteken. Al met al we hebben Ed Sheeran face to face gezien, helaas geen foto gescoord want we werden weggestuurd. Maar eej ik kan zeggen dat ik hem in reallife heb gezien and someday I WILL GET THAT PICTURE!! Al met al een top dag en ik kijk alweer uit naar ons volgende avontuur manon, dat gaat nog wat worden met ons in DC.

Gaan we verder naar de zondag, op zondag had ik een clustermeeting en deze bestond dit keer uit apple picking. De bedoeling van deze clustermeeting was eigenlijk dat je samen met je familie zou komen, maar helaas hadden mijn kids soccergames gepland staan op de tijd dat we aanwezig moesten zijn dus ik ben samen met irene naar de farm gereden. Apple picking was erg gezellig en ik heb natuurlijk wat heerlijk vers geplukte appels mee naar huis genomen. JAMMIE. In de afternoon ben ik samen met andere meiden Downtown Westfield gegaan, er was een fall festival georganiseerd. Het was erg gezellig, muziek, kraampjes, eten en een heleboel mensen.

Ik geniet erg van mijn vrije weekenden en probeer ook zoveel mogelijk te doen, ik ben bezig met het plannen van tripjes naar plaatsen in de buurt die makkelijk bereikbaar zijn met het openbaar vervoer zodra ik meer gepland heb hoor je dit zeker van mij en anders zie je het vanzelf verschijnen op mijn blog.

Ik heb van de week soep gemaakt met een klein beetje hulp van mijn mama. THANKS MAM. Mijn hostdad zegt al sinds dag 1 dat ik hier ben, je mag van alles maken maar ik garandeer je dat de kids niks lusten en vooral niet als het aankomt op groenten. Maar jullie kennen ik ben eigenwijs en ik had zin in soep, dus ik ben in de ochtend naar de winkel gefietst om verse groenten en bouillon blokjes te halen. En al eten de kinderen het niet, ik eet die soep zelf dan wel op. Nou ik die soep gemaakt en wat rook het huis lekker naar soep. Je kon het overal ruiken. Iedereen was inmiddels thuis en ik kreeg al complimenten dat het lekker rook dus dat was goed. Maar nadat iedereen de 1e hap had genomen begon het. IEDEREEN WAS IN DE HEMEL. Jeeeej I did it! Volgens Brendan was dit de meest fantastische soep ever en hij nam zo een 2e portie. Ik kan zeggen dat mijn soep geslaagd is want er was nog 1kommetje soep over en daar werd over gevochten.

Me and the kids is natuurlijk ook een topic om niet te vergeten in mijn blog van de afgelopen 2 weken. En ik kan je vertellen het gaat hartstikke goed, de band word met de dag beter en het vertrouwen groter. Ik had van de week een gesprek met Jack in de auto, ik vroeg me al een hele tijd af wat de kids ervan vonden dat ze elk jaar een nieuwe aupair in huis hebben en hoe hij vond dat ik er nu was. Jack vertelde me dat hij het erg leuk vind en vond dat er elk jaar een nieuwe aupair komt, je leert elk jaar weer nieuwe dingen die je normaal niet zou leren en dat vond hij erg leuk en interessant. Hij zei ook waarschijnlijk ben jij de laatste dus het zal wel wennen worden als we niemand extra meer in huis hebben rondlopen. En hij vond dat hij mij complimenten moest geven want ik deed het hartstikke goed vanaf dag 1. Mijn Engels was goed/ vloeiend voor iemand van buitenaf dus dat is een extra compliment omdat hij natuurlijk ervaring heeft met zulke dingen. Daarnaast sta ik op het moment in de top 3 van zijn leukste aupairs tot nu toe haha! Hoe leuk.

Het leven gaat zijn gangetje, maar er is storm opkomst want er komt een hurricane aan. Jaja ik ga een echte storm mee maken deze week en volgende week. Het is vandaag al begonnen met waaien en regenen. Dus ik ben benieuwd. En ook is Oktober begonnen en dat wil zeggen HALLOWEEN, de voorbereidingen zijn al in volle gang ik heb samen met mijn hostmom al de halloween spullen al voor de dag gehaald. Nog een maandje wachten, als iemand ideeen heeft voor Halloween let me know!! Ik weet nog steeds niet wat ik moet worden

Ik zal eens een paar verschillen opschrijven waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen.

- Kinderen/scholieren en ouders dragen de meest comfortabele kleding ever. Van yogapants tot joggingsbroek tot voetbalkleding tot pyjama. Niks is vreemd. Uggs onder een korte broek je ziet het allemaal.

- Iedereen schrijft hier met potlood, een pen daar zie je bijna niemand mee.

- Ohh en wat privacy op de toiletten betekent kennen ze hier ook niet (geld voor openbare plekken), wanneer je de deur sluit is er alsnog een spleet en kan een ander jou zo op het toilet zien zitten. Gezellig toch, is die deur eigenlijk gewoon overbodig.

- Chocolade van hier is heel anders als de Nederlandse chocolade, dus dat scheelt weer blijf ik daar 1 jaar vanaf.

- Omdat ik groente heel lekker vind haalt mijn hostfamilie het in huis, maar anders hebben ze gewoon een zakje met opwarmgroente die in de magnetron word gezet en binnen 2 minuten klaar is.

- Wat wel een positief puntje is, winkels zijn heel erg klantgericht, ik kocht een tas in de sale, ik zal gelijk het hele verhaal vertellen. De tas koste $90 en was afgeprijsd naar $40, dit vond ik als nog duur, 2weken later was de tas nog maar $27 maar er zat een draadje los dus ik ben met de tas naar de kassa gegaan en ik heb gevraagd of ze hier wat aan konden doen. En ja ik kreeg de tas mee voor $17 dollar. Goede deal toch?

- Ohh en bonnetje kwijt geen probleem, ze nemen je product zo terug zonder enkel probleem.

- En wie denkt dat amerikanen lui zijn heeft het echt mis, ik denk dat een gemiddelde Nederlander hier nog wel wat van kan leren.

Ik zal eens proberen de verschillen te gaan bijhouden in mijn telefoon en zodra ik iets anders vind zal ik dit op mijn blog plaatsen.

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn verhaal, ik kan nog veel meer vertellen maar dat moet maar weer wachten tot een volgende keer!

xxxxx

Monique

I haven't been everywhere, but it's on my list.

Reacties

Reacties

Carla

Wat een verhalen.... wat een ervaringen! En mama is op afstand nog niet te missen!
Geniet met volle teugen en als je nog een keer een soeprecept nodig hebt laat het maar weten.

Liefs Carla

Hans v Erp

Heb weer met veel plezier je belevenissen zitten lezen. Wacht weer met spanning op de volgende.
Groetjes Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active