If you can dream it, you can do it!

Beter laat als nooit & nieuw avontuur!

Daar zijn we weer, beter laat als nooit. Of is het toch misschien een beetje studie ontwijkend gedrag. We laten het maar op het laatste houden. Ik wilde nog even mijn avontuur afsluiten met de mooie belevenissen die ik nog heb meegemaakt in de laatste paar weken van mijn tijd in Slovenië. En aan het einde van deze blog zal ik ook nog een spannend nieuw avontuur mededelen.


Laten we beginnen waar ik geëindigd was. Ik schreef het laatst over mijn roadtrip naar Italië en dat mijn ouders op bezoek waren geweest. Hierbij is het natuurlijk niet gebleven want ik heb in mijn laatste paar weekjes niet stil gezeten. Stage bleef stage natuurlijk maar de laatste 2 weekenden waren lekker gevuld met leuke tripjes. In het een na laatste weekend hebben we een auto gehuurd en zijn we naar de kust van Slovenie gereden. De tocht erna toe was al onwijs mooi maar de auto die we hadden gekregen had er wel veel moeite mee. Met een volkswagen up de bergen in is niet de beste aanrader. We zijn uiteindelijk geëindigd in Piran, waar we dag hebben doorbracht met een heerlijk zonnetje en een mooi uitzicht. Rond de klok van 4uur zijn we doorgereden naar Portoroz, een stadje iets verderop waar we heerlijk hebben gedineerd en naar de zonsondergang hebben gekeken.

Dan komen we alweer bij het laatste weekend uit voordat we weer terug zouden vliegen naar Nederland. Het laatste weekend in Ljubljana was flut, het was aan het regenen en regenen en regenen. We hadden eigenlijk bedacht om nog ergens heen te rijden maar door de weersvoorspellingen dit niet gedaan. Besloten om dit te verschuiven naar onze aller aller laatste dag in Ljubljana. Woensdag 1 Mei. We hadden een auto gehuurd en hebben deze in de vroege ochtend opgehaald. Dit maal hadden we wel een auto die de bergen kon overmeesteren! Op naar Kroatië. Na ongeveer 2uur rijden kwamen we aan in Pula. De auto geparkeerd en heerlijk door de stad gelopen. Lekker geluncht en later op avontuur gegaan. We hebben rotsen beklommen en zo hebben we een deel van de kustlijn bewandeld. Even laten zijn we belandt in een beach club waar we een heerlijk alcohol vrij drankje hebben gedronken om door te rijden naar Rovinj. Rovinj was een prachtig dorp aan het water waar we ook weer heerlijk hebben gegeten en naar de zonsondergang hebben gekeken. En toen was ons avontuur pats boem over. De volgende ochtend vroeg zaten we alweer in de auto op weg naar het vliegveld waar we vervolgens heerlijk genoten hebben van onze laatste hele goedkope koffie.

Hallo Nederland, leuk je weer te zien. Back to business. Ik ben een aantal dagen thuis geweest voordat ik weer terug ben gekomen in Meppel. Waar ik nu dit verhaal zit te schrijven. Inmiddels zijn de laatste weken ingegaan en ben ik hard aan de bak om verschillende opdrachten op tijd klaar te hebben. Ondanks de school stress werk ik ook weer veel bij de bejaarden want er moet ook weer geld op de bank komen staan. En dit is ook met een reden want tatatataaaa

Monique is niet heel lang meer thuis, want Monique gaat weer op avontuur. Dit maal gaat de reis naar een continent in de wereld waar ik nog nooit geweest ben. Het heeft even geduurd maar ik kan jullie vertellen dat de reis naar Hong Kong gaat, waar ik ga studeren aan een partner universiteit. Ik heb er echt onwijs veel zin in en ik beloof bij deze plechtig dat ik ook zeker weer mijn avonturen ga vast leggen via deze blog. Ik ga 5 maanden verblijven in Hong Kong en ga nog 1 maand reizen na mijn studie. Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en vlieg ik op 15 Augustus (71dagen) naar Hong Kong en zal ik 23 Januari 2020 weer terug komen naar Nederland waar ik naar alle waarschijnlijkheid hooguit 3 weken doorbreng om daarna weer te vertrekken naar een nieuw avontuur bij onze zuiderburen.

Ik hoop dat jullie weer allemaal genoten hebben van mijn korte update. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de ontwikkelingen en je hoort snel van me!


Veel liefs,

Mo

Adventure starts where plans end!

Reacties

Reacties

Miranda

Mo!! Wat super vet!!! 'k ga zeker weer met je meegenieten via blog en foto's! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active