If you can dream it, you can do it!

Groetjes vanuit het warme Hong Kong!

Hallo lieve allemaal, daar ben ik dan eindelijk met een update. Ik ben inmiddels goed en wel aan gekomen in Hong Kong en zo goed als gesetteld. Het gaat weer een lang verhaal worden dus ga er maar weer goed voor zitten.

We moeten natuurlijk wel beginnen bij het begin, op dinsdag 13 Augustus begon dan toch echt de reis. Bagage is gepakt wat overigens maar 20 kilo was, wat voor Monique haar begrippen echt weinig is want we mochten 30 kilo aan ruim bagage mee nemen. Op naar Brussel waar ik samen met papa en mama nog even 2 dagen zou verblijven. Wel een leuk weetje is dat ik wanneer ik terug ben stage ga lopen in Brussel dus het wel leuk was om de stad al een beetje te verkennen. Zo gezegd zo gedaan, tot dat je in Brussel aankomt en je het hotel moet vinden. We hebben echt alle steegjes en straatjes gehad met de auto en de navigatie stuurden ons telkens naar iets anders, gelukkig wel nog gevonden. We sliepen gezellig saampjes op 1 hotel kamer! Nadat we waren aangekomen hebben we heerlijk geluncht en hebben daarna de stad ontdekt. Van de grote markt tot aan manneke pis en de verschillende kerken. In de avond hebben we een bezoek gebracht aan Brussels grootste kermis, en met groot bedoel ik dan ook echt groot. De volgende dag 14 Augustus waren we weer vroeg uit de veren en zijn we naar het wel bekende Atomium geweest waar we ook nog een bezoekje hebben gebracht aan Mini-Europe. Wat op het eerste gezicht erg klein lijkt (he snap je um) maar best wel groot is opgezet. We hebben deze dag wel lekker rustig aangedaan en waren al op tijd terug in de hotelkamer waar ik nog even mijn spullen heb ingepakt. En toen was het zover de wekker ging alweer lekker vroeg hop de auto in en op naar het vliegveld.

Van links naar rechts Isa - Elizabeth - Ik - Caroline

De dag van vertrek komt toch altijd weer sneller als verwacht, na het afscheid met papa en mama heb ik mijn reisgenootjes opgezocht. Ik reis samen met mede studenten van ITEPS die dit onwijs gave avontuur met mij aangaan. De hele reis viel al met al onwijs mee, alles verliep soepel en we hebben natuurlijk weer moeten lachen, gieren en brullen. De eerste vlucht van 6 uurtjes was het vooral filmpjes kijken. En de tweede vlucht van 8uurtjes hebben we alle 4 toch wel redelijk kunnen slapen. (dankzij Monique de medicijnvrouw). En dan kom je aan in het land van bestemming en dan besef je toch wel dat het avontuur nu toch echt gaat beginnen. Het was natuurlijk wel een beetje spannend zoals de meeste van jullie wel weten/ horen is dat er in Hong Kong momenteel veel geprotesteerd word en de dagen voordat we vlogen waren er natuurlijk ook protesten op het vliegveld. Gelukkig hebben wij hier niks van meegekregen en het hele proces op het vliegveld ging dan ook erg soepel. Nadat we onze bagage hadden opgehaald die gelukkig allemaal is aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een taxi. De taxi rit op zich was al een avontuur, al onze koffers en spullen zaten in de kofferbak maar die kon niet dicht, dus bij elk hobbeltje hoorde je de klep op de koffers vallen, maar ook dit is goed gekomen. Tijdens de rit naar school hebben we al een klein beetje van de omgeving mogen zien, veel grote en hoge flatgebouwen maar ondanks de vele gebouwen is er ook veel groen. Ondertussen reden wij naar de andere kant van Hong Kong en eenmaal op campus aangekomen werden we warm onthaald door onze lokale buddy´s deze meiden namen ons op sleeptouw en hebben ons geholpen in te checken in onze dormroom. Na 2 jaar op mezelf te hebben gewoond was het toch wel weer wennen om een kamergenoot te krijgen, tijdens het inchecken kwamen we erachter dat we met elkaar zijn ingedeeld. Wat ik toch stiekem wel fijn vind. Samen met Elizabeth deel ik mijn kamer en Isa en Caroline delen een kamer. Elies en ik zijn het gelukkig wel al gewend om samen te leven want we hebben natuurlijk ook in Slovenië een appartementje gedeeld. Maar dan jongens hou je vast, de bedden hier zijn letterlijk zo hard als het stuk hout waar het matrasje op ligt. En nu weet ik dat we ons aan moeten passen aan de cultuur maar slapen op een matras dat zo hard is als steen gaat een beetje ver haha. Ik heb het 1 nachtje geprobeerd maar nee haha. We waren al bij de Ikea geweest en hadden toppers bekeken maar die zijn toch wel erg prijzig dus als studenten moet je dan opzoek naar een oplossing, deze dachten we gevonden te hebben. We waren bij de baby afdeling van de Ikea en hadden een babymatrasje gevonden die als topper gebruikt kon worden en ook nog eens een stuk goedkoper was. Wij vol goede moed naar het magazijn moest het dus nog besteld worden. Wij balen natuurlijk. Toen vond ik in de schappen in het magazijn van die langere tuinkussens, en besloten deze te kopen alles is beter als het huidige matrasje. Dus ik slaap nu al even op een tuinkussen, het is niet de beste oplossing en mijn nek en rug zitten maar een klein beetje vast maar dan gaan we maar naar een massage salon. Goed excuus wel!

De campus op zichzelf is mega, dan is de campus in Meppel gewoon een klein huisje. De universiteit bied zoveel mogelijkheden, er zijn eettentjes een grote kantine waar je voor nog geen 4euro een complete maaltijd kunt kopen en er zit ook nog een 7eleven (supermarktje). Verder zijn er bibliotheken er zit een koffietentje waar je overigens lekkere koffie kunt scoren. Wat natuurlijk erg belangrijk is wanneer je hoort dat de lessen hier 3uur duren! Over lessen zal ik zo nog wat meer over vertellen. Verder zit er een mega sportcomplex waar je letterlijk alles kunt doen maar het belangrijkste is dat ze een zwembad hebben haha! Deze hebben we al goed ingezegend en zijn nu onze aantal baantjes aan het opbouwen. We motiveren elkaar goed wat wel erg fijn is. En we zijn nu aan het regelen dat we ook de sportschool mogen gaan gebruiken. Inmiddels ben ik hier nu iets meer als 1 week en het begint al steeds normaler te voelen dat ik hier ben. Zoals ik al eerder zei is dat de lessen hier 3 uur duren wat best wel een lange zit is want dit zijn wij niet gewend onze lessen zijn vaak maar 90 minuten. Ik heb inmiddels van de 5 vakken die ik heb gekozen met 2 vakken kennis gemaakt. De rest van de vakken begint pas in September. Met 2 vakken zat ik in een grote college zaal, wat ik ook nog nooit eerder heb ervaren. Je zit en je luistert and that’s it. Het is moeilijk om interactie te zoeken met de docent en mede leerlingen op deze manier. Maar dit waren maar eerste indrukken we gaan zien hoe het aankomende semester gaat zijn. Ik heb wel onwijs veel zin om het op een andere manier mee te maken.

Dan het weer, toen we aankwamen was het een klap van hitte en zweten en hitte en zweten. Wat was het benauwd en warm. We hebben inmiddels al zoveel weertypes mogen meemaken van stortbuien tot zon van onweer en bliksem tot aan dagen met regen. Het is even wennen hoor om in een hoge luchtvochtigheid rond te lopen, en het is ook dag bij dag anders. Maar we hoeven niet te klagen want die regen is stiekem toch wel fijn.

Dit was een kleine impressie van de eerste paar dagen op campus, het zal niet al te lang meer duren voordat ik ook een blog plaats met leuke avonturen want die heb ik inmiddels ook al mogen meemaken en ik kan niet wachten om jullie hier ook in mee te nemen.

Heel veel liefs en tot de volgende,

Mo


Life begins at the end of your comfort zone

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active