If you can dream it, you can do it!

Voorbereiding

Hallo daar zijn we weer met dit keer een verslag over de voorbereidingen waar ik volop mee bezig ben. Het komt allemaal steeds dichter bij en vanaf vandaag is het nog 39 daagjes in Nederland.

Ik heb nog steeds erg leuk contact met mijn host Family, we mailen wat af. Gister heb ik een surprise pakketje opgestuurd naar ze met een kaartje en pannenkoekenmix. Je zult je vast afvragen waarom pannenkoekenmix, tijdens mijn allereerste Skype gesprek met de familie vroeg de vader aan mij of ik pannenkoeken kon bakken, ik zo natuurlijk kan ik pannenkoeken bakken. En dit is me altijd bijgebleven en vandaar de link naar de pannenkoekenmix. Ik ben erg benieuwd naar hun reactie want ik heb niet verteld dat er een pakketje onderweg is.

Daarnaast ben ik vorige week dinsdag naar Amsterdam geweest om mijn visum aan te vragen, dit ging allemaal zonder problemen en ik was na een halfuurtje dan ook weer buiten. Mijn visum heb ik afgelopen zaterdag met de post thuis gestuurd gekregen. Dus dit kan ook van mijn checklist afgevinkt worden. De checklist word steeds korter en ik kan steeds meer afvinken gelukkig!

Daarnaast heb ik bij de bijeenkomst in Venray 4 hele leuke meiden leren kennen, die net als mij een jaartje in Amerika gaan doorbrengen als Au Pair. We zitten samen een groepsapp, dit is heel erg fijn iedereen kan elkaar advies geven. Na lang plannen hebben we een datum kunnen prikken om gezellig samen wat te gaan doen. We zijn op zondag 5Juli met zijn alle een dagje naar Amsterdam geweest, dit was natuurlijk erg gezellig en we konden het niet laten om zelf de toerist uit te hangen en hebben gezellig gevaren over de grachten van Amsterdam. Meiden als jullie dit lezen, heel veel plezier en succes met alles en we houden contact!

Op het moment ben ik vooral bezig met werken en leuke dingen doen met mijn vriendinnen. Zo heb ik afgelopen week een vriendinnetje bezocht in Blanes. Dit was erg leuk en ze wist van niks, helaas na 4daagjes ook weer ‘officieel’ afscheid moeten nemen want ik ga haar niet meer zien voor mijn vertrek. Dit was zo raar want ik heb zelf het idee dat ik haar gewoon weer ga zien als ze terug komt, maar dit is helaas niet.

Ook ben ik begonnen met het maken van een inpaklijst, als iemand tips heeft deze zijn allemaal welkom!! Hoe pak ik al mijn kleren in 1 koffer, 4 seizoenen. Voor degene die mij kennen is dit onmogelijk.

Mijn vertrekdatum is 24 augustus, zodra mijn vlucht geboekt is zal ik hierover informatie plaatsen. Ik weet al dat mijn host Family mij donderdagavond na de orientatieweek komt ophalen in New York. Dan nemen ze mij mee naar huis en gaan ze me een rondleiding geven. Ik heb trouwens al een hele lijst gekregen wat ik vrijdag moet doen. Ik moet vrijdag eerst lekker uitslapen en als ik dan wakker wordt rond 12uur (jaja gaat toch niet lukken denk ik), moet ik met mijn familie gaan skypen, en daarna zal de Au Pair die er nu werkzaam is mij van alles gaan laten zien.

Ik voel me nou al thuis bij de familie en ik heb ze nog niet eens in het echt gezien. Ik hoop dat het in reallife ook allemaal zo soepel gaat verlopen. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in en het liefst zou ik zo snel mogelijk willen gaan. Maar nog even geduld en genieten van mijn vrienden en familie.

Zodra ik meer weet over mijn vluchttijden laat ik dit natuurlijk weten, want ik verwacht natuurlijk wel een heel afscheid comité op Schiphol!

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Vind het erg leuk om deze te beantwoorden.

Xxxxxxxxxxxxxxxx

Monique

You don’t always need a plan,

Sometimes you just need to breathe, trust and let go and see what happens.

Reacties

Reacties

Lissa

Hele leuke blog Monique!
En Amsterdam was inderdaad onwijs gezellig!

Gaat goed komen met jou daar! En we gaan zeker een keer meeten!

Liefs,

Lissa

Hans v Erp

Ik ben zéér benieuwd hoe je straks je 1e week gaat beleven. Natuurlijk schrijf je dat weg in je blog. Ik ga ze zeer zeker allemaal lezen. Ben benieuwd wat voor avonturen je daar allemaal gaat beleven. Maar nu eerst nog een maandje Nederland. Kermissen afstruinen, terrasjes pikken enz. enz.
Ik hou je in de gaten. Gr Hans

Iris

Monique! Super leuk om te lezen. Amsterdam was inderdaad super leuk en gezellig. Tip voor je koffer: kleding oprollen en vacuumzakken kopen.
Liefs, Iris :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active