If you can dream it, you can do it!

Kids, New York, work, week 2

Hallo allemaal, daar ben ik weer met mijn verslag. Ik ben nu 1 week bij mijn hostfamily en ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier. Ik voel me helemaal thuis en naar mijn gevoel is het andersom ook zo. Ik heb een drukke week achter de rug, dus sorry voor de mensen die mij berichtjes sturen, ik lees ze allemaal en ik vind het heel leuk om ze te krijgen maar heb niet altijd tijd om te reageren.

Maar mijn eerste week was druk, hectisch en vol nieuwe dingen. Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden en de grootste highlights eruit te pikken. Bij mijn vorige blog was ik gebleven bij mijn allereerste dag bij mijn hostfamily, die vrijdag heeft Megan (current aupair) mij alles laten zien wat ze op een dag doet, wat eigenlijk best meevalt. In de avond zijn we met het gezin en 3 andere aupairs naar een duits festival/restaurant gegaan. Dit was erg gezellig en ik heb heel wat vrienden van de familie ontmoet. Op zondag ben ik weer terug geweest naar New York, en wat beviel dat goed zeg. Ik vind New York fantastisch en ik ben zo blij dat ik dit aankomende jaar van deze mooie stad kan genieten en nieuwe plekjes kan ontdekken. In de avond had ik mijn eerste cluster meeting met de aupairs in de buurt, de meeting vond plaats in het huis van mijn local coördinator. We aten pizza en dronken een Italiaans drankje (non-alcoholisch), ik heb paar leuke meiden leren kennen en aankomende woensdag is er alweer een nieuwe meeting. Heb er zin in!

Toen begon de week, mijn eerste echte volle werkweek waarbij de kinderen nog steeds vakantie hadden. Ik heb elke dag gewerkt van 8tot 10 en daarna van 2 tot 8. De 2 boys hadden elke dag soccer camp. Even een lichtpuntje het was een dutch soccer camp, met knappe Nederlandse trainers! De jongens hadden een heel plan bedacht als ik ze weg zou brengen moest ik ze aanmelden en dan eerst in het Engels praten en dan moest ik ineens overschakelen naar het Nederlands en hele fantasie kwam naar boven was erg leuk. Maar ik heb het gedaan haha en de trainers vonden het leuk, en ik vond het ook wel leuk om weer even Nederlands te praten. Nadat de jongens om 3 uur klaar waren met soccer camp moesten ze gelijk weer door naar soccer training voor hun eigen team in Westfield, of naar baseball training. Ik ben er wel achter dat ik veel uurtjes in de auto zal doorbrengen dit jaar. Maar dat is niet erg ik vind autorijden leuk. Naast veel bezig te zijn geweest met de jongens heb ik ook quality time door gebracht met de oudste, we hebben elkaar beter leren kennen en ik denk dat we goed met elkaar overweg gaan kunnen dit aankomende jaar.

Ik kan maar blijven door praten over van alles en nog wat, ik heb zoveel gezien en zoveel gedaan dat het teveel is om te beschrijven, maar ik ga nog heel even door dus blijf gerust verder lezen.

Op vrijdag ben ik met mijn hostmom en de kids naar Hershey park geweest in Pennsylvania. Bezoek de website en ik weet zeker dat je dan ook wil gaan. Ik heb een mega fantastische dag gehad. Voor degene die mij kennen weten dat ik erg van achtbanen houd en die waren hier genoeg. Ik ben met de kids letterlijk overal in geweest heb een hele leuke dag gehad. En ik moet nog een keer terug want langs het pretpark staat een chocolade fabriek waar je in kunt en je eigen chocolade kunt maken. Dus pap als je komt gaan we daar heen!!

En om jullie verder niet jaloers te maken het is hier nog steeds elke dag boven de 30 graden en het is heerlijk. Dus om dit heerlijke weer te vieren zijn we zaterdag met de hele familie naar het strand gegaan. Jullie zullen vast wel denken wat een luizen leven heeft ze daar in Amerika. Ik kan je vertellen op het moment voelt het ook zo, maar vanaf volgende week is de pret afgelopen dan begint het normale leven weer. Maar daar kijk ik ook erg naar uit.

En dan komen we alweer aan bij vandaag, 1 keer raden waar ik vandaag ben geweest. Ja goed geraden NEW YORK. Samen met een andere Nederlandse au pair ben ik vanochtend op de trein gestapt en ben ik heerlijk in New York gaan shoppen. Na het shoppen zijn we down town gegaan en hebben we geluncht bij de Subway, daarna zijn we doorgelopen naar de Magnolia Bakery (de originelen) en hebben we Cup cakes gekocht. Even een feitje dit is de bakery waar Sex and the City is opgenomen. We hebben deze heerlijke cup cake opgegeten in een parkje en zijn daarna doorgelopen om de highline van New York te zien. Na onze fantastische trip over de highline hebben we op een van de bankjes heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat. Heb echt een fantastische dag gehad en hopelijk is dat morgen ook zo want ik ga namelijk met de Nederlandse Au Pair lekker op zijn Nederlands op de fiets Westfield verkennen. Foto’s volgen.

Nog wat leuke weetjes, ik heb inmiddels ook auto gereden hier en het gaat vanzelf. Ik vind zelfs de regels hier veel duidelijker en beter als in Nederland. Helaas moet ik wel opnieuw mijn rijbewijs gaan halen en waarschijnlijk bestaat die uit theorie en praktijk. En laat New Jersey nou net de moeilijkste theorie testen hebben. Jeej maar goed punt ik ben al begonnen met studeren, ik heb het boek al op me nachtkastje liggen….. haha. Ohh en waar mijn Hostmom en ik achter kwamen ik ben gewoon al in 3 states geweest in 2 weken.

-New York

-New Jersey

-Pennsilvania

Dat is toch wel een goed gevoel, en daar ga ik er binnen kort nog eentje aan toevoegen. Ik ben rond gaan kijken voor de classes die ik wil gaan volgen om mijn credits te halen voor mijn visa. Ik ga me deze week opgeven voor de travelclass Washington DC. JEEJ. Ik heb 3 zondagen classes in school en 1 weekend trip naar Washington DC!! Leuk leuk leuk.

Om jullie niet langer af te leiden van de dingen die je eigenlijk moest doen dit was het voor deze week, ik heb nog zoveel meer meegemaakt, maar dat bewaar ik maar weer voor een volgende keer en ben je toch benieuwd, stuur me een berichtje and maybe I will tell you!

Voor nou see yaaa later!

xxxxxxxxxxxxx

Monique

Don’t forget where you came from, but never lose sight of where you are going!

Reacties

Reacties

Carla

Lieve Monique, jouw enthousiasme komt hier heel goed over! Geweldig te lezen. Liefs Carla

Hans v Erp

Sta op het punt om een ticket te boeken en ook die kant op te komen. Je hebt het zo te lezen gigantisch naar je zin. Dat zal ook wel zo blijven denk ik. Groetjes uit Zeeland enne... hier regent het en is het maar een graadje of 17
Tot ooit......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active