If you can dream it, you can do it!

Travelmonth adventures

Voordat je begint met lezen wil ik iedereen bedanken die altijd trouw mijn blog heeft gelezen! Deze is iets langer als jullie gewend zijn maar niet minder saai! Veel lees plezier!

Daar zit ik dan in het vliegtuig naar San Francisco, ik heb een fijne plek bij het raam en langs me zit niemand. Helaas doet me schermpje om films te kijken het niet! Ondanks dat is het een soepele vlucht! Laat ik beginnen bij het begin, mijn koffers wat een ellende zeg ondanks dat mijn ouders al een koffer aan spullen mee naar huis heeft genomen had ik als nog veelste veel spullen. Dus ook maar besloten om een tas bij te boeken. Na lange nachten en vroege ochtenden is het me gelukt, alles zit in me koffer! Op een paar spullen na die niet meer mee naar huis komen! Mijn grote koffer woog maar liefst 48lb (van de 50Lb) en mijn tas woog 33lb. Daarnaast heb ik ook nog een rugzak en een handbagagetrolley. Dus genoeg bagage zullen we zeggen!

Afscheid nemen wat is dat vervelend zeg! Ik vond dit harder dan afscheid nemen van thuis. Ik heb een jaar bij ze in huis mogen wonen, ik heb een hele goede band met ze opgebouwd en dat moet ik nu achterlaten! Laat ik maar gewoon beginnen bij vandaag 25-8 ik was al op tijd opgestaan om mijn koffers en tas zover klaar te maken en natuurlijk mijn beddengoed te wassen. Mijn kamer is leeg en alle leuke foto’s zijn van de muur. Mijn lieve kids hebben me geholpen met het naar beneden tillen van de koffers. Daarna zijn we nog even minecraft gaan spelen. De minuten kwamen steeds dichter bij en we zouden om 11uur vertrekken naar het vliegveld! Rond 10.45 kwamen er ook nog 2 vriendinnen gedag zeggen, ontzettend lief! Helaas kon mijn hostdad me niet mee naar het vliegveld brengen dus moesten we al afscheid nemen! Na een knuffel en wat lieve woorden ging die er vandoor! Nadat mijn hostdad er vandoor was heb ik met mijn vriendinnen mijn koffers naar de auto gebracht en toen was het ook voor hun tijd om afscheid te nemen! De kids en mijn hostmom brachten me naar het vliegveld, in de auto deelde ze alle leuke momenten die we hebben gehad samen! Erg lief! Mijn hostmom sprak ook erg lieve woorden over me! Aangekomen op het vliegveld koffers gepakt en nog even geknuffeld! We moesten allemaal ook een traantje laten! Jack en Brendan vonden het echt onwijs moeilijk! Ze hadden speciaal voor mij hun oranje T-shirt aangedaan! Na het afscheid ben ik eigenlijk gelijk naar binnen gegaan en heb me bagage ingecheckt! Na het inchecken bedacht ik me ineens heee waar zijn mijn trui en jas die heb ik toch niet buiten laten liggen! Dus ik Alexandra bellen lagen ze nog in de auto! Helaas die gaan dus niet mee naar huis maar dat geeft me wel een extra reden om terug te komen! Het was moeilijk maar het is achter de rug en nu kan ik gaan genieten van mijn reis die er aan gaat komen! Het is heel fijn om te weten dat ik altijd welkom ben en dat ik altijd een 2e huis heb om te komen! Ik ga ze onwijs missen maar kijk ook weer uit om lekker in me eigen bedje te slapen! Eenmaal door security heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke starbucks en ben daarna doorgelopen naar de gate, we konden al snel boarden en ja nu hang ik in de lucht! Waarschijnlijk als jullie dit lezen zal ik al thuis zijn maar wat maakt het uit! Wat gaat een jaar snel zeg, jeetje je kunt zoveel doen in een jaar dat is echt onvoorstelbaar.

Hoofdstuk New Jersey is afgesloten en hoofdstuk New York city ook ik heb nog even vanuit het vliegtuigraampje gezwaaid en voor nu is het klaar! Maar niet getreurd ik kom terug sooner or later! Het wordt een spaarblik kopen en dit gaat mijn amerika potje worden want ik ben nog lang niet klaar met het ontdekken van Amerika! Voor nu ga ik hopelijk genieten van een filmpje op mijn screen want ze gaan het fixen! Hasta la Vista

Back from being back

Daar zit ik dan op het vliegveld, mijn avontuur is over! En niemand weet dat ik thuis kom wat spannend! Jullie zijn er allemaal ingetrapt nana! Ik zit nu zogenaamd in San Francisco met een bustour en ik heb een hostel zonder wifi! Maar werkelijk heb ik mijn eerste vlucht er al op zitten! Deze verliep soepel en ik zit nu op mijn 2e vlucht naar Iceland te wachten, onder het genot van een laatste Starbucks en een chocolatechip muffin! Wanneer jullie dit lezen ben ik natuurlijk allang veilig thuis aangekomen. Maar ik wil natuurlijk niet alleen over saaie dingen praten want ik heb mijn trip erop zitten, de trip waar ik al maanden op aan het wachten was. Het was amazing. I have seen such beautiful things! I made memories I will never forget! Op de dag van aankomst in San Fransisco heb ik eigenlijk niet meer gedaan als wat gegeten en heel lang gekletst met mijn roommates! Ze wilde eigenlijk gaan stappen maar we waren zo in gesprek geraakt dat ze uiteindelijk besloten om gezellig binnen te blijven en onder het genot van een wijntje was het een onwijs gezellige avond. Op vrijdag zou ik een meisje van de tour meeten en zouden we samen San Francisco ontdekken, mijn ochtend begon al vroeg want mijn koffer was kapot gegaan, dus besloten een nieuwe te kopen en mensen die in San Francisco zijn geweest weten dat er een hoop homeless people zijn en een hoop hills. Na de tocht heb ik Annabel gemeet in haar hostel en we zijn samen de stad gaan verkennen. De eerste stop was de Golden Gate Bridge, wauw wat een brug. Snap nog steeds niet waarom het de Golden Gate Bridge wordt genoemd want de brug is toch overduidelijk rood! Na een reeks foto’s voor de brug besloten om de brug over te lopen! Wat een tocht zeg, wat wel heel bijzonder was tijdens de wandeling dat de brug foggy werd! Dus van heel helder was het opeens heel foggy, en wij liepen daar tussen. Het was een flinke wandeling maar we hebben we overkant gehaald! Na de brug besloten om een Uber naar de warf te nemen, waar we overheerlijke fish and chips hebben gegeten. Daarna hebben we de ferry terug genomen naar de overkant! Onwijs leuke dag en zo fijn dat ik zo goed met der kon opschieten! Het was vroeg te bed want zaterdag om 7uur was het weer dag om vervolgens om 8uur in de lobby opgehaald te worden door onze tourguide. 9 Meiden en 1 jongen zo in totaal met 10. Prima want normaal zitten er tot wel 15 meiden in een van. Van de 10 waren 7 german, 1 denmark, 1 singapore. Eigenlijk was de groep meteen in het begin al erg hecht en we stonden ook echt open om elkaar te leren kennen! Wat wel erg fijn was want ik heb wel andere verhalen gehoord! De tour begon met een sightseeing in San Fransisco van Fishermanwarf pier 39 – Painted ladies en Golden Gate Bridge. We hebben geluncht in een van de hippie wijken van San Fransisco en zijn daarna naar een uitkijkpunt geweest waar je goed over de stad kunt kijken! Daarna was het tijd om richting Santa Cruz te rijden. Daar aangekomen onze tenten opgezet en onszelf even opgefrist! We zijn in de avond met zijn alle bij 5guys gaan eten en daarna zijn we de boardwalk onveilig gaan maken! Na een leuke avond hop terug naar de campground en snel slapen want de volgende ochtend was het alweer vroeg dag!

Day 2 Monterey: Zoals je kon lezen begon de dag al vroeg, na alles weer in de trailer te hebben gepakt gingen we door naar de volgende spot ‘Monterey’. We zijn onderweg gestopt bij een oud vervallen tankstation op highway1. Daar stonden ook hele oude uitvergrote motors waar allemaal nummerbordplaten op waren gemaakt! Na een fotoshoot weer verder gereden. Onderweg ook nog even gestopt bij een soort van groentewinkel. We mochten allemaal lekkere dingen uitkiezen voor het maken van het avondeten! Na een lange tocht aangekomen in Monterey waar we eerst weer onze tenten hebben opgezet. Na dit gedaan te hebben zijn we naar downtown Monterey gereden. Er waren verschillende extra activiteiten die je kon doen maar ik vond het onwijs leuk om iets van de stad zelf te zien, dus dat ook gedaan. Van prachtige oldskool winkestraten tot strand! Onwijs leuk! Omdat andere wel besloten hadden om een extra activiteit te doen werden we afgedropt bij hun dropoff location, het strand! Daar ook nog een hele fotoshoot gehouden met alle meiden! Erg gezellig! In de avond lekker gekookt en lekker voor het kampvuur gezeten! En Smores konden natuurlijk niet ontbreken!

Day 3 Pismo Beach: Van Monterey naar Pismobeach. Het was een behoorlijk lange rit van one place to another. Onderweg gestopt bij een plaats waar wilde zeeleeuwen op het strand liggen te chillen! Op weg naar Pismobeach had onze tourguide nog een inside verrassing, hij had namelijk bubbelgum gekocht we vonden het al zo gek maar later snapte we het! Hij nam ons namelijk mee naar een gumwall. Ooh en van 25 graden naar 30 graden mij hoor je niet klagen! Aangekomen op onze plek lekker een biertje geopend en heerlijk genoten van het zonnetje! In de avond gekookt en na het koken was het tijd om een mooie sunset te zien op Pismo Beach. Na vele foto’s en lach momentjes later lekker bij het kampvuur gekropen en genoten van een biertje en smores! That’s life isn it!

Day 4&5 Los Angeles/ Santa Barbara/ Santa Monica: Van strand naar het echte stads leven LOS ANGELES! The city of angels! De eerste stop was Santa Barbara, palmboom hier en palmboom daar! We hebben een beetje rondgelopen en genoten van het weertje! Hierna was het op naar Hollywood Boulevard! Ik vond het leuk om te komen maar 1 keer was ook wel genoeg! Ik had er persoonlijk iets meer van verwacht, maar dat is hetzelfde als Times Square in New York. Na wat foto’s snel weer terug naar de van want het was tijd om het iets luxer op te zoeken! Eerst stopte we nog even bij een goed uitkijk punt van The Hollywood sign. En toen gingen we naar Beverly Hills, als ik aan Beverly Hills denk is het grote huizen, mooie auto’s en Totally Spies (kinder TV programma)! Stiekem even gekeken of ik ze ergens zag vliegen, maar helaas! Van hele mooie huizen, tot mooie tuinen tot hele grote auto’s. We zijn ook naar het Beverly Hills sign geweest, en daarna was het tijd om de duurste winkelstraten van LA onveilig te maken namelijk Rodeo Drive! Totaal niet mijn straatje maar het was onwijs gaaf om door heen te lopen! Na een starbucks en wat kilometers later was het alweer tijd voor de volgende stop namelijk Santa Monica, hier zouden we voor 2 dagen verblijven in een hostel jeej eindelijk een echt bed na een aantal nachten gekampeerd te hebben. We sliepen met zijn alle in 1 grote kamer! Onwijs gezellig maar ook een onwijs grote rommel! We hadden namelijk allemaal besloten om ons koffer opnieuw te organiseren. In de avond op het strand van Santa Monica de zonsondergang bekeken en later heerlijk een hapje gaan eten! Het was voor ons allemaal vroeg bed tijd want we waren onwijs moe!

Maar niet getreurd we hadden nog een extra dag om heerlijk te genieten van LA en de stranden! We zijn begonnen met een ontbijt in het hostel het was niet veel maar wel gratis! Na het ontbijt nog even rustig aan gedaan en daarna gelopen naar Venice Beach. Was een mooie wandeling van ong. 35 minuten. We zijn onderweg wel een paar gestopt we kwamen o.a. muscle Beach tegen. Aangekomen op Venice Beach was het gelijk oppassen geblazen er was LAPD en een LAPD helikopter aan het rond cirkelen! Wat bleek een homeless person had met een of ander voorwerp tekens gegeven en als je Amerika kent weet je ook alles wordt gelijk 10x erger als dat het is! Uiteindelijk is die vrouw wel meegenomen maar wat het nu precies was geen idee! Op venice Beach heerlijk wat souvenirs shops afgelopen en we zijn ook naar het echte skatepark geweest waar heel wat films zijn opgenomen! Na de lunch besloten om nog even downtown LA te gaan want je hebt daar van een graffiti walls die bij iedereen op Instagram verschijnen en dat moesten wij natuurlijk ook! Na fotoshoot na fotoshoot te hebben gehouden. In de avond zijn we met de hele groep bij de Cheesecakefactory wezen uiteten! I AM GONNA MISS THAT PLACE SOOO MUCH!

Day 6&7 San Diego: San Diego what a beautiful city! Ik vond het onwijs leuk daar. We zijn onze dag begonnen met het opzetten van tenten en ik kan helaas niet meer voor de dag halen hoe de volgorde van de dagen waren maar we hebben genoten van strand, downtown, oldtown Sandiego en nog iets heel anders bijzonders namelijk ik ben op een strand geweest met echte SEALIONS, als ik wilde kon ik er ook mee gaan zwemmen! Maar ze zaten letterlijk nog geen meter van me vandaan! Onwijs bijzonder! Ook zijn we 1 avond wezen winkelen bij een outletmall daar zeggen 9 meiden geen nee tegen! Ook niet met lege handen naar buiten gekomen had namelijk nog even een chille broek voor in het vliegtuig gekocht en een nieuw paar schoenen! En nog een ander speciaal moment ik zag namelijk een vriendinnetje die in San Diego woont, die is afgelopen Juli getrouwd en ik moest haar natuurlijk even bezoeken! Onwijs leuk om haar weer even gezien te hebben!

Day 8 Lake Havasu; On the way out hebben nog even een stop gemaakt in Joshua Tree National Park dit met de reden dat we niet naar Big Sur konden omdat er verschillende bosbranden waren! Maar mij hoor je niet klagen! Onwijs mooi natuurgebied met stenen, cactus etc. Ik heb daar zelfs op een rock naar boven geklommen! Wel met aanwijzingen maar het gaf een nog mooier uitzicht! Nadat we hier klaar waren reden we door naar Lake Havasu, je wil daar namelijk niet midden op de dag aankomen omdat het daar heel warm kan zijn! We hoefden vandaag ook geen tenten op te zetten want we zouden in de buitenlucht slapen! Onwijs gaaf! Met zonsondergang heerlijk genoten van het lake water! Was echt warm, en we hadden peddle boards ook onwijs leuk! We hadden makkelijk diner namelijk pizza. Na het eten kwam de alcohol op tafel en zaten we gezellig op/aan/ in het water! Was een onwijs relaxte en gezellige avond! Het slapen onder de sterren was toch iets minder! Het was onwijs warm maar gelukkig moesten we veel rijden de volgende dag dus konden we slapen in de auto!

Day 9 Grand Canyon: Wat een wereldwonder! Het meest indrukwekkende wat ik tot nu toe heb gezien, het valt niet met woorden te beschrijven hoe mooi het daar is! Ik kan alleen zeggen als je de kans krijgt om daar ooit heen te gaan, GAAAAAA! Ik heb een hoop foto’s en mocht je willen kom gerust langs ik heb een hele fotocollectie aan Grand Canyon foto’s.

Day 10&11 LAS VEGAS: On the way out from Grand Canyon zijn we eerst gestopt bij een helicopter bedrijf want we zouden namelijk iets onwijs vet gaan doen namelijk vliegen over de Grand Canyon! Ik was zo excited dit was de eerste keer dat ik in een helicopter had gezeten en wat ik te zien zou krijgen is iets wat ik nooit van mijn leven nog wil vergeten! WOW is eigenlijk het enigste wat ik er van kan zeggen het was een hoop geld maar het was het zo waard! Na deze ontzettend geslaagde ochtend was het tijd voor VEGAS baby! Iedereen was natuurlijk onwijs happy na die vlucht en kon niet meer wachten om in Vegas aan te komen! Iets voor Vegas gestopt bij een supermarkt om even in te slaan voor 2 dagen!! Mama Monique mocht alcohol gaan halen voor haar baby’s! Haha, al mijn kindjes waren underage! Aangekomen in Vegas en ons hotel! YESSSS NU ECHT EEN GOED BED! Heerlijk haha gelijk in de douche en klaar gemaakt voor de avond! Intussen al wat voorpret met de drank en de sfeer hing er goed in! Ons hotel was hotel Hooters, en het vette aan dit hotel was dat er gewoon een facking casino onder zat! Nadat iedereen klaar was voor vertrek kwam de partybus waar we met zijn alle een onwijs mooi feestje hebben gemaakt! De partybus reed langs de strip en het vegas sign! Natuurlijk niks van meegekregen want we waren te druk met dansen en drinken! Na een onwijs gezellige busrit afgedropt bij de fonteinen show! Ik ben daarna nog met 1 ander meisje de strip opgegaan om vegas by night te bewonderen! Dag 2 Vegas was niet heel bijzonder we zijn in de middag naar In en Out burger geweest en naar een van de grootste souvenir shops ter wereld. In de avond besloten om nog eens terug te keren naar Old Vegas. Was leuk, veel live muziek en leuke winkels en restaurants!

Day 12 Deathvalley: Wat ga ik mijn hotelbed missen zeg vanavond liggen we weer in die leuke tentjes! Deathvalley zoals de naam als zegt is letterlijk dood, alles is droog en onwijs warm! Mijn slippers zijn zelfs gesmolten op de grond! Maar wel onwijs vet om ooit gezien te hebben!

Day 13 Yosemite national park: wow what a beautiful park, no words needed! We zijn begonnen bij een lake waar we even relaxt gezeten hebben. Daarna doorgereden naar een gedeelte waar we konden hiken! Het was een easy hike daar maar de weg terug was toch wel iets anders! Ik ga nooit meer hiken hahaha! We hebben eigenlijk heel de dag doorgebracht tussen de natuur en het was gewoon onwijs gezellig! In de avond hadden we een campground net iets buiten het park! Leuk weetje normaal zijn er beer waarschuwingen maar nu waren het spinnen waarschuwingen. Van die grote dikke harige spinnen! Ik durfde me tent niet meer uit in de nacht! Ik moest zo nodig plassen maar ik heb het net zolang opgehouden totdat het weer licht buiten was! Toen moest de schrik nog komen ik kwam net terug van de wc en ik zat in mijn tent met mijn tent buddy, horen we ineens iets vallen op de tent en het had poten! Ja wij het op een gillen gezet was het een vogel! -.- hahah

Day 14&15 San Francisco: Van warm weer terug naar 15 a20 graden! Brrr koud! Later in de middag aangekomen in San Francisco, we sliepen in een hotel vlak bij het vliegveld! Lekkere bedden hahah! In de avond hadden we een sunsetcruise onder de goldengate bridge! Helaas was het weer erg bewolkt en was het onwijs koud en winderig op de boot! Maar desondanks wel een mooie afsluiter van de tour! Na terugkomst was het afscheid nemen van verschillende meiden! De volgende ochtend was het alweer vroeg dag namelijk om 7uur stonden we al weer voor het hotel om een ride terug naar downtown te krijgen! Want ik bleef namelijk nog 1 nacht langer! Samen met Annabel en Celina, eerst onze spullen gedropt in het hostel en daarna onze bankaccounts gesloten, hierna wat gewinkeld en daarna was het tijd om richting Alcatraz te gaan, ik had gelukkig kaartjes gescoort! Onwijs vet om daar te zijn geweest, ik had een audiotour in het Nederlands! Jaja het was wel weer gek om Nederlandse vertaling te horen. Mocht je meer willen weten laat het me weten!

Dit was het mijn laatste dagen in Amerika, ik ben inmiddels alweer iets meer als 1 week thuis! Het is leuk om thuis te zijn maar ik mis Amerika ook wel een beetje! Alles loopt op rolletjes, ik zie mijn vrienden en ben druk bezig met het solliciteren en heb de eerste oppasavondjes alweer binnen! Dit was dan ook voorlopig mijn laatste blog, het is ook raar om afscheid hier van te nemen. Ik heb met plezier altijd deze blogjes geschreven om iedereen thuis op de hoogte te houden! Wie weet komt er in de toekomst weer een moment dat ik dit weer mag gaan doen en dan zijn jullie de eerste die het weten! Voor nu is het See yaa later!

PS: er komt nog een aftermovie aan maar dat laat nog even op zich wachten!

Ik vind het trouwens onwijs knap als je het einde hebt gehaald want ik heb inmiddels 5 pagina’s en 3439 woorden.

Xoxoxoxo

Mo

Take every chance you get in life, because some things only happen once!

Carla

Monique, Monique, wat heb ik genoten van jouw verhalen. Ik zal het gaan missen, maar wie weet wat voor vervolg het nog allemaal krijgt.
Ik heb grote bewondering voor de manier waarop jij in het leven staat en inderdaad: take every chance you get in your life!!!
En ik vond het super gezeliig om een paar dagen geleden jouw life verhalen te horen! kOm maar weer snel een keertje aan! liefs Carla