If you can dream it, you can do it!

Seoul and more

Het is maar liefst alweer langer dan een maand geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst. Dus bij deze laat ik weer eens iets van me horen! En ja, nog steeds vanuit Hong Kong. Ook ditmaal heb ik genoeg te vertellen dus ga er lekker voor zitten.

In mijn vorige blog sloot ik af met het nieuwtje dat ik naar Zuid-Korea zou gaan, en hier ben ik ook geweest. Wat een stad! Nooit maar dan ook nooit verwacht dat ik het daar zo leuk zou vinden. Op zaterdag 5 Oktober heb ik samen met Elies en Isa het vliegtuig naar Seoul genomen. En wat was het even fijn om uit deze Hong Kong wereld te stappen. In de avond zijn we aangekomen en we konden voor het eerst in maanden weer frisse lucht in ademen, en het was koud. Het was een hele verademing haha. We hebben een luchthaven bus naar het hotel genomen en eenmaal aangekomen hebben we heerlijk gedineerd bij de dichtstbijzijnde Macdonalds. De eerste avond hebben we lekker op de hotelkamer doorgebracht om de volgende dag fris en fruitig de stad te gaan ontdekken. We zijn de dag begonnen in het gedeelte Myeongdong, dit staat bekend als een van de bekendste winkel gelegenheden en leuke foto plekjes. Seoul, was wat ik verwacht had van Hong Kong. Overal winkeltjes met prulletjes en dingen die je koopt op alie-express. Heerlijk om hier doorheen te struinen. Later op de dag zijn we naar een best wel lange reis aangekomen bij de bibliotheek. De welkbekende ‘Starfield library’, na een aantal foto sessions, zijn we bij het aangrenzende winkelcentrum gaan lunchen. Hier genoten we van een bibimhap, dit is een typisch koreaans gerecht. Het was lekker, maar zou ik het nog eens bestellen ik denk het niet. Na ons slimme uurtje zijn we doorgegaan naar K-Star road, deze weg staat vol met standbeelden van beertjes. En deze beertjes staan dan ieder voor zich voor verschillende pop bands die uit Zuid-Korea komen. We wilde ook graag het standbeeld van Gangnam bezoeken maar die zat op een of andere manier weer op een heel ander gedeelte van deze weg. Dus we hebben in gedachten maar de de Gangnam gedanst. Na K-star road besloten om de welbekende Seoul-tower een bezoekje te brengen. Na wat drama met de verschillende bussen zaten we dan eindelijk in de goede en hebben genoten van de zonsondergang. In de avond zijn we weer terug gegaan naar Myeongdong voor avondeten. Hier hebben we heerlijk bij een chinees gegeten maar met wel een koreaans hintje. Hierna, zijn we over de avond markt gelopen die hier iedere avond staat. Van kraampjes met kleding, tot eten tot souvenirtjes. Noem het maar op en ze hadden het. Later op de avond zijn we heerlijk terug gegaan naar het hotel. Ready om weer op te laden voor de volgende dag.

Dan komen we alweer aan bij maandag 7 oktober. Een dag van ellende. Allereerst zou het de hele dag gaan regenen. Wat natuurlijk niet altijd even leuk is als je maar een aantal dagen op een bepaalde plek bent. Gelukkig had het hotel paraplu’s voor ons die we konden lenen. Toch maar besloten om er het beste van te maken. Op naar het Gyeongbokgung Palace, dit was een slecht idee haha. Het regende pijpenstelen het was koud en ik liet ook nog eens mijn telefoon kapot vallen op de stenen vloer. Geluk bij een ongeluk kregen we ook nog te horen dat de situatie in Hong Kong, heftiger was geworden. Mijn dag kon niet meer stuk. Gelukkig hebben we dit van ons af kunnen zetten en zijn we door gegaan. We zijn gaan lunchen bij een schattig soort van thee huisje. Je moest je schoenen uit en je zit op een kussen op de grond. In dit restaurant serveerde ze alleen maar veganistische gerechten, wat ik lekker vind maar wat ik had besteld vond ik niet zo lekker. Na te hebben gegeten hebben we nog even rond gelopen in het gedeelte en kwamen we een tempel tegen waar we ook nog even wat hebben rondgelopen. Het was gestopt met regenen en het was het plan om nog Bukchon Hanok Village te bezoeken. Vanuit het district waar we waren de bus genomen en naar de village gegaan. In dit kleine dorpje staan maar liefst 900 Hanoks. Hanok is een huis dat is gemaakt van hout. Ik vond het ook wel een beetje lijken op van die après-ski hutjes. Hier hebben we nog wat rondgelopen en hebben daarna een koffie tent op gezocht want we waren doorweekt van de regen. In de avond zijn we terug gegaan naar Myeongdong waar we ons hebben gewaagd aan het traditionele korean bbq. En wat was dit lekker! Het was een bqq aan tafel en er kwam ook iemand die het vlees sneed en grilde. Ook die avond konden we het niet laten om nog even over de markt te lopen en desniettemin een sjaal kopen. Ja, ik heb een sjaal gekocht het was zo koud.

Dinsdag 8 Oktober was alweer onze laatste halve dag. We zouden namelijk om half 6 terug naar het vliegveld gaan. We hadden besloten om bij een Franse bakkerij te gaan ontbijten en kwamen met toeval op een heel leuke markt terecht. Ik kan het eigenlijk niet eens markt noemen zo gigantisch was het. Het was gewoon een complete wijk met alie express. We hebben nog wel ontbeten bij de Franse bakkerij haha! Daarna hebben we de metro genomen naar de andere kant van de stad, we zouden namelijk de Lotte Tower op gaan. Dit is het hoogste gebouw in Seoul. Ik heb natuurlijk al vanaf veel gebouwen het uitzicht mogen bewonderen maar het blijft elke keer toch wel een echt hoogtepunt. Op een gegeven moment kon ik vanaf een punt in het gebouw maar liefst 12 bruggen tellen die de 2 stukken land met elkaar verbonden. Deze toren was verbonden aan een mega winkelcentrum, met merken waar we alleen van kunnen dromen. Maar was wel leuk om doorheen te lopen. Na de toren hadden we nog wat tijd over en hadden we besloten om terug te gaan naar de Namdaemun markt waar we toch nog even lekker hebben rondgesnuffeld. Helaas gaat tijd veel te snel en voor we het wisten moesten we alweer terug naar het hotel om onze spullen te halen.

Ik heb onwijs genoten van deze trip naar Seoul en het is zeker de moeite waard om deze prachtige stad nog eens te bezoeken want 3 dagen was veel te weinig. En toen terug naar Hong Kong, hier hadden we het alle drie wel wat zwaar mee want je moet weer terug naar een plek waar je constant achterom moet kijken of er niks gebeurd. Eenmaal terug ‘thuis’, heb ik mijn telefoon laten maken. Want de glas splinters kwamen constant in mijn vingers. En toen begon ook het gewone uni leven weer. Het schrijven van essays en het doen van presentaties. Gelukkig hadden we nog wel wat leuks om naar toe te kijken want op 22 Oktober hadden we namelijk de Cultural showcase. Samen met alle Nederlanders hebben we Nederland gerepresenteerd. En we hebben de kabouterdans gedaan. Het was een onwijs toffe dag.

Als ik dan nu terug kijk is de tijd toch ontzettend voorbij gevlogen. Over iets minder dan 5 weken zit mijn semester er alweer op. In die tussen tijd moet er nog wel een hoop gebeuren en ga ik ook nog een hoop doen. De aankomende weken worden druk maar leuk. Allereerst ga ik aankomende dinsdag naar Disneyland, en op 14 November ga ik een week naar de Filipijnen waar we inmiddels ook alles voor geboekt en geregeld hebben. Als ik hier van terug kom dan is het nog 2 weken knallen en dan vlieg ik samen met Elizabeth naar Bali waar we enkele weken zullen verblijven. Hier heb ik onwijs veel zin in en nog meer zin om jullie alles te vertellen over al deze avonturen.


Heel veel liefs en tot snel,

Mo

Life is either a daring adventure or nothing.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active