If you can dream it, you can do it!

Welcome to Ljubljana

Hallo lieve allemaal

En de reis is begonnen, we zijn nu alweer 6 dagen in Ljubljana en morgen starten we onze allereerste stage dag! Spannend. Maar laten we beginnen bij het begin onze start van een onvergetelijk avontuur. Afgelopen dinsdag was het dan zover, helaas was ik sinds zondag grieperig! (Bedankt he pap!) en moest ik met koorts en vreselijke hoestbuien het vliegtuig in. Gelukkig viel de reis op zichzelf wel mee en waren we snel aangekomen in Ljubljana, aangekomen en wel hebben we een taxi genomen naar ons verblijf, die al met al 100% meevalt. Het is gezellig knus! Omdat ik me zo beroerd voelde besloten om lekker in het appartementje te blijven en het rustig aan te doen. De volgende dag besloten om even de nodige boodschappen te gaan kopen bij het winkelcentrum, bleek dit even op een klein avontuur te zijn uitgelopen. Na het shoppen kwamen we er eigenlijk achter dat we ietsiebietsie teveel hadden gekocht en het nog lastig werd om dit mee naar huis te krijgen. Elizabeth kwam met het idee om een politie agent aan te spreken met de vraag hoe we het beste een taxi konden bellen. Maar het eigenlijke idee hierachter was toch wel echt of we een ride konden krijgen van de politie! Haha. Wonder boven wonder lukte dit ook nog en de politie agent bood aan ons af te zetten bij ons appartement! Heel fijn! Ook vandaag niet heel veel meer gedaan want ziek is ziek.

Dan zijn we alweer aangekomen bij afgelopen donderdag, ik voelde me gelukkig al weer iets beter en we hadden afgesproken met een oud ITEps student die op onze stage school werkt! En ja hoor vandaag was dan ook de dag dat we voor het eerst het centrum van Ljubljana gingen verkennen. Het is prachtig hier, mooie omgeving. Hele mooie oude gebouwen en wat is de stad schoon en heel veel terrasjes! Wat Elizabeth en ik natuurlijk niet vervelend vinden. Samen met die collega afgesproken bij een tentje aan het water, en we konden toch gewoon lekker zonder jas in het zonnetje op het terras genieten van een heerlijk drankje en een taartje! Toch wel weer op tijd terug gegaan naar ons appartementje want ook vandaag voelde ik me nog niet 100%.

Vrijdag hebben we niet echt veel gedaan als het leuke nieuws dat ik een vlucht voor mijn ouders heb geboekt voor in april. Want die komen natuurlijk ook weer avontuur opzoeken.

Gister was de dag dan eindelijk aangebroken dat ik me weer 100% beter voelde, en dat ik zonder hoesten naar het eind van de straat kon lopen. Zo blij mee. Eindelijk weer energie. In het begin van de middag zijn we met de bus naar school gegaan om even te kijken waar we maandag nou eigenlijk heen gaan. Het is een klein schooltje, dus ik ben benieuwd hoe het er van binnen uit zal zien. Daarna zijn we nog even heerlijk de stad in gedoken en hebben we genoten van het zonnetje!

Deze eerste week was zoals je kon lezen niet zonder enige tegenslag, maar gelukkig ben ik op tijd beter voor het echte werk en waarvoor we hier natuurlijk zijn gekomen. Ik heb er heel veel zin in en we gaan er zeker een top tijd van maken!

Tot een nieuw avontuur!

Veel liefs,

Mo

The journey is the destination

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active