If you can dream it, you can do it!

3e week, first teaching experience &luizen!

Het heeft even op zich laten wachten maar hier zijn we dan weer met een nieuwe blog. En zoals ik had beloofd ga ik in deze blog vertellen welke klas ik heb gekozen. Ik heb er alweer bijna een leerzame en interessante week opzitten. Ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten. Tumtumtum ik heb gekozen voor grade 2. En ik ben echt onwijs blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik heb weer genoeg dingen die ik met jullie kan delen dus ga er maar weer even lekker voor zitten.

Laat ik beginnen met vorige week donderdag, dat het weer hier mooi is, is geen verassing meer voor ons. Maar dat het plots ging sneeuwen was toch wel even wat minder. Gelukkig bleef het niet liggen en voordat de dag om was, was het ook al gestopt. Op vrijdagavond hebben we niet meer gedaan als lekker even cocktails gedronken in de stad. Wat een beetje traditie is geworden. Zaterdag zijn Elizabeth en ik voor het eerst naar de lokale markt gegaan waar we 2 zakken vol fruit en groente hebben gekocht. Hierna hadden we besloten om naar de grootste mall te gaan genaamd BTC, nou ik kan je vertellen het is groot. Het lijkt een beetje op een open shopping centrum in Amerika, je hebt eigenlijk een auto nodig om je van A tot B te verplaatsen. Hier hebben we heerlijk rond gestruind en later op de avond hebben we in de stad gegeten samen met een Duits meisje die hier studeert. En wat hier trouwens echt een ding is, is chocolade melk en dan geen gewone chocolade melk maar het lijkt wel chocolade vla. Het wordt gemaakt van echte chocolade maar het is een dikke substantie. We hebben het niet al te laat gemaakt want zondag hadden we besloten om aan school te gaan werken omdat we namelijk over 2 weken een essay moeten inleveren van 2000 woorden. We hadden een leuk cafeetje gevonden en we hebben daar van 11 tot 4 doorgebracht.

Maandag was het dan zover mijn eerste echte week waarbij ik in een en dezelfde klas zou doorbrengen. De kinderen vonden het heel leuk dat ik voor ze had gekozen. Samen met mijn mentor teacher (ook wel een oud studente van stenden) mijn lessen doorgenomen die ik deze week zou gaan teachen. Ik heb deze week 2 math lessons gegeven en ik doe de phonics het eerste uur in de ochtend om mee te beginnen. Nou heb ik die inmiddels al gegeven en dit ging wel goed, natuurlijk zijn er verbeterpunten maar ik ben erg tevreden met de resultaten en de reacties van de kinderen. Het moeilijkste vind ik de stof eigen te maken, maar dit heeft natuurlijk ook weer te maken met ervaring op doen. Ik weet wel dat ik de aankomende 6 weken, want ja er zijn nog maar 6 weken left heel veel ga leren en veel ervaring ga opdoen. Waar ik onwijs veel zin in heb.

Maar er gebeuren ook minder leuke dingen in een klas en dit keer waren het hele leuke jeukende beestjes die tussen al die kinderhaartjes gaan zitten. Jakkie we hebben luizen in de klas. Ik heb Elizabeth gelijk mijn hoofd laten controleren want ja dit is natuurlijk het risico van het vak. Gelukkig heb ik geen luizen of tenminste tot op heden niks.

Morgen is alweer vrijdag en het word een rustige dag, kinderen hebben veel speciale lessen zoals Sloveens, dance en assembly. Waardoor wij weer de tijd krijgen om volgende week te bespreken. Volgende week is een korte week, nog steeds 5 dagen school maar het wordt wel een leuke week. Op maandag en dinsdag zijn het normale dagen en woensdag is de dansuitvoering waar de kinderen al maanden voor aan het repeteren zijn. Dit zal plaats vinden in een echt theater en we zullen daar de hele dag doorbrengen. Donderdag is dan ook weer een gewone dag en vrijdag hebben de kinderen maar een halve dag omdat het vakantie is. Jaa bijna 1 weekje rust, ofja rust. Elizabeth en ik zijn druk bezig om een route te plannen met plaatsen die we willen bezoeken die week, en papa en mama komen ook nog die week dus het word onwijs leuk! Maar daar natuurlijk meer over als het zover is.

Aankomend weekend gaan we ook weer op uit want nu de lente officieel is begonnen vandaag en de bloemetjes en bijtjes weer vrolijk rond vliegen word het ook tijd dat wij weer eens op avontuur gaan. Waar we heen gaan is natuurlijk weer iets voor het volgende verhaal.

Tot snel weer.

Veel liefs,

Mo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active