If you can dream it, you can do it!

One month in the USA!

1 Maand in the USA, kun je het geloven ik ben alweer 1 maand weg van huis, en eerlijk is eerlijk ik heb nog geen enkel moment echt gedacht ik moet terug naar huis. Of ik mis thuis. Ik heb het zo erg naar me zin hier dat ik niet eens tijd heb om aan thuis te denken. Tuurlijk spreek ik mijn vrienden en familie elke week dus ik blijf toch wel op de hoogte wat er in Nederland gebeurd. Maar om jullie ook weer een update te geven over mijn leven hier, daar gaan we dan.

De afgelopen 2 weken zijn weer erg druk geweest, laten we beginnen bij het begin. Het normale school leven is hier begonnen dus ook het huiswerk maken en de ellende die met huiswerk maken komt kijken. Tot nu toe valt het reuze mee maar dat komt natuurlijk omdat school net begonnen is en iedereen er nog moet inkomen. Het eerste wat me opviel de scholen zijn hier heel anders. Brendan de jongste van de 3 zit op elementary school, hij is inmiddels bezig met zijn laatste jaar en dit is 6th grade, maar ik sta met open ogen te kijken wat ze allemaal moeten doen in 6th grade, 6th grade is te vergelijken met groep 8 van de basisschool in Nederland. Dan over naar Jack en Alexandra, zei zitten beide op Middle school. Jack zit in 7th grade and Alexandra in 8th grade. In Nederland zijn dit de eerste 2 jaar van de middelbare school. Beide hebben a lot of homework. Jack maakt het altijd uit zichzelf, maar Alexandra moet ik aansturen om het te gaan doen terwijl zei eigenlijk de oudste is (en de wijze van de 3). Maar het is me nog elke keer gelukt om het huiswerk klaar te hebben voordat ze naar bed gaan.

Naast school hebben alle 3 de kids, veel buitenschoolse activiteiten. Ik rijd van soccer naar baseball naar piano naar gitaar en dan weer terug. Inmiddels weet ik de meeste activiteiten te vinden met de auto, het gaat af en toe nog even fout maar dat mag! Hihi. Ik zal snel genoeg alles gaan onthouden want het is elke week hetzelfde. Met me and the kids gaat het ook nog steeds erg goed, we kunnen het goed met elkaar vinden en ik denk dat het alleen beter kan worden. Ik heb justdance games gedaan, geskiied op de wii maar omdat ik er niks van kan moeten we telkens opnieuw beginnen. And it go’s like this. MOOOOOOO you don’t have to do it like this, you only have to do this. MOOOO it’s you’re fault! YES I KNOW, I am not good at this game but just wait when I play mariokart and I beat you! We lachen wat af als ik het weer eens fout doe. En van de week had ik echt een cute momentje, Jack kwam naar beneden in zin onesie (PANDA) en hij zei Mo I need a morning cuddle. HOW CUTEE!

Dit wil toch wel zeggen dat de band steeds beter word. Ohh en dit moet ik jullie uit schaamte toch maar vertellen, ik was op pad met Jack. Hij had lang geleden voor zijn verjaardag kadokaartjes gekregen van een gamewinkel. Dus wij stappen met alle zekerheid de auto in om naar deze gamestore te gaan en een nieuwe game te kopen. Mo achter het stuur, met een navigatie die niet werkt (combinatie PERFECT). Maar de snelwegen hier zijn heel anders als in Nederland, je kunt links en rechts uitvoegen. Er zijn winkels en eettentjes aan alle kanten van de snelweg en het is heel slecht aangegeven waar je af kunt. Dus als je rechts rijdt en je moet er links af dan mis je waarschijnlijk je afslag als je niet weet waar je moet zijn. Dat is dus gebeurd bij ons. Na 4 pogingen hebben we het maar voor gezien gehouden. Maar hij heeft zijn game want hij is later met zijn vader terug gegaan.

Van de kids en doordeweekse activiteiten over na het weekend. Tot nu to heb ik al mijn weekenden nog vrij gehad, wat ik als erg fijn ervaar, ik zal heel af en toe een keer op zaterdag of zondag moeten werken maar dit komt maar heel weinig voor. Op 9/13 ben ik opnieuw naar New York geweest en dit maal om lekker te gaan stappen. Samen met the other Dutch Au Pair. Maar omdat we met een promoter zouden gaan moest ik netjes gekleed en hakken aan. Zoals de meeste van jullie wel weten is dat ik maar heel af en toe ooit eens hakken aan heb. Maar ik heb een leuk paar gevonden en deze het eerste halfuur aangehad, waarna ik ze heel gauw weer had omgewisseld voor mijn geliefde allstars. (De hakken waren alleen nodig om binnen te komen). Om jullie een idee te geven waar ik ben geweest, ik ben naar een rooftop lounge geweest hartje Manhattan, met het uitzicht op de highline van New York. And wow is the only word for this. En nog een pluspunt omdat ik met een promoter ging gratis drankjes en daar zeg ik geen nee tegen.

Ook heb ik me inmiddels aangemeld voor mijn eerste class. Ik zal in oktober en november 3 zondagen classes volgen en 21 en 22 November ga ik naar Washington DC. Dit ga ik niet alleen doen maar samen met mijn mede dutchie! Ik heb erg veel zin in. De classes vinden plaats in New York en om precies te zijn in de wijk harlem (so let’s do the harlem shake right?)

Afgelopen vrijdagavond hebben we gezellig met de familie en vrienden van de familie rond het kampvuur gezeten en pizza gegeten. Was erg gezellig, maar mo was zo slim om in een korte broek buiten te gaan zitten dus ik zit helemaal onder de muggenbulten. JEEJ, en gister ben ik opnieuw naar NYC geweest en een leuke avond uit geweest.

Ik kan blijven door kletsen over van alles en nog wat maar ik ga er maar weer eens een einde aanmaken. Ohjaa kuch tip ik vind het leuk om kaartjes (dropjes/pepernoten) te ontvangen. Hihi!

Vanwege de privacy, als je graag het adres wil van mijn hostfamily stuur me even een privéberichtje op whatsapp of reageer hieronder dan zal ik het doorgeven!

Bedankt voor het lezen en tot een volgende blog!

Xxxxxxxxx

Monique

The only time you ever should look back, is to see how far you’ve become!

Reacties

Reacties

Hans van Erp

Moniek, als ik dit alles zo lees, dan denk ik dat je het straks hééél zwaar zult krijgen als je weer afscheid moet nemen van je Amerikaans gezinnetje. Maar dat is alleen maar goed; dan heb je het in ieder geval onwijs goed naar je zin gehad. Keep up the good feelings. Gr Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active