If you can dream it, you can do it!

Another day, another adventure!

Hallo lieve allemaal,

We zijn alweer terug en dat is lekker snel en hopelijk ook leuk. Inmiddels is het ook alweer September en zijn we alweer 18 dagen verder, wat vliegt de tijd ook voorbij. Van de enige 4 exchange students naar teveel om op te noemen. We zijn eindelijk niet meer de enigste. We zijn er inmiddels wel achter dat veel lokale studenten heel verlegen zijn en niet graag met ons praten. Dit zie ik vooral in de accommodatie waar we verblijven maar ook in de les. Gelukkig zijn inmiddels ook de andere exchange students aangekomen. We hebben ze natuurlijk verwelkomt, en zijn met een groepje studenten mee geweest naar de winkel. Toen ze net aankwamen hing er al gelijk een hele andere sfeer op campus, de gelegenheid om met verschillende mensen een praatje te maken is nu ook een stuk makkelijker. En het was ook wel heel leuk om met andere mensen om te gaan na anderhalve week met mijn lieve vriendinnetjes te zijn! Hihi. Op dinsdag begon dan ook de orientation, we hebben verschillende speeches gehad en hebben wat kennismaking spelletjes gedaan. Na de lunch was het tijd voor de campus hunt, en wat zijn Hongkongers en chinezen competitief. Mijn groepje dus ook, dus lekker in de hitte over de campus rennen. En deze campus is niet klein dat kan ik je wel vertellen. Het zweet brak dan ook aan alle kanten uit haha. En dan nog steeds verliezen! Op woensdag had ik helaas 2 lessen en kon ik dus niet deelnemen aan de activiteiten. Nou jongens die lessen hier zijn zeker wel andere koek. Iets was wij niet gewend zijn. 3 uur lang luisteren. En dan zijn de lessen naar mijn mening nog niet eens echt dat goed. Er word gewoon een PowerPoint voorgedragen van gemiddeld 50 slides. En er is weinig interactie met docent en leerling. Leerlingen beantwoorden hier ook niet graag vragen, en geven graag iemand anders het woord. Bijvoorbeeld ik had van de week les en we moesten aan elkaar uitleggen waarom we het vak gekozen hadden, en er moest een iemand het groepje vertegenwoordigen. Ik kreeg gewoon een applaus omdat ik het wilde vertellen. Net zoals ik de leraar had geholpen met iets op de computer een grote serenade! Vond dit zo lekker overdreven.

Op dinsdag 27 augustus zijn we met een groepje mensen gaan eten in een echt lokale foodcourt. Dit was dan ook echt heel bijzonder en erg smakelijk.

Op woensdag 28 augustus zijn we naar Mister Wong geweest dit is een local restaurantje waar wat ik hoorde alleen maar toeristen, exchange studenten mogen/ komen eten. Je betaald 80 HKD en dat is ong. 8 euro en dan krijg je onbeperkt eten en drinken.(en met onbeperkt bedoel ik dan ook letterlijk kratten met bier) Het was wel een heel bijzondere ervaring er waren zoveel Nederlandse studenten en Europese gezichten dat het even voelde net als thuis. Na het eten zijn we met een klein groepje nog op stap geweest, waar ik een heerlijk rosé biertje bestelde waarvan het glas even groot was als mijn gezicht. Na deze uitstapjes hebben we het wel even rustig aangedaan haha.

En bij deze Martijn je moment of fame haha!

Op vrijdag 30 augustus zijn we opnieuw naar de stad geweest waar we lekker hebben rondgelopen en de zonsondergang hebben bekeken bij de pier en het mooie uitzicht hebben bewonderd. Na de zondondergang zijn we met de ferry naar Hong Kong Island gegaan waar we opnieuw de bar street hebben opgezocht en daar met happy hour lekker wat drankjes hebben gedronken. Op zondag 1 september stond er een geplande activiteit die vanuit school is georganiseerd op het programma we gingen namelijk naar ‘Stanley’ dit is een plaats aan de kust met heel mooie natuur en lekkere stranden. En een van de meest bekende marktjes in Hong Kong is in dit gedeelte gevestigd namelijk ‘stanley market’, eerlijk is eerlijk ik had gedacht dat deze groter zou zijn. Nou een gezellige dagje zijn we in de avond nog iets echt locals gaan doen namelijk hotpot. Het is een grote kom met water/ bouillon en als dit kookt kun je er allemaal vlees, vis en groenten in gooien en dit laten koken. Ik vond het erg lekker op de vis na. Haha.

Afgelopen dinsdag ben ik samen met Isa naar de supermarkt in Sha Tin geweest en hier hebben we eindelijk wat normaal eten gevonden. Houmous, crackers, stokbrood, kaas. MMMMM (wel een rib uit me lijf). Donderdag na school zijn we gezellig met een groepje studenten gaan eten in een sushi restaurant en zijn daarna gaan karaoke. Ik zal jullie de filmpjes besparen want deze zijn nou niet echt een muzikaal hoogstandje!

Zoals je kunt lezen doen we veel, want de tijd vliegt ook veelste snel voorbij. Voor degene die geïnteresseerd zijn ik volg de volgende vakken:

Global perspective on special education

Dit vak gaat vooral over hoe special education is ontstaan over de wereld. Voor dit vak heb ik een leraar die al met pensioen is maar nog erg actief is in het onderwijs. Dit is ook een van de vakken die wat meer interactief is en waar ik ook echt iets van leer.

Supporting students with emotional and behavioural challenges

Dit vak is vooral gericht op de verschillende beperkingen studenten kunnen hebben denk hier aan autisme, adhd. Het leuke aan dit vak is dat dit in oktober al eindigt en ik dan al weer een vak minder heb tot december.

Supporting the needs of gifted students

In dit vak gaat het vooral over kinderen die hoogbegaafd zijn en hoe we deze het beste kunnen ondersteunen in school en daarbuiten. Ook dit vak gaat maar tot oktober.

Sensory, physical and disabilities and communication

Dit vak is erg interessant het gaat namelijk over hoe we kinderen kunnen ondersteunen die een beperking hebben in horen, zien. In dit vak gaan we ook enkele uitstapjes maken.

Creative teacher and creative teaching strategies

En dit is mijn favoriete vak, dat had ik al besloten in de eerste 5 minuten van de les. Deze les heb ik vorige week voor het eerst gevolgd en past helemaal bij mijn persoonlijkheid. Lekker creatief bezig zijn en leren hoe je dit in kinderen ook naar boven kunt laten komen!

Even voor de duidelijkheid 5 vakken lijkt heel weinig maar 5 vakken waarvan ik er 1, 2keer in de week volg en dan 3uur luisteren is vermoeiend! Hahaha.

Ik wil jullie weer bedanken voor het lezen en tot een nieuw avontuur!

Heel veel liefs,

Mo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active