If you can dream it, you can do it!

You are Matched!

Daar sta je dan na het sporten met je telefoon in je hand en email van je toekomstige hostfamily met de vraag of je hun Au Pair wilt worden.

Hoe het allemaal begon, 3 dagen na acceptatie werd ik gematch met een eerste familie, dit is uiteindelijk helaas niks geworden. Hierna volgde al snel een 2e en 3e familie maar helaas was er geen klik. Ik dacht het komt er niet meer van, iets te vroeg geroepen na een paar uur online te hebben gestaan op de website kreeg ik een mail binnen met het nieuws dat ik opnieuw ‘onview’ was, gelijk in mijn enthousiasme het profiel bekeken en een mail verstuurd naar deze familie. Na wat heen en weer te hebben gemaild, een afspraak gemaakt om te skypen. Ik had natuurlijk al wat meerdere skype gesprekken gehad dus ik was al meer voorbereid als tijdens mijn eerste skype gesprek.

Het skypegesprek was erg gezellig en heel positief, aan het eind van het gesprek wilde ze zelfs mijn ouders en broertje ontmoeten, dit voelde natuurlijk gelijk al heel fijn aan en de dagen daarna hebben we op en neer gemaild. Uiteindelijk nog een keer een skype gesprek gehad en daarna contact gezocht met de huidige Au Pair die daar nu aan het werk is. Zei heeft veel vragen kunnen beantwoorden. Nog geen dag later kreeg ik mail van ze met de vraag:

We would love for you to come join our family for the next year as our au pair.

Ik was natuurlijk door het dolle heen, meteen mijn ouders gebeld en het grote nieuws verteld. Nu zijn jullie allemaal wel benieuwd waar ik ga wonen.

Tumtumtum voor de gene die het nog niet weten, Ik kom te wonen in Westfield, New Jersey (New York). Ik ga zorgen voor 3 kinderen, 1 meisje van 13, en 2 jongens van 10 en 11. En ik heb er heel erg veel zin in. Kun je het geloven ik ga 1 jaar in NEW YORK wonen, dreams can come true!

Nu ik gematch ben begint al het regelwerk en ik kan je vertellen dat het nog niet meevalt. Er moeten veel dingen geregeld worden zoals, visum, verzekering etc.

Zo als het nu op mijn profiel staat vertrek ik 24 augustus naar New York, maar dit is nog niet definitief vast gelegd, ik moet eerst mijn visum regelen en dan kan er een vlucht geboekt worden. Maar mocht dit goed gaan dan vertrek ik over precies 83 dagen. Dus ik ga nu genieten van alle dingen die ik nog kan doen met mijn vriendinnen en familie.

Tot heeel snel en bedankt voor het lezen.

Xxxxxxxxxxx

Monique

Your heart knows the things, that your mind can’t explain.

Reacties

Reacties

Hans v Erp

Nou Monique, het is er dan toch van gekomen. Ik ga je heel veel plezier wensen in New York en zorg maar dat er veel reisverslagen deze kant uit komen. maar voorlopig ben je nog in Zeeland dus de verhalen zullen nog even moeten wachten.
Gr Hans

Jill Lippinkhof

Je kent me niet, maar ik zag dat je ook 24 augustus vertrekt! Ik vertrek naar alle waarschijnlijkheid ook 24 augustus!
Ik kom in een gezin vlakbij Boston, Massachusetts.
Het leek me wel leuk om met elkaar in contact te komen voor we weggaan. Als jou dit ook wat lijkt, mag je me gerust op Facebook opzoeken en een berichtje sturen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active