If you can dream it, you can do it!

New York orientation week

Voordat ik ga beginnen bij het begin, NEW YORK is amazing. Wauw wat een stad.

Ik hoop het een beetje kort te kunnen houden maar er is zoveel gebeurd en ik wil jullie zoveel vertellen. Let’s begin.

De zaterdag voor mijn vertrek had ik een leuk afscheidsfeestje gepland staan voor mijn vrienden. Dit was erg geslaagd en ik heb heel veel leuke aandenken van jullie gekregen die allemaal mee zijn naar Amerika. ( Door al deze cadeau’s moest ik mijn trolley meenemen als handbagage wat uiteindelijk een goed idee was zodat ik nog extra spullen kon meenemen). Maandag was het dan eindelijk zover ik ga naar Amerika. Ik was er zelf nog heel rustig onder, kwart voor 5 aangereden en we kwamen netjes om 6.15 aan op Schiphol. Gelijk mijn bagage ingecheckt, en ben ik met mijn familie en mijn afscheid comité nog even gezellig wat gaan drinken. Ik had met de andere meiden een tijd afgesproken hoe laat we door de douane zouden gaan dus na het toch wel emotionele afscheid ben ik met de andere meiden door security gegaan. Na een vlucht van 8uur waren we eindelijk geland en waren we dan eindelijk in NEW YORK.

Ik kan je vertellen dat ik nog steeds niet besef dat ik 4 dagen in New York ben geweest. Het is allemaal zo raar. De grote gebouwen en drukke straten. De vriendelijke mensen en het lekkere eten. (wel een beetje veel hoor). Ik heb het gevoel dat ik in een film leef en er niet uit wil komen omdat het allemaal zo mooi is!

The classes die we moesten volgen waren erg interessant en erg leerzaam, we kregen les over baby’s , peuters, kleuters, teenager. Daarnaast nog een first aid cursus en driving in amerika cursus. Het waren lange dagen maar de docenten hielden je wel wakker.

Naast de orientation die we natuurlijk moesten volgen was er ook tijd voor het ontdekken van New York. Van time square, tot rockefeller center tot 9/11 memorial (wat ik erg indrukwekkend vond, vooral het water wat oneindig naar beneden stroomt), en we zijn het empire statebuilding in geweest. What a view! Ik heb gelopen in central park waar ik het hotel heb gezien van de film home alone! Ik heb niet alle hoogtepunten gezien maar dit gaat zeker goed komen want ik woon met het openbaar vervoer 30 minuten van New York af, dus ik kan er nog vaak heen.

Verder heb ik heeel veel nieuwe mensen leren kennen van over heel de wereld. Nieuwe talen geleerd maar vooral heel veel plezier gehad. Het engels praten gaat me goed af, zo goed zelfs dat ik op whatsapp tegen mijn nederlandse vriendinnen engels wil praten, en het moet corrigeren. Ohjaa jullie zijn niet mijn engels pratende vriendinnen.

Gister 8-27 ben ik opgehaald door mijn hostmom and hostdad. Ik was super nerveus, ik stond met iedereen te wachten in de lobby van het hotel. Ze kwam binnen lopen en ik herkende ze meteen, het voelde gelijk goed. Ik had nog even snel afscheid genomen van iedereen en daarna kon mijn avontuur echt van start gaan, want hier ben ik natuurlijk voor gekomen. Van het hotel naar huis hebben we gezellig gekletst en gepraat over van alles en nog wat. Eenmaal thuis aangekomen hing er welcome monique, maar er was niemand thuis haha. Omdat we onze pizza dinner al hadden gehaald gingen we maar alvast eten. Again pizza haha maar vooruit deze week mag het nog. Ik heb genoeg fastfood gezien voor 2 maanden. Ook heb ik afgesproken om te gaan hardlopen with my hostmom haha. Zo eerst zien dan geloven. Tijdens het eten kwamen de kids thuis en de aupair die er nog zal zijn voor 2 weken. The kids waren overexcited en stuiterde door de keuken heen, schreeuwen, lachen maar ze zijn erg leuk. De eerste just dance battle zal vandaag gaan plaats vinden. Ik heb een housetour gehad, and wow BIG. Ik zal de eerste paar dagen wel verdwaald gaan raken. Na de rondleiding heb ik mijn kadootjes gegeven en ze waren er allemaal heel erg blij mee, vooral de klompjes waren een groot succes. Ze komen te hangen in de kerstboom met kerst! Hierna was ik zo moe dat ik lekker naar mijn bedje ben gegaan.

Facts:

1.De autosleutels liggen in de auto en de auto is open. Mijn hostdad vertelde dit en ik dacht whaat dit moeten we in Nederland niet proberen. Hetzelfde geld trouwens voor het huis, de deuren are always open. Ze hebben niet eens huissleutels.

2. Alles is BIG, het eten het drinken de huizen.

Voor vandaag ga ik mijn blog afsluiten, ik heb al wat foto’s geplaatst op mijn facebook account, en als ik wat meer tijd heb wil ik ze ook hierop gaan plaatsen als ik weet hoe het werkt!

Bedankt voor het lezen en tot een volgende blog!

Xxxxxxxxx

Monique

Never let go of your dreams!

Reacties

Reacties

Carla

Monique, wat een geweldige verhalen!!! Zie nu al uit naar het volgende verhaal. Liefs Carla

Hans

De eerste indrukken zijn dus zeer positief te noemen. Er zullen er denk ik nog vele volgen. Hou ons aub op de hoogte zodat wij ook niets hoeven te missen. Gr Hans

monique

waaauw Monique...leukkk.....geniet..

joop en mien

Leuk om te lezen, Monique dat je het goed naar je zin hebt.
De eerste indrukken zijn positief.Hou ons op de hoogte we zijn wel nieuwsgierig hoe je het verder maakt

Groetjes Joop en Mien.

joop en mien

Hoi Monique,

Het is een heel leuk en spannend verhaal. Fijn dat je het goed maakt. Wij zouden best met je willen ruilen voor een tijdtje. Lijkt me heel mooi. Geniet ervan en doe heel veel ervaring op. Hou ons op de hoogte.
Groetjes Joop en Mien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active